Tapio.L. Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 ongelmana tosiaankin se että puolkaasulla rasituksessa (motarille kiihdyttäessä jne) moottori empii selvästi (ulospäin kuului kuulemma pauketta), kierrokset kyllä nousevat, mutta "asteittain". Kaasun kun tempasee pohjaan niin sitten kyllä mennään erittäin iloisesti, ei nyi laisinkaan ja äänikin kuullostaa puhtaalta. Ilman suurempaa rasitusta ei pätki puolkaasullakaan, esim rauhassa kiihdyttäessä. Auto on manuaali ja moottori tosiaan 350cid, hydraulinen laahurinenä, mekaaninen quick fuel 650cfm, pertronix jakaja alipainesäädöllä, piuhat sekä sytkäboksi, msd puola. Perusennakko 13 astetta ja kokonaisennakko 34 astetta. Samaa nykimistä oli myös vanhalla HEIllä ja alkuperäisillä piuhoilla. Mistä ihmeestä tollanen voisi johtua kun luulisi kipinää ainakin saavan Kaasarin säädöt?
Toni Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 ongelmana tosiaankin se että puolkaasulla rasituksessa (motarille kiihdyttäessä jne) moottori empii selvästi (ulospäin kuului kuulemma pauketta), kierrokset kyllä nousevat, mutta "asteittain". Kaasun kun tempasee pohjaan niin sitten kyllä mennään erittäin iloisesti, ei nyi laisinkaan ja äänikin kuullostaa puhtaalta. Ilman suurempaa rasitusta ei pätki puolkaasullakaan, esim rauhassa kiihdyttäessä. Auto on manuaali ja moottori tosiaan 350cid, hydraulinen laahurinenä, mekaaninen quick fuel 650cfm, pertronix jakaja alipainesäädöllä, piuhat sekä sytkäboksi, msd puola. Perusennakko 13 astetta ja kokonaisennakko 34 astetta. Samaa nykimistä oli myös vanhalla HEIllä ja alkuperäisillä piuhoilla. Mistä ihmeestä tollanen voisi johtua kun luulisi kipinää ainakin saavan Kaasarin säädöt? Käy tyhjää hyvin?Puola?Jos mä nyt oikein muistan,ni paukku kyllä reippaasti...Alipaineen kanssa ei oo ongelmia?
Tapio.L. Posted July 2, 2010 Author Posted July 2, 2010 Käy tyhjää hyvin?Puola?Jos mä nyt oikein muistan,ni paukku kyllä reippaasti...Alipaineen kanssa ei oo ongelmia? Juu, ihan nätisti toi mun mielestä tyhjää käy. Samalla tavalla empi vanhalla heillä ja tolla uudella sytkäjärjestelmällä niin tuskin on puola, kun jaksaa kuitenkin täyskaasulla vetää ihan hyvin. Milläs tuon alipaineen selvittäis? Jos ottais sen alipaine-ennakon jakajasta pois ja tulppais sen letkun ja sit kokeilis että nykiikö viel?
Toni Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Juu, ihan nätisti toi mun mielestä tyhjää käy. Samalla tavalla empi vanhalla heillä ja tolla uudella sytkäjärjestelmällä niin tuskin on puola, kun jaksaa kuitenkin täyskaasulla vetää ihan hyvin. Milläs tuon alipaineen selvittäis? Jos ottais sen alipaine-ennakon jakajasta pois ja tulppais sen letkun ja sit kokeilis että nykiikö viel? Käyppä Keravalla,siel löytyy apu tuohon...Tuossa on 650 tuplapummu,se varmaa vastaa tota konetta muuten?Powervalve?Jos tuossa on sellasta...Seokset?Onks sulla lambdalle paikkaa?
Tapio.L. Posted July 2, 2010 Author Posted July 2, 2010 Käyppä Keravalla,siel löytyy apu tuohon...Tuossa on 650 tuplapummu,se varmaa vastaa tota konetta muuten?Powervalve?Jos tuossa on sellasta...Seokset?Onks sulla lambdalle paikkaa? Ei oo lambdalle paikkaa. Ja faijan kanssa just juteltiin ja selvist että se on vienyt mun kaasarista powervalven omaansa ja mulla on siellä nyt 4.5 in. hg powervalve "Joo sulla on siel sellanen powervalve että se varmaan vetäsee sen laihalle" "no eikö meil oo yhtään aikasemmin rikastavia valveja?" "joo, se oli sulla, nyt se on mulla" Eli eiköhän se oo sit siitä kiinni, toivottavasti.
Toni Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Ei oo lambdalle paikkaa. Ja faijan kanssa just juteltiin ja selvist että se on vienyt mun kaasarista powervalven omaansa ja mulla on siellä nyt 4.5 in. hg powervalve "Joo sulla on siel sellanen powervalve että se varmaan vetäsee sen laihalle" "no eikö meil oo yhtään aikasemmin rikastavia valveja?" "joo, se oli sulla, nyt se on mulla" Eli eiköhän se oo sit siitä kiinni, toivottavasti. Käy mittaamassa alipaineet ja sen mukaan mitotat sen powervalven,varmaa RP:ssä jeesaavat jos siel on joku paikalla.
repa Posted July 2, 2010 Posted July 2, 2010 Ei oo lambdalle paikkaa. Ja faijan kanssa just juteltiin ja selvist että se on vienyt mun kaasarista powervalven omaansa ja mulla on siellä nyt 4.5 in. hg powervalve "Joo sulla on siel sellanen powervalve että se varmaan vetäsee sen laihalle" "no eikö meil oo yhtään aikasemmin rikastavia valveja?" "joo, se oli sulla, nyt se on mulla" Eli eiköhän se oo sit siitä kiinni, toivottavasti. Me faijat ollaan vähän tällaisia... Saat lainata myös talvirenkaita, kesällä
Recommended Posts