Jump to content

Nokka TPI:hin

Soppa

Recommended Posts

Kirjoitettu

Uutta nokkaa tässä valkkaan ku sisko sellasen lupas kiikuttaa Ameriikan mantereelta. Tarkotus ei olis tässä vaiheessa varmaan laittaa muuta ku nokka, venajouset ja ehkä vähän talvi-iltoina siistiä kansia ja imusarjaa, siis vakio kompuutteri ja turbiini tulis jäämään. Oliskohan tällanen nokka soppeli em. setupille? http://www.compcams.com/Technical/DynoSheets/XR264HR-10_001.asp

COMP CAMS : XR264HR-CAM ( SBC HYDRAULIC ROLLER )

Extreme Energy Hydraulic Roller cam for 305 to 350 from 1987-1998 originally equipped with factory hydraulic roller camshaft. The advertised degrees of duration for this cam is 264 intake/ 269 exhaust; 218/224 @.050. Valve lift is .488/.495 intake/exhaust with 1.5 rocker arm; 112 degree lobe sep. This cam is recommended for 305 or 350 TPI engines with no other modifications necessary.

Kirjoitettu

Tossa ei muuten mainita mitään venttiilinjousista, liekö tarpeen vaihtaa?

Kirjoitettu

Aikas kivat arvot jos vaikka vertaa Cranen Powermax 2032 214°/220° dur .452/.465 lift 112° sep. , varsinkin jos ei vaatisi mitään suurempia muutoksia :). Minkä hintainen?

Kirjoitettu

mä olin ainakin hieman pettyny tohon cranen 2032:een.. ei tuntunu oikeen missään 305:ssa. Vaan eipä sitä kannata liian isoakaan laittaa heti.

Kirjoitettu

Tuolla compcams:in luettelossa on erikseen noita "computer controlled"nokkia.

Pitäiskö nokka olla tollanen noihin tietokone autoihin vai mitä ne oikeen on?

Kirjoitettu

Soppa: Mulla on ihan samat suunnitelmat tuon mun koneen suhteen, nokka pitäisi vaihtaa.

Osaisiko kukaan suositella tuolle mun kokoonpanolle (näkyy tuossa alapuolella) sopivaa virinokkaa? Itsellä kun ei ole hajuakaan minkälainen sopisi tuohon mun koneeseen, sen pitäisi kuitenkin olla sellainen ettei päästöjen kanssa tulisi ongelmia ja että auto toimisi jokapäiväisessä ajossa ongelmitta. Ja kun ei ole aikaisemmin V8 moottoriin nokkaa tullut vaihdettua niin kertokaas tyhmälle että onko kuinka iso homma, eli mitä pitää purkaa että saa kepakon autosta pihalle? :-[ Ja kuinka paljon aikaa tuohon noin suurinpiirtein menee?

Kirjoitettu

Ilman asennusjuomia, hyvät työkalut käsillä sekä tarvittavat varaosat ( tiivisteet jne. ) hankittuna SAATTAA onnistua kokonaisessa viikonlopussa. Ja mitään ei saa purku/kasausvaiheessa hajota..... Jahka ehdin, laitan kuvasarjan tulemaan.

Kirjoitettu

Jaahas, eli kyseessä ei olekaan ilmeisesti sellainen vastaava pikkuhomma mikä on noissa vehkeissä missä on yläpuolinen nokka-akseli... Jään odottelemaan niitä kuvia/neuvoja...

PS. Niin ja kukas se ilman asennusjuomia mitään pystyy tekemään, en minä ainakaan ;D

Kirjoitettu

Hienoa Senior! Jos sulta vaan kuvakollaaschi liikenisi näytille niin olis tosi hienoa. Olis itsellekkin selkeempää lähteä lyömään pannua pienempiin osiin kun olis päässyt asiaan perehtymään etukäteen edes kuvallisella tasolla.

Kirjoitettu

Yes. Tarina kuvin varustettuna tulossa ; teksti vaatii vielä rahtusen viilausta.....

Kirjoitettu

minusta toi LT4HOT on aika hyvä nokka. Menee päästöt hyvin vielä läpi (paitsi minipäästömiehet:unohtakaa), ei hukkaa vääntöjä mihkään ja kiertää (jos imusarja/kannet antaa), eikä kulutuskaan pompaa taivaisiin. Oon amerikan lehdistä nähny sillä irtoavan dynossa tarvittaessa yli 400 hp vaparista.

Tosin siitä ny voi keskustella ikuisuuksiin sopiiko se TPI:n pitkän imusarjan kans.. ainakin mä sain sillä 525Nm ja noin 293hp koneesta (mitattu Jäälin autosäädössä, Jäälin hävikkiprossilla). Pääosin seuraavilla palikoilla: hierotuilla vakiokansilla, vakioimusarjalla (alaosa,portattu hiukan), Accelin runnereilla, 52mm TB:llä +haltekilla.

tässä toisaalta täältä kopsatut vaihtoehdot:

LT1 - PN 12551705, 201/208 @.050, .447/.459 @ 1.5

This hydraulic roller tappet is used on the 95-97 Corvette and Camaro

LT4 - PN 12551142, 203/210 @.050, .446/.450 @ 1.5 ratio, .476/.480 at 1.6 ratio. lobe centerline is 115. LT4 production cam 1996

LT4 HOT - PN 24502586 218/228 @.050, .492/.492 @ 1.5, .525/.525 @ 1.6, lobe centerline is 112, mainostetut asteet 279/287

ZZ4 - PN 10185071, 208/221 @.050, .474/.510 @ 1.5,mainostetut asteet 275/280, lobe centerline is 112, used on the 5.7-liter H.O. 350 ZZ3 & 4 engines

Kirjoitettu

En oikein tiedä mitään noista astehommista, eli minkä luonteiseksi tuo kone tulis tolla compin nokalla verrattuna esim. tohon LT4HOT:iin?

Kirjoitettu

En oikein tiedä mitään noista astehommista, eli minkä luonteiseksi tuo kone tulis tolla compin nokalla verrattuna esim. tohon LT4HOT:iin?

toi 2032 on semmonen vääntönokka,hinaukseen ja kruisailuun sopiva.. (sorry Senior ::)) mitä enemmän asteita (tiettyyn rajaan asti ;D) sitä korkeemmalle tulee huipputehon alue ja huipputeho.

Isommat nostot avaa suuremman "ikkunan" kaasujen virrata tietyssä ajassa, toi lobe on mullekkin vähän mysteeri,mut se ei saa päästövehkeissä mennä kovin pieneksi. Nokan valintaan vaikuttaa merkittävästi myös puristukset..

Kirjoitettu

toi 2032 on semmonen vääntönokka,hinaukseen ja kruisailuun sopiva.. (sorry Senior ::)) mitä enemmän asteita (tiettyyn rajaan asti ;D) sitä korkeemmalle tulee huipputehon alue ja huipputeho.

No mutta Seniorin nykyinen lastu pitää sisällää 5500rpm rajoittimen joten eipä sitä huippu tehoa ole tarvis hirveän korkealle nostaa....

Ja manuaalihan lähtee vetämään isommallakin pykälällä jos vääntöä vain piisaa ;) <-- Oli pakko olisi muuten saanut kuulla tuon hetken päästä ;D

Kirjoitettu

Näinpä. Ja hepojen nostoon on tasan kaksi keinoa ( unohdetaan ahtimet yms.) : runsaasti kuutiotuumia tai runsaasti kierroksia ( jos ei kuutioita ole aikomus lisätä ). Nuo vakiolohkot romppeineen eivät pitkään kestä kovia kierroksia, joku taisi aiemmin sanoa, että 6000 rpm alkaa olla yläraja. Tietty : jos upottaa euroja kaikkeen mahdolliseen myös alakerrassa, voi kierroksiakin lisätä.

Kirjoitettu

Tuosta Jaken mainitsemasta ZZ4-kepakosta löytyy henk. koht. kokemusta. Tuntuu toimivan ihan OK ja päästöt pysyy kohtuullisesti kurissa (ei kylläkään mene vähäpäästöisten rajoista läpi). Kaikki Jaken listaamat nenäkepit on itse asiassa hyvän tuntuisia vaihtoehtoja.

• 8 months later...
Kirjoitettu

Pistänpä tähän topiciin ko en viitti aloittaa uutta.. Kertokaa tyhmälle, joka ei ymmärrä mitään noista nokka akseleista ja niiden arvoista.. Ko tarttis tohon omaan tulevaan mottiin seuraavaksi tuo nokka tilata, mutta ei ole mitään havaintoa millainen sinne tarttis laittaa.. :-[ Nostoja iha vitusti ainaki... 8)

Kirjoitettu

Kysehän ei o et minkä se tarttee, vaan millasen haluat...eli haluakko helvetisti kiertävän?

Kirjoitettu

No jos se nokkakepakko kiertäis ees sen 6500rpm. ni hyvä.. Alakierroksille tarttis saaha runsaasti vääntöä.. Jo pelkästään ilman ahdinta..

Kirjoitettu

No jos se nokkakepakko kiertäis ees sen 6500rpm. ni hyvä.. Alakierroksille tarttis saaha runsaasti vääntöä.. Jo pelkästään ilman ahdinta..

Eli joku 2000-6500 väliin tarttis olla, vai(Nokanarvot olis sit jotain 230-250 asteen paikkeilla ja nostot jotain 0.4-0.5 välis, vamaanki :-\)? summitil on jotain nokkia mikä on erikseen tehty stroker koneeseen, mut tehoalue on jossain 3000-7000 välillä...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...