JR Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Ok, vanha ja osin kulunutkin aihe mutta mutta ... Tulkitaanko auto vähäpääsöiseksi vasta jos rekisteriotteessa niin erikseen mainitaan, mitä käsityksiä ja tietoa asiasta kansalla on? Tulkitaanko auto vähäpäästöiseksi mahdollisilla muilla rekisteriotteen maininnoilla, esim. lyittömän bensan käyttöehdolla? Mulla on -89 rekisteröity/käyttöönotettu/mallinen ponu ja rekisteriotteessa mainitaan seuraavasti: Malli: Firebird Trans Am GTA Coupe-FW21F-K Erik.Ehdot: Katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Autossa saadaan tilapäisesti kuljettaa kahta (2) henkilöä lisäistuimella. Maahantuoja xxx xxx ei ole valmistajan suomessa oleva edustaja. Ajoneuvoon vaihdettu: Moottori apulaitteineen Vaihdettujen osien määrä 11.09.2003 yhteensä 15,0% Muita mainintoja ei ole. Mitä mieltä kansa on - onko auto tulkittava vähäpäästöiseksi? Mulle katsari totesi n. vuosi sitten Itäväylän katsastusasemalla (joku muistaakseni kehuikin sitä paikkaa ...) että jos auto on -89 tai uudempi, tulkitaan se aina vähäpäästöiseksi - viis siitä mitä ote sanoo. Mitä mieltä olette tämän katsarin kommentista .... onko tää faktaa vai vain yhden katsarin henk.koht. mielipide? (Konehuonetta tekis niin mieli siivota saastelaitteista ja kattiakin tyhjentää)
Z-mo Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Minä tulkitsisin tuon sun rek.otteen perusteella seuraavasti: Katti oltava, pelkät kuoret nähtävästi riittää. Ilmapumput, egr:ät sun muut rojut kaatopaikalle.
japa350 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Ei tulkita vähäpäästöiseksi noilla tiedoilla, kyllä se erikseen täytyy mainita
Guest terppao82 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 juu omassa samat lorut rek. otteessa ja kaikki romut poistettu (kattikin) ei tosin katsastettu sen jälkeen, mutta luotan tähän pykälää katsastuksen koittaessa Tämä katalysaattorin poistokielto koskee siis autoja, jotka on käyttöönotettu 1.12.1988 tai myöhemmin. Tästä vanhemmista sen siis voi poistaa, mutta 1.7.1987 alkaen käyttöönotettuja autoja koskee kuitenkin vaatimus, jonka mukaan päästötasosta on tarvittaessa esitettävä todistus. Todistusvaatimus voidaan kuitenkin välttää asentamalla autoon katalysaattori. 1.7.1987 vanhemmille autoille riittää käytönaikainen pakokaasumittaus, eli päästöt voidaan todeta katsastusasemalla. Tämä tarkoittaa sitä, että katin voit noin vanhasta autosta poistaa. Autosi on kuitenkin täytettävä 15/03-päästötason vaatimukset.
Shadowcast Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Mullakin luki 'kolmitoimikatalysaattori' rek. otteessa. Kattia ei kuitenkaan ole ja katsastuksesta meni läpi. Vuoden 89 helmikuun tms, jälkeen suomessa käyttöönotetuissa ei tarvinnu olla, ja koko vuonna ulkomailla käyttöönotetuista ei tarvinnu olla. Mullahan on käyttöön otettu 6.1989 jenkeissä. Suurinpiirtein noin meni...
Senior Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Eipä ole JR:n pirssi vähäpäästöinen, ei ! :'( Minun on, otteessa lukee "Vähäpäästöinen" ja sillä siisti.
TAKKU Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2004 Eipä ole kattia mullakaan -89 ponussa ja läpi meni viimeks ja vissiin edellisilläkään omistajilla ei ole ollu ongelmia. Samat on suurinpiirtein lätinät otteessa.
Markus Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2004 No heitän omankin kommentin tähän...ei ole vähäpäästöinen, katti pitää löytyä mutta sisuskalut voi heittää mäkeen ym. saasteheebelit, olsit haistattanu pitkät v***t sille katsastajalle!!!
JR Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2004 :D :D - ei voi kun ;D ;D Ja minä kun olen pitänyt pirssiäni vähäpäästöisenä. Mun käyttöönottopvm on muuten 00.00.1989. Ens kesäksi mulle tuleekin sitt konehuoneeltaan huolella 'siistitty' ponukki. Mihis kaikkeen muuhun mulla on nyt mahdollisuus koneeni kanssa kun ei olekkaan vähäpäästöinen ? 15% prosenttia on nyt virallisesti käytetty koneen ja apulaitteiden vaihtoon - ei luulisi katsastusmiehen hirveesti alkavan ihmettelemään vaikka kone näyttäisikin jatkossa hieman 'eksoottisemmalle' - ainahan voi kait vedota noihin jo merkattuihin prosentteihin ...
jouni.r Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Mitäs mä saan tehdä kun otteessa lukee vain:autossa saa käyttää lyijytöntä
Guest Ezzy Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Mitäs mä saan tehdä kun otteessa lukee vain:autossa saa käyttää lyijytöntä saat ampua autostasi vain hopealuoteja?
Salkki Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Mitäs mä saan tehdä kun otteessa lukee vain:autossa saa käyttää lyijytöntä Jos ei muuta lue niin riittää kun auto täyttää normaalit saaste vaatimukset. Lyijyllistä bensaa kun ei oikein tästä maasta enään saa... Tai saa mutta ei suoraan joka huoltamon mittarista
Mika Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2004 Heh heh mulla auto on rekisteröity juuri 1.7.1987
HotJake Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2004 Mitäs mä saan tehdä kun otteessa lukee vain:autossa saa käyttää lyijytöntä Mitäs mä teen kun otteessa ei lue mitään ja käyttöönottopäivä on 00.00.1967 :'( Pitääks ottaa katti kyytiin etupenkille - tarkoitatte varmaan kissaa... Mikä toi egr? Joku hieno lyhenne energy gas reactor?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään