Jump to content

Ovien tiivisteet

sukramair

Recommended Posts

Kuinka pahaa suhinaa teidän ikkunat pitää?

Joka on ominaisuus ei vika.

Mulla oli noi siinä peilien takana ovevien kolmioden tiivisteet ihan riekaleina ja ilma sukelsi suoraa sisään,kun vaihdoin ne ja samalla ikkunaa kiertävät tiivisteet jäi silti sellainen häiritsevä kohina,joka selvästi johtuu pelkästään korin muodosta ja kun siinä peilin takana on sellanen käytävä johka ilma tykkää mennä (en ole tutkinut tuulitunnelissa vesisuihkulla)

Vaikka kolmioo yritti kuinka säätää niin se jäi vähän irvistämään kun lyö oven kii,helpotusta kuitenkin toi patentti jonka sulloin peilin ja kolmion väliin ei häiritse enää suhina! Eli minkälaisia suhinoita teillä on vai onko mun ovi vaan niin vammautunut et ei tiivisty......850 BMW :ssä on muuten saman tyyppinen mutta lasi laskee automaattisesti kun oven avaa ja menee kiinni viiveellä...josta ei sen enempää.

Ja ootteko huomannu kun auton tunkkaa ylös oven etukulmasta niin mulla ainakin kori "vääntyy"!!!! niin paljo et kun oven avaa se ikään kuin pompahtaa auki selvä jännitys siinä ainakin on!!!!

Ja asiasta kolmanteen,vaihdoin myös nuo harjalistat kun oli repsikan ovi puolillaan vettä!!! Loisku vaan ku löi oven kii???? ;D mukava yllätys ekoilla pakkasilla kun se vesi tihku oven tiivisteen kautta pois niin oli ovi aika hyvin kii ja kun sai auki ja löi kii nii se oliku kivi.

Vaikka tässäkin on uus lista niin sinne pääsee kesän mittaan kertymään vettä jota täytyy puristella tiivisteestä pihalle ja kuivattaa...voi olla pian ovi ilman pohjaa!!!!

Näähän on siis ominaisuuksia ei vikoka... onhan???

Ikkunat ei suhise oikeastaan mulla yhtään, tai jos suhisee niin ne ainakin peittyy rengas- ja moottorimelun alle :D

Subframe connectorit pohjaan, pitäis hillitä tota korin vääntyilemistä...

Pikkusta suhinaa pitää olla... ;)

Sama homma ku Zantasmolla, eipä se häiritse, varsinkaan kun yksin ajaa vaan peittyy melun alle = mun tapaksessa soi musiikki aikas lujaa.

• 3 weeks later...

itsellä kans tuo pesusieni reaktio pitäs ostaa tiivisteet oviin,talvella tosi kivat ei saa ovia auki ja sit pamahtaa kiinni ku tiiviste ei jousta.mulla lähteny maalit ovi aukosta tiivisten kohdalta kun jäätyy niin tiukkaan

Itellänikin on ovien tiivisteet välillä aika märkiä...

No, tyttöhän innostuu ku kenkää antaa :P ;)

Onkos noi ovien tiivisteet hirveen kalliita ?

Njoo. Mulla oli tota samaa vikaa enne ku ostin uudet tiivisteet. Kalliit ovat mut ei ainakaan vuoda vettä sisään!! suhinaa ei poista en tiedä miksei.. kai näiden kuuluu suhista.. sen huomasin et suhisee kovassa vauhdissa vähemmän ku nostaa lamput ylös ???

jos tiivisteet on oikein asennettu ja ehjät , ei suhise. oven ja katto palan tiivisteen yhtymä kohdassa on se ongelma, siitä se suhina tuli ainaski mulla.

vähän tiivisteiden säätöjä ja liimaa reunoihin että ei irtoile niin pitäis rauhoittua

• 1 year later...

taas oli litra tolkulla oven tiivistees vettä oikein sieni tuo tiiviste...

ja takana vasemmalla missä se hanskaluukku on niin sielä oli 15 cm jäätä oli menny ruuvi poisto reikään.. ??? tykkäis varmaan muhia sielä

aika paljon "kahmii" ilmaa tuo nokka kun nostaa luukut ylös niin suhina muuttuu pyörteileväks ääneks... auto olis tosi hiljainen kun tuo nokan kyljen pilarin suhinacompinaatio olis pois MUT stereoita vain kovemmalle eihän tuota muotoa miksikään SAA muuttaa 8)

• 2 weeks later...

Muistaako kukaan sitä jenkkipaikkaa, josta sai niitä ovien ja takaluukun tiivisteitä edullisesti...

sekä 2nd että 3rd geniin? Kaverini ostaisi '76:seen Firebirdiin uuden takaluukun tiivisteen uusien ovitiivisteiden lisäksi.

• 1 month later...
K.I.T.T.2000

Kesällä kans risteykseen mentäessä kuului loisketta... oikean puolen ovessa oli sattunut vesivahinko ;D Eikä sitä niin vähääkään tullut sieltä ???

• 2 weeks later...

tilasin täältä ikkunan tiivisteet, saas nähä tuleeko perille.

tiivarit saapu viikossa, hintaa tuli 65$ (+valuutanvaihto kulut) ja tulli/alvi ~13€