Jump to content

max nosto stroker 383 koneella?

Recommended Posts

Kirjoitettu

googlettamalla oon yrittäny onkia tietoa ja jotain saanutkin. onko kenelläkään käytännön kokemusta kuinka rajun solid rollerin voi laittaa 383 stroker koneeseen?

jossain sivulla mainittiin että jos on eagle/scat h-profiili veivit pienillä arp pulteilla, ei pitäisi olla pyörimis ongelmia. comp xr288r nokan laittaisin jos vain saisi varmuuden että sellainen mahtuu pyörimään ilman pultin kantojen viilailua. nykyinen xr294hr .50 242/248 ja 0.54/0562 nostoinen pyörii ilman ongelmia.

-edit-

comp solid rollerin tiedot http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=307&sb=2

Kirjoitettu

mulla osui 3.875 iskulla nokkia Eaglen h-veiveihin suunnilleen tommosella, vähän miedommallakin nokalla. vittumaisella viilaamisella sekin sitten lopulta pyörii.

Kirjoitettu

Eikös tuota saa smallbasena?Jos ei vielä ole kepukkaa tilattu.

Kirjoitettu

omassa 383 strokerissa comp xr274r  0.50 236/242  .564/.570 . tossa oli 3,75 isku ja 6" eagle h-veivit. kattelin et tilaa oli kyllä reilusti tuolla nokalla pyöriä. suunnitelmissa ittellä myös nokan vaihto seuraavaan koneeseen ja meinasin tota xr280r  0.50 242/248 570/576. sen luulis ainakin pyörivän ku tota tilaa tosissaan jäi vielä ehkä tiukimmillaan 3mm kiertokangen olkapään ja nokan väliin .kiinnostais kyllä tietää myös miten noi asteitten kasvu vaikuttaa tohon kiertokangen  ja nokan välykseen. pieneneekö toi väli kuinkapaljon, jos asteet kasvaa vaik olis sama perusympyrä nokassa? nostoa tossa ei oo juurikaan enempää kun tossa xr 274r nokassa ja samat venajousetkin pitäis käydä eli  comp -977. toi xr288r taitaa kans käyttää noita 977 jousia. tollaset menee esim tollasiin afr 195 kansiin pikkasilla muutoksilla.

Kirjoitettu

Nokan ajoitus ja LSA vaikuttaa tuohon mahtumiseen paljon myöskin,eli mitään suoraa "nyrkkisääntöä" ei tuohon voi sanoa.

Kirjoitettu

omassa 383 strokerissa comp xr274r  0.50 236/242  .564/.570 . tossa oli 3,75 isku ja 6" eagle h-veivit. kattelin et tilaa oli kyllä reilusti tuolla nokalla pyöriä. suunnitelmissa ittellä myös nokan vaihto seuraavaan koneeseen ja meinasin tota xr280r  0.50 242/248 570/576. sen luulis ainakin pyörivän ku tota tilaa tosissaan jäi vielä ehkä tiukimmillaan 3mm kiertokangen olkapään ja nokan väliin .kiinnostais kyllä tietää myös miten noi asteitten kasvu vaikuttaa tohon kiertokangen  ja nokan välykseen. pieneneekö toi väli kuinkapaljon, jos asteet kasvaa vaik olis sama perusympyrä nokassa? nostoa tossa ei oo juurikaan enempää kun tossa xr 274r nokassa ja samat venajousetkin pitäis käydä eli  comp -977. toi xr288r taitaa kans käyttää noita 977 jousia. tollaset menee esim tollasiin afr 195 kansiin pikkasilla muutoksilla.

jotain tollaista olen amerikan sivuilta lukenut, että noiden eaglen h veivien kanssa ei pitäis olla probleemaa. samat kamat on tässä mun mosassakin, eli 3.750 eagle ja 6" esp h-beam veivit. pitää tarkistaa noi 977 jouset, että sopiiko näihin dart pro1 kansiin. mitä nostajia käytät? itse suunnittelin lunati pop-up rollereita. niillä pitäisi pystyä vaihtamaan nokkaa tarvittaessa, imusarjaa irroittamatta.

Kirjoitettu

tais olla howardsin retro nostajat. summittikamaa. olisko ollu jotain 300 taalan hintaset. laatu näytti ihan ok noin silmämääräisesti.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...