Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tässä hyvin lyhyt tilaston alku omista autoista. Saa jatkaa...

 

Merkki       malli                        vuosimalli   moottori vaihteisto omapaino teho         teho/paino                           (teho- ja painotiedot otettu rekisteriotteesta)

 

Pontiac    Trans AM Coupe         1983        305 CFI   autom.   1510 kg    129kW      11,7 kg/kW

Chevrolet Camaro Z28 Coupe     2000        350 LS1  autom.   1653 kg    212kW        7,8 kg/kW

       

Posted

punnitaanko ne rekisteröintikatsastuksessa vai miten?

olisko ollenkaan punnittu,tehtaan ilmoittamia painoja  ???

mulla muuttui edellisen auton 1.akselipaino vuosikatsastuksessa

 

btw.4.g Camaron ilmoitettuja painoja : V6 1475-1497 kg, Z28 1537-1610 kg

Posted

3g trans am 1983 otteessa omapaino 1510kg ja 129kW (305 CFI)

no jos tarkkoja ollaan : 4g camaro 1999 otteessa omapaino 1653kg  ;)

Posted

R,läl on kuva mitä -99 C T-top manual painaa puolella tankilla ja JJ mukana, lisäpainona autossa on apurunko ja towerbrace ja noin 20kg painava Subi mut varapyörä puuttuu vastaavasti muisti sanoo 1735kg ja jakauma oli 52-48 tai jotain.

Posted

Ens kesänä punnitaan mitä painaa kevyesti raiskattu 3gen alumosalla.

Posted

Merkki       malli                        vuosimalli   moottori vaihteisto omapaino teho         teho/paino                           (teho- ja painotiedot otettu rekisteriotteesta)

 

Pontiac    Trans AM Coupe         1982        "305 CFI"   autom.   1710 kg    ~220kw     ~7,7kw/kg

 

tarkennusta: paino mitattu orkkiskoneella eli 305 CFI, paino otteessa mainittu, teho viripajan arvio.

 

Posted

Nyt kun tuontiauton verotuskin ottaa tätä asiaa huomioon, niin kannattaa olla tarkkana.

 

"Urheiluautotyyppisten ajoneuvojen laskennallinen päästötaso määritellään toisin, sillä niiden teho ja polttoainekulutus ovat suuria verrattuna ajoneuvon kokonaismassaan. Jos auton tehon (kW) ja kokonaismassan (kg) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5. Hiilidioksidipäästöjen määrä pyöristetään täysiin grammoihin."

 

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/autoverotus/autotiedostot/025.pdf

 

Esim. C5 Corveten tietyt mallit (FRC ja C06) ovat kevyitä ja menee tuohon kalliimpaan luokkaan. Esim. manuaali on automaattia kevyempi jne.

 

 

Posted

Camaro ei ole urheiluauto. Corvette on.

Posted

Camaro ei ole urheiluauto. Corvette on.

 

Moni varmaan haluaisi, että Camarokin olisi urheiluauto :-[

Posted

Etsitään. Saako laittaa kuvan tänne julkiselle puolelle vai haluutko sen itelles?

saapi laittaa 8)
Posted

Moni varmaan haluaisi, että Camarokin olisi urheiluauto :-[

Ja maksaisi yli kaksinkertaisen veron, miks ihmeessä ???. Jos säästää reilut 25 kiloeuroa, niin ajan mielummin kaksiovisella perheautolla kuin "urheiluautolla".

Posted

Ja maksaisi yli kaksinkertaisen veron, miks ihmeessä ???. Jos säästää reilut 25 kiloeuroa, niin ajan mielummin kaksiovisella perheautolla kuin "urheiluautolla".

 

No tarkoitin tietysti, että mukavaa jos auto on urheiluauto, mutta veron pitää tietysti olla pieni ;D

 

Jos saat auton pois "urheiluautoverotuksesta" sillä, että valitset muutaman lisäoption autoosi ja paino lisääntyy vaikka viidellä kilolla ja varmistat sillä, että ei mene "urheiluautoverotukseen".

Tarkoitin siis, että kannattaa näissäkin olla tarkkana, että ei turhaan joudu 1,5 verolle. Nyt kun Suomessa on yleistynyt verottamattomien autojen myynti, niin kannattaa vaan tsekata miten tuo menee. GM:ssä painot on ovitarran mukaiset ja paha itkeä niitä vastaan jos niissä jotain epäedullista lukee :-X

Posted

No tarkoitin tietysti, että mukavaa jos auto on urheiluauto, mutta veron pitää tietysti olla pieni ;D

 

Jos saat auton pois "urheiluautoverotuksesta" sillä, että valitset muutaman lisäoption autoosi ja paino lisääntyy vaikka viidellä kilolla ja varmistat sillä, että ei mene "urheiluautoverotukseen".

Tarkoitin siis, että kannattaa näissäkin olla tarkkana, että ei turhaan joudu 1,5 verolle. Nyt kun Suomessa on yleistynyt verottamattomien autojen myynti, niin kannattaa vaan tsekata miten tuo menee. GM:ssä painot on ovitarran mukaiset ja paha itkeä niitä vastaan jos niissä jotain epäedullista lukee :-X

2010 Camussa ei muuten lue ku akselimassat ovitarrassa. Ei oma- eikä kokonaispainoa ;). Tai ainakaan tässä made in mehico-tapauksessa. Piti kaivaa info tullille toisaalta :W

Posted

2010 Camussa ei muuten lue ku akselimassat ovitarrassa. Ei oma- eikä kokonaispainoa ;). Tai ainakaan tässä made in mehico-tapauksessa. Piti kaivaa info tullille toisaalta :W

 

Tuntuu olevan näissäkin katsastustoimipaikkariippuvaistakäytäntöä...  ;D

Posted

Arkistointiongelmia. Olikos se 2006 vai 2007?

Ja on mulla todiste, että toi JJ:n osuus on tasan 100kg  :W

99_LS1_manuaali_ja_JJ.JPG}

Posted

Tuntuu olevan näissäkin katsastustoimipaikkariippuvaistakäytäntöä...  ;D

Kiitos siitä iFartille. Kikkailu pitää vireänä ;D

Posted

Ja vastaavasti Masa painoi 104 kg  ::)

vähemmän gasoa tankissa  ???

Posted

vähemmän gasoa tankissa

Mulla on kuva molemmista autoista vaa'alla sekä kuskin kanssa että ilman.  Siksi tiedän kuskien osuuden painosta.  Molemmissa tais olla saman verran bensaa kun tankattiin samalla huoltiksella tullessa.  Automaattiaski vaan on kevyempi kuin tuo norsunkestävä manuaali.  Ollut mulla sylissä, painaa ihan ...tusti.
Posted

Pontiac Formula -89, 245 hp, 1540 kg

Posted

Mulla on kuva molemmista autoista vaa'alla sekä kuskin kanssa että ilman.  Siksi tiedän kuskien osuuden painosta.  Molemmissa tais olla saman verran bensaa kun tankattiin samalla huoltiksella tullessa.  Automaattiaski vaan on kevyempi kuin tuo norsunkestävä manuaali.  Ollut mulla sylissä, painaa ihan ...tusti.

apurunko ja subbari ::)
Posted

Pitipä käydä nyt tarkistamassa rekisteriotteesta:

 

Pontiac    Trans Am Coupe         1995        5.7 LT1  Man.   1560kg    202kw (275hv)     5.67kg/hv (7.72kg/kw)

 

 

HFB:n auto on aika ketterä peli jos siinä on 7.7kilowattia jokaista kiloa kohden  :o ;) ;D

Posted

Pontiac Formula -89, 245 hp, 1540 kg

jep.. vaa'alla mun auto oli ilman äijää puol tankkia gasoo niin 1500kg.. nyt kun sfc ja muut hommelit ja täys tankki niinkun vartilla oli niin äijän kanssa aika lähellä 1600-1650 kg

Posted

Pontiac        Trans Am Coupe       1998        LS1/Automaatti         1590 kg       224 kw (305 hv)      7,1 kg/kw

 

Jenkit ilmottaa curb weight -muodossa eli vakiovarusteilla, öljyt, jäähdytysnesteet ja täys tankki bensaa mukaan luettuna ilman ihmispainoa. Euroopassa autonvalmistajat lisää painoon 75 kiloisen kuljettajan.

  • 3 years later...
Posted

Ens kesänä punnitaan mitä painaa kevyesti raiskattu 3gen alumosalla.

 

Jäänyt aikanaan vastaamatta, 3gen kuitukonepeitolla ja alumosalla noin 1370kg, ilman n. 70-80kg painavaa katsuria.

Laskettu katsastuksen yhteydessä akselipainoista.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...