repa Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Tässä hyvin lyhyt tilaston alku omista autoista. Saa jatkaa... Merkki malli vuosimalli moottori vaihteisto omapaino teho teho/paino (teho- ja painotiedot otettu rekisteriotteesta) Pontiac Trans AM Coupe 1983 305 CFI autom. 1510 kg 129kW 11,7 kg/kW Chevrolet Camaro Z28 Coupe 2000 350 LS1 autom. 1653 kg 212kW 7,8 kg/kW
Chevy Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 punnitaanko ne rekisteröintikatsastuksessa vai miten? olisko ollenkaan punnittu,tehtaan ilmoittamia painoja mulla muuttui edellisen auton 1.akselipaino vuosikatsastuksessa btw.4.g Camaron ilmoitettuja painoja : V6 1475-1497 kg, Z28 1537-1610 kg
Chevy Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 3g trans am 1983 otteessa omapaino 1510kg ja 129kW (305 CFI) no jos tarkkoja ollaan : 4g camaro 1999 otteessa omapaino 1653kg
Juhani LS1 Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 R,läl on kuva mitä -99 C T-top manual painaa puolella tankilla ja JJ mukana, lisäpainona autossa on apurunko ja towerbrace ja noin 20kg painava Subi mut varapyörä puuttuu vastaavasti muisti sanoo 1735kg ja jakauma oli 52-48 tai jotain.
Z-mo Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Ens kesänä punnitaan mitä painaa kevyesti raiskattu 3gen alumosalla.
HFB Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Merkki malli vuosimalli moottori vaihteisto omapaino teho teho/paino (teho- ja painotiedot otettu rekisteriotteesta) Pontiac Trans AM Coupe 1982 "305 CFI" autom. 1710 kg ~220kw ~7,7kw/kg tarkennusta: paino mitattu orkkiskoneella eli 305 CFI, paino otteessa mainittu, teho viripajan arvio.
-vellu Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Nyt kun tuontiauton verotuskin ottaa tätä asiaa huomioon, niin kannattaa olla tarkkana. "Urheiluautotyyppisten ajoneuvojen laskennallinen päästötaso määritellään toisin, sillä niiden teho ja polttoainekulutus ovat suuria verrattuna ajoneuvon kokonaismassaan. Jos auton tehon (kW) ja kokonaismassan (kg) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5. Hiilidioksidipäästöjen määrä pyöristetään täysiin grammoihin." http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/autoverotus/autotiedostot/025.pdf Esim. C5 Corveten tietyt mallit (FRC ja C06) ovat kevyitä ja menee tuohon kalliimpaan luokkaan. Esim. manuaali on automaattia kevyempi jne.
-vellu Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Camaro ei ole urheiluauto. Corvette on. Moni varmaan haluaisi, että Camarokin olisi urheiluauto
Juhani LS1 Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Etsitään. Saako laittaa kuvan tänne julkiselle puolelle vai haluutko sen itelles? saapi laittaa
carita Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Moni varmaan haluaisi, että Camarokin olisi urheiluauto Ja maksaisi yli kaksinkertaisen veron, miks ihmeessä . Jos säästää reilut 25 kiloeuroa, niin ajan mielummin kaksiovisella perheautolla kuin "urheiluautolla".
-vellu Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Ja maksaisi yli kaksinkertaisen veron, miks ihmeessä . Jos säästää reilut 25 kiloeuroa, niin ajan mielummin kaksiovisella perheautolla kuin "urheiluautolla". No tarkoitin tietysti, että mukavaa jos auto on urheiluauto, mutta veron pitää tietysti olla pieni Jos saat auton pois "urheiluautoverotuksesta" sillä, että valitset muutaman lisäoption autoosi ja paino lisääntyy vaikka viidellä kilolla ja varmistat sillä, että ei mene "urheiluautoverotukseen". Tarkoitin siis, että kannattaa näissäkin olla tarkkana, että ei turhaan joudu 1,5 verolle. Nyt kun Suomessa on yleistynyt verottamattomien autojen myynti, niin kannattaa vaan tsekata miten tuo menee. GM:ssä painot on ovitarran mukaiset ja paha itkeä niitä vastaan jos niissä jotain epäedullista lukee
carita Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 No tarkoitin tietysti, että mukavaa jos auto on urheiluauto, mutta veron pitää tietysti olla pieni Jos saat auton pois "urheiluautoverotuksesta" sillä, että valitset muutaman lisäoption autoosi ja paino lisääntyy vaikka viidellä kilolla ja varmistat sillä, että ei mene "urheiluautoverotukseen". Tarkoitin siis, että kannattaa näissäkin olla tarkkana, että ei turhaan joudu 1,5 verolle. Nyt kun Suomessa on yleistynyt verottamattomien autojen myynti, niin kannattaa vaan tsekata miten tuo menee. GM:ssä painot on ovitarran mukaiset ja paha itkeä niitä vastaan jos niissä jotain epäedullista lukee 2010 Camussa ei muuten lue ku akselimassat ovitarrassa. Ei oma- eikä kokonaispainoa . Tai ainakaan tässä made in mehico-tapauksessa. Piti kaivaa info tullille toisaalta
-vellu Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 2010 Camussa ei muuten lue ku akselimassat ovitarrassa. Ei oma- eikä kokonaispainoa . Tai ainakaan tässä made in mehico-tapauksessa. Piti kaivaa info tullille toisaalta Tuntuu olevan näissäkin katsastustoimipaikkariippuvaistakäytäntöä...
repa Posted October 16, 2010 Author Posted October 16, 2010 Arkistointiongelmia. Olikos se 2006 vai 2007? Ja on mulla todiste, että toi JJ:n osuus on tasan 100kg
carita Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Tuntuu olevan näissäkin katsastustoimipaikkariippuvaistakäytäntöä... Kiitos siitä iFartille. Kikkailu pitää vireänä
Chevy Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Ja vastaavasti Masa painoi 104 kg vähemmän gasoa tankissa
repa Posted October 16, 2010 Author Posted October 16, 2010 vähemmän gasoa tankissa Mulla on kuva molemmista autoista vaa'alla sekä kuskin kanssa että ilman. Siksi tiedän kuskien osuuden painosta. Molemmissa tais olla saman verran bensaa kun tankattiin samalla huoltiksella tullessa. Automaattiaski vaan on kevyempi kuin tuo norsunkestävä manuaali. Ollut mulla sylissä, painaa ihan ...tusti.
Juhani LS1 Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 Mulla on kuva molemmista autoista vaa'alla sekä kuskin kanssa että ilman. Siksi tiedän kuskien osuuden painosta. Molemmissa tais olla saman verran bensaa kun tankattiin samalla huoltiksella tullessa. Automaattiaski vaan on kevyempi kuin tuo norsunkestävä manuaali. Ollut mulla sylissä, painaa ihan ...tusti. apurunko ja subbari
Kake Posted October 18, 2010 Posted October 18, 2010 Pitipä käydä nyt tarkistamassa rekisteriotteesta: Pontiac Trans Am Coupe 1995 5.7 LT1 Man. 1560kg 202kw (275hv) 5.67kg/hv (7.72kg/kw) HFB:n auto on aika ketterä peli jos siinä on 7.7kilowattia jokaista kiloa kohden
balez Posted October 18, 2010 Posted October 18, 2010 Pontiac Formula -89, 245 hp, 1540 kg jep.. vaa'alla mun auto oli ilman äijää puol tankkia gasoo niin 1500kg.. nyt kun sfc ja muut hommelit ja täys tankki niinkun vartilla oli niin äijän kanssa aika lähellä 1600-1650 kg
Oiski Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Pontiac Trans Am Coupe 1998 LS1/Automaatti 1590 kg 224 kw (305 hv) 7,1 kg/kw Jenkit ilmottaa curb weight -muodossa eli vakiovarusteilla, öljyt, jäähdytysnesteet ja täys tankki bensaa mukaan luettuna ilman ihmispainoa. Euroopassa autonvalmistajat lisää painoon 75 kiloisen kuljettajan.
Z-mo Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Ens kesänä punnitaan mitä painaa kevyesti raiskattu 3gen alumosalla. Jäänyt aikanaan vastaamatta, 3gen kuitukonepeitolla ja alumosalla noin 1370kg, ilman n. 70-80kg painavaa katsuria. Laskettu katsastuksen yhteydessä akselipainoista.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now