jouni.r Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2004 elikkä ensimmäisen jenkin omistaja ,tulee paljon näitä "kummallisia"kysymyksiä,,eli kone lämpöisenä niin paljon öljynpaineen pitäs olla ja lämmöt?kuumana mulla ö-paine siin 30 kohdalla tyhjäkäynnillä ja lämpö 220,onkos noi nyt sitte hyvät lukemat?
BB Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2004 ihan normaalilta tuntus paineet ja lämmöt.lämmöt luultavasti laskeen kun ajat isompaa tietä.
Senior Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2004 Jep, paineet kohdallaan, lämpöjen korkeus johtunee alkuperäisestä termarista ( korkea avautumislämpö ) tai siitä, että flekti ei starttaa tarpeeksi ajoissa. Laita termariksi vaikkapa 180 F:n tai 160 F:n termostaatti ( jos et aja talvella... ).
Msk383 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2004 Jonkinlaisena nyrkkisääntönä voidaan pitää 10psi per 1000rpm. Tpi-koneen minimipaine manuaalin mukaan on 15psi@2000rpm.
Danu81 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Mun koneessa on lämpimänä tyhjäkäynillä alle 15 PSI noin 25-30 PSI 2000rpm mutta 30 PSI:n yli ei pääse millään tavalla paitsi kuin kone on kylmä silloin näyttää ~40PSI ja viimeks kun olin moottoritiellä en ulskaltanut ajaa enemmän kuin 2500rpm:ää
Salkki Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Kannattaa kokeilla ihan perus öljyn vaihdolla jos saisi nostettua paineita hieman. Porukan kokemuksia eri öljy laaduista löytyy esim. http://www.f-bodyfinland.com/yabbse/index.php?board=21;action=display;threadid=2000;start=msg26110#msg26110
Danu81 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Äsken vaihdettu gulfiin 20W-50, edellinen omistaja oli jos en väärin muista käyttänyt Mobil 1 5W-50 sillä öljyllä oli todella alhaiset paineet, melkein punaisella lämpimänä päivinä
Salkki Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Lokakuuta, 2004 Sitten on vielä mahdollisuuksina öljynpaine anturi tai öljypumppu.
Crisis Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2004 Mitenkäs se meni se juttu että kaikki yli 60psi:tä painetta on hukkaa? Vai oonkoihan väärässä. korkeapainepumpulla mulla on 30 psi @ 800 ja asteikko tapissa 2000rpm mennessä, eli yli 60psi
Msk383 Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2004 Joops, kyllähän tuollaista kirjoissa lukee että yli 60:n menevä paine on turhaa kuormitusta. Liika painehan voi myös tuhota moottorin ja kuulemma jo pienikin liikapaine saattaa vaikuttaa nostajien toimintaan ja sitä kautta koko venttiilikoneistoon. Mikä on sitten liikaa, sitä en tiedä.
z 28 jari Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2004 Taitaa olla toi paine sidoksissa myös siihen millaisilla välyksille kone on kasattu.
Msk383 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2004 Jeps. Kannattanee laittaa se hi-pressure -pumppu niihin joissa on suuret välykset että paineet pysyvät inhimillisellä tasolla.
Guest pile Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2004 kun puhutaan kiloista niin yli 5 bar paineet on liikaa ja sen ylittävä paine jopa syö laakereita eli vasta tuolla (noin)70 psi kohdalla tulee vastaan se että on liikaa paineita.
Senior Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2004 Yes. Jos on tiukka kone - uudet laakerit jne. - on turha asennella high-pressure öljypumppuja. Ei hevon hyötyä. Varaosamyyjä on ainoa, joka hykertelee.
Hietala81 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2013 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2013 Vanha aihe mutta nostoa, itellä nyt vuoden seisonnan jälkeen näyttää Ö paineet kylmällä koneella tyhjäkäynnilla jotain 50-60 ?? Onko liian korkeat vai sekoileeko mittari Jospa nuo tuosta laskee ku ajelee vähä enemmän, muistaakseni vuosi sitten tyhjäkäynnillä oli yleensä jotain 40.. -espi
F350 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2013 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2013 Vanha aihe mutta nostoa, itellä nyt vuoden seisonnan jälkeen näyttää Ö paineet kylmällä koneella tyhjäkäynnilla jotain 50-60 ?? Onko liian korkeat vai sekoileeko mittari Jospa nuo tuosta laskee ku ajelee vähä enemmän, muistaakseni vuosi sitten tyhjäkäynnillä oli yleensä jotain 40.. -espi ihan ok
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään