Jump to content

stereot,,

jouni.r

Recommended Posts

Kirjoitettu

eli autossani oli se amerikan malli mankka,ja asensin cd -s0ittimen,no tuttu tuli sanoo ,että älä ota alkuperäistä mankkaa pois ,koska kuulemma jonku boxin virta kulkee sen kautta ja näin ollen jossai vaiheessa boxsi sit kärvähtää,,,?ilmeisesti moottorin ohjaus boxsi,,,

Kirjoitettu

Tuttus oli höpöhöpö päällä. Mulla ollu jo ties kuinka kauan cd-soitin orkkismankan tilalla ja mitään ei oo kärähtäny. Eikä siellä kyllä mitään ylimääräisiä virtoja kulje, eikä ainakaan moottorinohjaus boksin virta. Edes amerikkalainen ei tee semmosia virityksiä ;)

Kirjoitettu

Mullakin on sonyn soitin kiinni eikä oo mitään temppuillut ;Dvanha vaan irti ja uus tilalle ;)

Kirjoitettu

Joo ei muuta kuin mäkeen vaan delco sano naapurin hilda ;)! Sinne tulee maa ,heräte ja virta ihan normaalisti.

Kirjoitettu

Moro. Mulla on Sonyn cd soitin hoidettu originaalimankan/radion kautta (ratissa radion ohjaus). En ymmärrä näistä mitz mutta tietyllä taajuudella (88.3) cd:tä voi kuunnella. Boxi on peräloosterissa. :D

Mulla oli samanlainen boxi. Se käytti yhtä radiokanavaa ja sitä taajuutta sai jonki verran säädettyä (88.3 - 89.5 olikohan). Vaan Kerava-Helsinki välillä joutu säätämään koko ajan. Aivan sairasta touhua. Nyt se on tuossa laatikossa ja mp3 soitin autossa orkkismankan tilalla.

Kirjoitettu

Joo, tälläisiä omituisia vika-arviota kuulee usein kun korjaa näitä hila-vitkuttimia. Paras oli kun joku sanoi että stereot menivät rikki kun, hiekkaa kuljettava rekka ajoi ohi...

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Jospa siellä lavalla oli sitä pahamaineista MankkarinTuho -hiekkaa!

Joopa mutta kyllä sitä sattumiakin ... sattuu. Ajeltiinpa teiniaikoina pappaleasingCelicalla Kuopiossa siinä Huuhanmäen rappusten kohdalla jossa on katvealue about kaikilla radiokanavilla. Kuten tavallista, rutinaa kuului mutta kah, eipä rutina loppunut heti risteyksen jälkeen missä piti. "Mitäs vittua." Ajeltiin 100m ja hetimiten ilmatuubeista alkoi syöttää aivan tajutonta piirilevyhartsin käryä! Rammari perkele otti ja sytty palamaan justiinsa siinä! Melkein sama juttu kun hiekkarekan ohiajo mutta ei sinne päinkään?

Kirjoitettu
meinasin jo vaihatella cd-versiooon tuota, mutta texi sai peloteltua, että menee radiokanavat sekasi.

Joo, niinhan se on. Taalla kun kaytetaan vain noita parittomia desimaaleja taajuuksilla. Kai sen jotenkin voisi modata toimimaan Suomenmaallakin, mutta en ole ainakaan viela moisesta kuullut mitaan.

8)

Kirjoitettu

Aikanaan ku tuli paljon piilofarmareita niin hesassa oli joku liike joka muutti ainoastaan farkkujen alkuperäisiä radioita että kuului parilliset :DEn kyllä muista mikä firma :(Jossain sen ajan V8:ssa on juttua siitä firmasta :)

Kirjoitettu

Aikanaan ku tuli paljon piilofarmareita niin hesassa oli joku liike joka muutti ainoastaan farkkujen alkuperäisiä radioita että kuului parilliset :DEn kyllä muista mikä firma :(Jossain sen ajan V8:ssa on juttua siitä firmasta :)

kyseinen firma toimi tikkurilassa olen itse joskus soitellut sinne firman nimeä en muista.

se taajuuksien lisääminen on kuiteskin helppo homma.

Kirjoitettu

Tuossa mun AC Delco'ssa ei tarvinnu kuin painaa AM-ST - nappulaa ja jo vain putkahti myös parilliset kanavat soimaan. LCD - näyttö ei kuitenkaan näyttele kuin parittomia lukuja, mutta se ei haittaa.

• 2 months later...
Kirjoitettu

Mulla ois omassa myös tuo alkuperäinen mankka paikoillaan ja tarttis pistää ceeree soitin tilalle. Edellisellä omistajalla oli ilmeisesti ollut siellä jo cd-soitin mutta oli laittanu alkuperäisen paikoilleen, oi että mikä iki ihana sekasoppa viritys niissä johdoissa :'( ei teistä kukaan osaisi neuvoo miten noissa johroissa ne värit menee? mä niin tykkään näistä sähköhommista että ;D

Kirjoitettu

Skoben johdot on aina saman väriset, miinuspiuha on vaan merkattu mustalla raidalla. Ja virran saat testattua sähkökynällä. Ja maan voit ottaa ihan mistä plootusta hyvänsä, jollet sitten löydä sieltä johtonipusta maita. Ja jos sulla on sähköantenni, niin sen piuhan väri on punainen.

• 2 months later...
Kirjoitettu

Jep. Mullakin on omassa Camarossa tuo delcon alkuperäinen soitin . Tarkoitus olisi vaihtaa mp3-soitin tilalle ja semmonen tuli jo itseasiassa hankittuakin , mutta saako jostain valmiina asennustelinettä/ peitelevyä tuon alkuperäisen suuren soittimen asennusreiän peitoksi , nää uudet soittimet kun on paljon pienempiä.?

Kirjoitettu

Jep. Mullakin on omassa Camarossa tuo delcon alkuperäinen soitin . Tarkoitus olisi vaihtaa mp3-soitin tilalle ja semmonen tuli jo itseasiassa hankittuakin , mutta saako jostain valmiina asennustelinettä/ peitelevyä tuon alkuperäisen suuren soittimen asennusreiän peitoksi , nää uudet soittimet kun on paljon pienempiä.?

Itse hommasin sovitussarjan US-Partsista ; muistakin jenkkitarvikemyymälöistä löytynee.

eBayssa on halpaa :

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=50552&item=5765393826&rd=1

Kirjoitettu

Mä tein kaverin luona vanerista sen peitelevyn mun 89 camaroon ku vaihdoin ton soittimen :DEi ollu muovia tarjolla >:(

Kirjoitettu

lisäänpä vielä tuohon; johtojen värikoodit oli kaikki yhtenevät tuossa GM02 sarjassa ja soittimen DIN-johtosarjassa eli ei voi mennä väärin.

Kirjoitettu

Jep, tuohan se on, täytyy käydä hakemasta . Kiitoksia vain avusta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...