Jump to content

Etupään pallonivelet

Recommended Posts

Kirjoitettu

Joo, näissä vimpaimissa pallonivelet on prässätty paikoilleen... >:( lähtee irti lekalla ja uusi paikoilleen prässillä.

Kirjoitettu

alapallon pois saanti onnistuu möykkäämällä, paikkalleen ei mene samalla tavalla.. kokeiltu on. Me tehtiin iskän oma työkalu jolla sen saa paikalleen ja pois vaikka alatukivarsi on autossa paikallaan.

Vehje on karkeasti tarpeeksi tukevasta raudasta tehty kolmiomallisella pohjalla jonka nurkissa on tukevat pitkät pultit joilla kiristetään alapallonivel paikalleen. keskellä on jykevästä putkesta tehdyt kohdisteet.

Kirjoitettu

kyllä saa vaihrettua joo iliman että tukivartta tarttis irroottaa.

Tukivarren alle tukeva pukki ja pyörä sun muut pois tieltä häsäämästä. Sitte lekaa pallonivelen juurehen.

Kiinni saa sillä ku ettii sopivan putken palan uuren nivelen ja tunki välihin ja nostaa sitte tunkilla niveltä ja samalla hakkaa tukivartta, niin se solahtaa tilahansa. Se putki tuos asennukses sitä varte, että sillä saa nostettua vaan nivelen ulukoreunoolta, jotta menöö voima sinne mihinkä pitää

Kirjoitettu

Eikö Jake tuosta sun ja iskän vehkeestä oo kuvaa missään? Oon kehitellyt jotain sen tapaista itse.

Kuinkas Jukka se nivel saarahan suarahan sinne reihäkän? Muutoon kuulostaa hyviltä konstiilta?

Kirjoitettu

Notta.. Se pitää se pukki vaan olla sopivalla korkeurella jotta ku tunkilla nostaa sitä niveltä nii se tukivarsi on suoras. Ja kas ku teet näi nii sullon koko auton paino auttamas sitä nivelen paikallensa menua. Ja ku se sinne kerran lähtöö menöhön niin kyllä se raakavoima sen sinne tilahansa ajaa....

Ei vaa, ku sen pistää aluulle iha rauhas nupaate vaa nii, kyllä se loppu onki sitte helappoa. Sihen tukivarren päälle kannattaa sitte lyörä joku vähä sitä reikää isoompi putki johonka lyömällä saa iskut kohoristumaan reijän ympäriitte, eikä vaan yhteen kohtaan

Kirjoitettu

Eikö Jake tuosta sun ja iskän vehkeestä oo kuvaa missään? Oon kehitellyt jotain sen tapaista itse.

Kuinkas Jukka se nivel saarahan suarahan sinne reihäkän? Muutoon kuulostaa hyviltä konstiilta?

otampa keksinnöstä kuvan kunhan saan sen linssin eteen, laitan sen vaikka tänne.

Kirjoitettu

Juuri tuollaista näppäryyttä välillä tarvitaan... Hienoa :)

Edelleen harmittaa, kun ei itsellä ole minkäänlaista hitsilaitetta :(

Kirjoitettu

Niinpäniin sain minäkin pallonivelen vaihdettua. Kuvallista raporttia tulossa(? toivottavasti). Ongelmana on saada nivel lähtemään suoraan alussa. Mulla on oma kehitelmä puristimeksi. Jatkan kehittelyä kun ehdin.

Auto koukkaa edelleen jarrutuksen alussa vasemmalle. Kuuluun outoa jurinaa vasemmasta etupyörästä (rengas tai laakeri) Vika ei juurikaan korjaantunut nivelen vaihdolla. Kulku on kyllä jonkunverran vakaampi. Kävin neljässä paikassa kyselemässä ongelman ratkaisua. Sain neljänlaista neuvoa:

1. Iskarit, suuntausaika viikon päästä

2. Tukivarren kiinnitys

3. Jarrut, vasen ottaa ennemmin kiinni sain heti suuntaukseen Casteria ei saanut mitattua!

4. Pyöränlaakeri

Kun kerroin katsastuskonttorin testerien tuloksista, toinen sanoi ettei niiden mittauksilla oo mitään virkaa, toinen sanoi että on!

Sanoin sitten yhdessä paikassa jossa sain kahta eri neuvoa, isoon ääneen että tällaistako tää auton vianetsintä on?!

Kaikki neuvojat olivat palvelemassa mua asiakkaana. Mua kohdellaan kuin en tietäisi itse mitään; prx!

Kirjoitettu

Ja omassa pirssissä ilmennyt vika eli jarruletkun osittainen tukkeutuminen ; tilanne korjaantui letkun vaihdolla. Letku tukkeutuu yleensä siitä puolessa välissä olevan metalliholkin (paikka, josta kiinnitetään telineeseensä) kohdalta. Jotkut ovat rassailleet teräslangalla auki......

Kirjoitettu

Tässä vois olla järkeä. Mun fysiikan koulutus, sikäli kuin enää muistan, kertoo että paine on sama koko yhtyvässä astiastossa. Mutta paineen muuttuminen silloinkun putkessa on kuristusta, vaatii oman aikansa. Siispä koetan lukkopihtejä vuorotellen molempiin etujarruletkuihin!

Kirjoitettu

vaikka palat ei olisi loput niin niiden vaihto auttoi tuohon oireeseen.

itsellä nimittäin oireili ennen katsastusta tuollalailla ja kun palat vaihdettiin niin oire katos en sitten tierä mikä sen hävitti olisko (vanhat)palat olleet jotenkin tartuksissa tai koko toisen puolen sylinterissä jotain pientä tarttumaa mutta kun männät painettiin asennuksen yhteydessä ääriasentoon niin kulkukin alkoi pelaamaan.

Kirjoitettu

mulla oli samanlainen vika kun jarrutti tehokkaammin niin auto muutti suuntaa ja katsatuksessa sitä ei huomannut kun jarrun painallus on hitaampaa että paine kerkes tasaantumaan. etsin vikaa joka paikasta ja löytyihän se jarruletku tukossa kiinnitys holkin kohdalta.

• 3 years later...
Kirjoitettu

tuli vaihdettu tuo alapallo. Mitää puristimia tms ei tarvinnut ku otti joustin tuen irti. Vanhasta pallosta sitten pulttipoikki ja lekaa niin lähti nätisti. Uusi ei sitten meinannutkaan mennä paikoilleen. Vitsi oli siinä että tarvike pallon halkaisija oli 53mm kun orkkis 52,5 ja reikä kanssa saman. Pikku hionta tarvike palloon niin meni nätistä kun tunkilla nosti paikoilleen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...