Jump to content

ECM:ien erot???

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kertokaas ny ihan simppelisti(hmm,mikäli mahollista...)mitä eroo noilla eri boxeilla(haltech,commander jne) on...

eli:

1) mitkä on tarkoitettu vakioboxin"jatkoksi" ja mitkä ovat ihan itsenäisiä yksiköitä jolloin vakioECM poistuu kokonaan käytöstä?

2) säädettävyys? Eli mitkä voi ite läppärillä säätää,mielellään tietty ajossa/käytössä että näkee miten vaikuttaa?

3) asennuksen helppous? Elikkäs mitkä itekin helppo kytkeä jos nyt on edes jotain perustietoa sähköistä (ööh.musta oli miinus eli maa ja punanen oli plussa eli voimaa...näitähän ei saanut yhdistää...)

4) joku boxihan ainakin oli sellainen versio missä piti MAF vaihtaa MAP:iin.onko työläs operaatio ja mihin toi MAP 350 TPI:ssä tulee,imusarja?

Asennus tarkoitus suorittaa omaan pataan,350 TPI Firebird -89.Boxin säädettävyys tulisi tarpeeseen koska tarkoitus(todnäk seuraavan 25 vuoden aikana....) piristää maltillisesti pannua alukannet,nokka jne ja lisäksi suunnitteilla ahtaminen(+kevyt satsi ilokaasua,terveisiä katsastussedille...)...Saako noissa boxeissa muuten tipautettua EGR:n pois ettei SES turhaan pala?

Jospa joku edes jotain vinkkiä osaisi antaa niin pääsisi suunnittelemaan kombinaatiota...Nimenomaan suunnittelemaan vasta,vielä ei resursseja toteuttaa.

Kirjoitettu

haltech ja commander ovat molemmat ainakin läppärillä säädettäviä ja ton SES valon saat unohtaa vallan kun uuden boxin tuikkaat kii.. ei paljoo enään vilkuttele. Molemmat boxit ovat omallaan laillaan hieman hankalia asennella.. mutta jos hieman jaksaa asiaan perehtyä niin ei pitäisi tuottaa ongelmia..

itselläni on just halctehin asennus ollu meneillään jo pari kuukautta :D aina jotain ongelmaa edessä.. (esim. kannettavan kilahtaminen ja haltech oli saapuessaan pimeä) :'(

Kokeneemmat voivat valaista näistä boxeista varmasti lisää.

Kirjoitettu

4) joku boxihan ainakin oli sellainen versio missä piti MAF vaihtaa MAP:iin.onko työläs operaatio ja mihin toi MAP 350 TPI:ssä tulee,imusarja?

Commander ja haltech molemmat toimivat mapilla. Hestech:stä en ole varma. Yleensä vain kalliimmat ratkaisut osaavat käyttää maffia.

Map:n voi kytkee mihin tahansa alipainelöhtöön (haarottamalla tms). Helppo juttu.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

no hei kamoon jätkät...älkää ny pihtailko tietoa...ohan täälki mitä erilaisempia ecm:iä kii,että infoa eroista/toimivuudesta luulis olevan...

Kirjoitettu

Entäs tämä ihka uusi AC Delcon boxi. Menee suoraan johtosarjaan ja hakkaa kuulemma kaikki boxit mennen tullen?

Kirjoitettu

"Voittajaboxi" on löytynyt!

Tämä saattaa nyt aiheuttaa sitten keskustelua...

eli alla olevasta linkistä AC Delco Streep pro 3:nen (jopa vaihteistoa pystyy ohjaamaan)

http://www.space.net.au/~mgbhomes/page16.html

Australialaisen valmistajan kotisivutkin löytyy, kun hakee Kalmaker nimellä, mutta en nyt ehtinyt selaamaan.

Uusi boxi on tainnut löytyä autooni... jos joku on kiinnostunut samaisesta boxista, niin laittakoon mulle viestiä. Saan kaksi boxia edullisemmin.

Tiedän jo mistä boxin saa ja sellaisia on jo asennettukin F.bodyihin Suomessa muutama ja TOIMII LOISTAVASTI! Onhan kyse aivan uudenlaisesta boxista. Hinta boxilla suurin piirtein sama kuin Haltech. ja menee omaan johtosarjaan.

Kirjoitettu

en ihan olisi vakuuttunut mutta voi olla että toimiikin toimiihan lada ja mossekin (jotenkin ja ovat olevinaan autoja) jos näin voi ajatella ???

Kirjoitettu

Eipä kallis : 1100 AUS $, ja koska 1 AUS $ = 0,59 € saadaan vimpaimen hinnaksi Aussissa 650 € ; tuohon hieman rahtia ja tullia niin loppuhinta lienee 850 €:n kieppeillä.

Kirjoitettu

Tavasin tuon aussien ihmeen pikaisesti,mahdoinkohan ymmärtää oikein että paketti sisältää vain ohjelman+jonkinlaisen käikäleen PROM:n tilalle? Eli käytetään auton orgis ECM ja ohjelmoidaan vain tuota PROM:ia?

Ei vaikuta mitenkään huonolta,jos vain olisi toimiva paketti,tosin hieman mielestäni tyyris jos sisältää vain sen ohjelman.Eikä näköjään pysty ohjaamaan elektronisia lootia tuo perusversio speed pro3,no ei tietty mua haittaa kun on TH700. Ennemmin kyllä juuri tuonlainen plug and play kun epämääräinen johtosatsi/oman johtojen pilkkominen ja uusi ECM jonka joutuu heti ekana ohjelmoimaan uusiks just omalle koneelle...Käyttäjäkokemuksia,anyone...

Kirjoitettu

Ymmärsin kyllä että se on konaan uusi AC Delcon boxi, joka on "kräkätty" auki. Eli ohjelma+ECM.

Tuosta on kyllä olemassa vielä kalliimpikin versio... eli kaksinkertainen hinta.

Mutta kaveri, joka on asennellut lukuisia boxeja, sanoi että tällä boxilla on "ero kuin yöllä ja päivällä", jos vertaa Haltechiin tai Hestekkiin.

Kirjoitettu

Kommentteja? Olisko seuraava ECM?

Tiedän jo autonkin jossa on asennettuna kyseinen Street Pro 3:nen ja toimii!

Jos nuo aussien myyntipuheet pitää paikkansa ja säätäminen tosiaan on noin helppoa+boxi menee suoraan vanhaan johtosarjaan niin....kyllä,vaikuttais mun seuraavalta boxilta...

Ilku,en kyl tähän satsiin pysty tulee tilaukseen mukaan,mutta jos/kun tilaat itelles ni kerro ihmeessä miten homma pelittää!

Kirjoitettu

Jokin tuossa ei vakuuta mua. Varmasti ihan ok boxi mutta mutta.. Kokeile ja kerro todelliset kokemukset niin tiedetään enemmän.

Kirjoitettu

Vaikuttaa ominaisuuksiltaan melko samanlaiselta kuin vaikkapa Haltech. Plussana vielä tuo oppimisominaisuus. Ja "service engine" -valo (jos siitä tykkää...). Ja näköjään vielä nakutustunnistin. Eli perus-GM boksin ominaisuudet säädettävillä mäpeillä. Varmaan ihan käyttökelpoinen värkki.

Kirjoitettu

jep on se käyttökelpoinen kunnes lambda hajoaa ja ecu oppii kaikkea kivaa, puhumattakaan muista anturihäiriöistä :o

Muuta "negatiivistä" en keksi. Iha ok systeemi näin loogisesti ajateltuna tuntuisi olevan.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Tämä "KalMaker" tuntuu aika mielenkiintoiselta, eli jos oikein ymmärsin, niin kyseessä on AC-Delcon ecm boxi johonka on laitettu Flash Rom ja sen ohjelmointilaite boxin sisään, tietsikka liitin ulos ja visuaalinen käyttöliittymä tulee mukana, jossa ei tarvi tietää hexa osoitteista sen taivaallista... aika hyvältä kuulostaa.

Ja ajon-aika voidaa parametrejä muuttaa, ja kun kysessä on GM:n boxi, niin mukana on esmes. limp home ja Lean cruise moodit. (toi jälkimmäinen on mun tapauksessa aika tärkee, piristetty 8,2L jonkin verran imaisee nestettä)

Viellä kun ne alkaa tekemään saman PCM boxeille, samalla boxilla kun pystyy hoitamaan ruiskun ja lootan. Sitten rupeaa tosissaan kiinnostamaan.

Hauska juttu sinänsä on toi dongle, :D mutta koska kaikilla ei ole cd-asemaa vaan joudutaan käyttää korppuja, niin toi dongle on siinä tapauksessa varmaan parhain softan kopiointisuoja.

Kirjoitettu

Mun mielestä toi Kalmaker boxi osaa ohjata jo jotain sähköistä lootaakin...

Mitä täs nyt olen tutkinut noita boxeja, niin Kalmaker on ehdottomasti edistyksellisin ja hintakin on kohdallaan. Siinä on vain ehkä liikaa muuttujia, joita pitää säätää...

Olen aivan sekaisin tässä ECM valinnassa... kaikissa boxeissa on vikoja ja toisista puuttuu taas jotain ja toimivuudelle omassa kombinaatiossa ei ole takuuta.

Jos laitan Haltechin, niin on epäselvää vielä johtotuksien kanssa, kun aikaisempi boxi ei ole tainnut sittenkään mennä alkuperäiseen johtosarjaan.

Jos laitan Holleyn, niin koko johtosarja menee uusiksi ja säätäminen jää kysymysmerkiksi, miten se onnistuu.

jos taas laitan Kalmakerin, niin auto on 2 päivää säädettävänä ja maksaa hunajaa. Se on ehdottomasti kaikkein vaikein säädettävä.

Pitää vissiin heittää arpaa ECM valinnassa?

Kirjoitettu

Kun keksit minkä boxin valitset, kerro mullekin!! Rakentelen 383-pannua vähäpäästöiseen härveliin. Mitään tietoa ei ole noitten säätämisestä ja konekin on vielä osissa, mutta vakio-ecun voi varmaan heittää seinään :(

Kirjoitettu

Melkein mun osalta kallistuu siihen boxiin mikä on helpoin säätää.. :-\ Ja asentaa.. Osaisko joku kertoa mikähän se olis? Miten se Haltech istuu tohon vakio johtosarjaan?

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Mun mielestä toi Kalmaker boxi osaa ohjata jo jotain sähköistä lootaakin...

Mitä täs nyt olen tutkinut noita boxeja, niin Kalmaker on ehdottomasti edistyksellisin ja hintakin on kohdallaan. Siinä on vain ehkä liikaa muuttujia, joita pitää säätää...

Olen aivan sekaisin tässä ECM valinnassa... kaikissa boxeissa on vikoja ja toisista puuttuu taas jotain ja toimivuudelle omassa kombinaatiossa ei ole takuuta.

Jos laitan Haltechin, niin on epäselvää vielä johtotuksien kanssa, kun aikaisempi boxi ei ole tainnut sittenkään mennä alkuperäiseen johtosarjaan.

Jos laitan Holleyn, niin koko johtosarja menee uusiksi ja säätäminen jää kysymysmerkiksi, miten se onnistuu.

jos taas laitan Kalmakerin, niin auto on 2 päivää säädettävänä ja maksaa hunajaa. Se on ehdottomasti kaikkein vaikein säädettävä.

Pitää vissiin heittää arpaa ECM valinnassa?

Eikös Sporttiautossa olis lisää vaikeuttamaan päätöstä.

On tullut yksi uusikin sydeemi ja hinta kohdallaan

http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=116,xxxx

http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=78,xxxx

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...