Jump to content

1991 Firebirdin hinta uutena?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tulipa mieleen tälläinen suhteellisen turha kysymys mutta kysyn kuitenkin.

Tietääkö/muistaako kukaan mitä mahtoi maksaa vuosimallin 91 Firebird uutena Suomessa? Lähinnä kiinnostaa tuo Firebird Coupe 305 TBI-koneella ja automaatilla jollainen itsellänikin on.

Kirjoitettu

jos ei tarkempaa tietoa tule niin ainakin -88 mainoksessa "kuvan auto" (perus firebird, ei formula tekstejä ainakaan) 198 300mk

Kirjoitettu

mulla tuulilasi 10/91 nokan edessä ja hintataulukko....

91- firebird 5,0 TBI 189900 mk,halvin ponu tän listan mukaan.

vertailuksi ...

91-5,7 gta  279600mk

91-transsport 3,1 SE 226400mk

91 GP 3,1 le 217800mk

91 GP gt 3,4 254900mk

ja bonne 3,8 sse hintahanurin huipulla 298600mk

Kirjoitettu

jos ei tarkempaa tietoa tule niin ainakin -88 mainoksessa "kuvan auto" (perus firebird, ei formula tekstejä ainakaan) 198 300mk

-89 maksoi 350:nen Formula 268 000mk
Kirjoitettu

tuolla nivaskalla olis myös saanu 11 kpl:tta uutta 1200l nappisilmää. :D ;D

Kirjoitettu

tuolla nivaskalla olis myös saanu 11 kpl:tta uutta 1200l nappisilmää. :D ;D

siinäpä vaikee valinta ;D
Kirjoitettu

voiskohan "kuvan auto" olla kutosella? hintaero on niin iso.

tää mun juttu siis V8:n takakannen mainos -88

Kirjoitettu

Aika hintavia olleet aikanaan nämä, mitä nuo hinnat tekis nyky euroina ku huomioidaan kaikki indeksi korotukset jne.. suoraan tuota ei voi oikein kääntää ku ajat on erit  ;D

Harmi vaan että polkuhintaan kaupataan nykyää näitä tuolla nettiautossa, ei ihme jos arvostus laskee ku myydään alihintaan  ::)

Kirjoitettu

Mitenkä niin alihintaan?

Mietin samaa, on se kumma jos 20 vuotta vanhasta autosta pitäisi vielä uuden hinta saada ::)

Kirjoitettu

No tuo metron hinnoittelu oli aika humoristista, esim mä ( ja moni muu usa tuoja)  myin  uusia , -91 mallisia  camaroita syksyllä -90  n satkun halvemmalla kuin metro.

-91 RS V8-autom  oli 139thmk ja tinkivaraa oli ....

Z28 myytiin 189thmk ja viimesen myin 175thmk kun alko näkyyy laman merkkejä ilmassa

Kirjoitettu

No tuo metron hinnoittelu oli aika humoristista, esim mä ( ja moni muu usa tuoja)  myin  uusia , -91 mallisia  camaroita syksyllä -90  n satkun halvemmalla kuin metro.

-91 RS V8-autom  oli 139thmk ja tinkivaraa oli ....

Z28 myytiin 189thmk ja viimesen myin 175thmk kun alko näkyyy laman merkkejä ilmassa

Oliks nää sun ja monen muun myymät ihan kilvissä olevia, verotettuja autoja tehdastakuulla? Siis ihan mielenkiinnosta kysyn, sais vähän hahmotettua kuinka paljon ilmaa noissa Metron hinnoissa on.

Kirjoitettu

Oliks nää sun ja monen muun myymät ihan kilvissä olevia, verotettuja autoja tehdastakuulla? Siis ihan mielenkiinnosta kysyn, sais vähän hahmotettua kuinka paljon ilmaa noissa Metron hinnoissa on.

Uusia kilvissä,, verotettu ,  alle 100 mailia mittarissa, takuut sai jokainen itte hoitaa sillä sadallatonnilla mikä säästy

Kirjoitettu

Uusia kilvissä,, verotettu ,  alle 100 mailia mittarissa, takuut sai jokainen itte hoitaa sillä sadallatonnilla mikä säästy

Vanha duunikaveri kävi kanssa aikoinaan 90-luvun taitteessa ostamassa Floridasta uusia Firebirdejä/Camaroita. Vissiin oli siihen aikaan kyllä ihan rahan arvosta touhua.

Kirjoitettu

mulla on tämmönen 8/90 tuulilasi jossa on firebird testissä nvp-57 rekkarilla hinta ollut 229 800mk.

Ainut alue jossa testissä pärjäs oli suuri kulutus ja loppulauselma oli kallein mutta heikoin.

Kirjoitettu

Aika hintavia olleet aikanaan nämä, mitä nuo hinnat tekis nyky euroina ku huomioidaan kaikki indeksi korotukset jne.. suoraan tuota ei voi oikein kääntää ku ajat on erit  ;D

Harmi vaan että polkuhintaan kaupataan nykyää näitä tuolla nettiautossa, ei ihme jos arvostus laskee ku myydään alihintaan  ::)

tästä 91 tuulilasista kun kattoo vertailuksi...

audi 100e 2,0 209000mk

320 bemu 222800

omega 2,0 i gls 210900 jne.jne.

eli tbi:n saanu halvemmalla kun keskikokosen karvalakki sedanin.et ei sillee paha.suhteessa arvo kyllä säilyny hyvin. m/

Kirjoitettu

Vanha duunikaveri kävi kanssa aikoinaan 90-luvun taitteessa ostamassa Floridasta uusia Firebirdejä/Camaroita. Vissiin oli siihen aikaan kyllä ihan rahan arvosta touhua.

Jou. oli se, rahaa tyrkytettiin pankeista vähän niin kun nyt...  ja porukka ei ollu köyhiä eikä kipeitä... ennen ku parivuotta myöhemmin...

Kirjoitettu

mulla on tämmönen 8/90 tuulilasi jossa on firebird testissä nvp-57 rekkarilla hinta ollut 229 800mk.

Ainut alue jossa testissä pärjäs oli suuri kulutus ja loppulauselma oli kallein mutta heikoin.

joo mutta aikansa komein auto kyllä. \m/ \m/ja on vieläkin.heikkouksien kanssa pärjää nykyään kun on huutlarissa

matkassa uusi laturi,startti,sytkäm,releitä,b-pumppu,antureita,tulppia+piuhoja,maffi,hihna,varabensaa, öljyä ym litkuja,

tiivistemassaa,mutterita,pultteja,rautalankaa,runsaati työkaluja,pieni kosan,silmäläsit,norttia ja ehkä pari keppanaa.

noilla selvitäänki jo lähi gruisinkiin. :D

Kirjoitettu

joo mutta aikansa komein auto kyllä. \m/ \m/ja on vieläkin.heikkouksien kanssa pärjää nykyään kun on huutlarissa

matkassa uusi laturi,startti,sytkäm,releitä,b-pumppu,antureita,tulppia+piuhoja,maffi,hihna,varabensaa, öljyä ym litkuja,

tiivistemassaa,mutterita,pultteja,rautalankaa,runsaati työkaluja,pieni kosan,silmäläsit,norttia ja ehkä pari keppanaa.

noilla selvitäänki jo lähi gruisinkiin. :D

mä kävin stadin cruisingissa tos heinäkuussa ni mukana oli vaan juomista ja naaras... oli kyl sulakkeita ovitaskussa  :D

eipä nuo TM:t ja tuulilasit varmasti ole arvostaneet juuri mitään ameriikan autoja korkealle...paitsi ainakin 1/82 TM: koeajossa uusi Trans am, "parasta ameriikasta"  :D

Kirjoitettu

mä kävin stadin cruisingissa tos heinäkuussa ni mukana oli vaan juomista ja naaras... oli kyl sulakkeita ovitaskussa  :D

eipä nuo TM:t ja tuulilasit varmasti ole arvostaneet juuri mitään ameriikan autoja korkealle...paitsi ainakin 1/82 TM: koeajossa uusi Trans am, "parasta ameriikasta"  :D

No joo, en muista minka vuoden V8:ssa oli koeajettu Firebird, niin todettiin, että kone kuolee 4000 rpm:n jälkeen ja datsun stanza (tai joku) kiihtyy nopeammin 0-100 m- sentään muka alan lehti. m-
Kirjoitettu

Paljonkohan autovero oli sillon -91 taitteessa?

Ei jaksa tutkia miten se sillon meni.

Mulla on tallessa mun -89 (ei -91) firebirdin bill of sale. Tais olla ~$14300 taalaa upouutena.

Toi Metron hinnottelu politiikkaa on aina kylla ollu monopolimaista toimintaa, sita en tajuu etta miten se on viela toiminnassa... Tosin jos ei oo kilpailua niin mika jottei.

Kirjoitettu

Paljonkohan autovero oli sillon -91 taitteessa?

Ei jaksa tutkia miten se sillon meni.

Mulla on tallessa mun -89 (ei -91) firebirdin bill of sale. Tais olla ~$14300 taalaa upouutena.

Toi Metron hinnottelu politiikkaa on aina kylla ollu monopolimaista toimintaa, sita en tajuu etta miten se on viela toiminnassa... Tosin jos ei oo kilpailua niin mika jottei.

En enää tarkalleen muista  .... jotenkin näin se meni että  autovero oli 127% +tulli  4%-4600mk + lvv

kumminkin katista sai alennusta 2,5%`ja airbagistä ym turvavarusteista  jonku 2,5% alennuksen jotka laskettiin cif hinnasta

Kirjoitettu

tästä 91 tuulilasista kun kattoo vertailuksi...

audi 100e 2,0 209000mk

320 bemu 222800

omega 2,0 i gls 210900 jne.jne.

eli tbi:n saanu halvemmalla kun keskikokosen karvalakki sedanin.et ei sillee paha.suhteessa arvo kyllä säilyny hyvin. m/

Jep, tämä oli se mitä olisin seuraavaksi kysynyt eli että mitä muuta olisi saanut vastaavalla rahalla. Ehken tuo Firebird kuitenkin kääntää päitä nyt vähän enemmän kuin vanha audin paska, vaikka sitten olikin Tuulilasin mielestä huonoin. Mutta tuotaa rataa ovat Tuulilasin testit nykyäänkin, tojota corolla voittaa aina vaikka ei olisi testissä edes mukana!

Itselläni oli -91 alla kymmenen vuotta vanha Taunus ja Firebird vasta märkä uni.

Kirjoitettu

Jep, tämä oli se mitä olisin seuraavaksi kysynyt eli että mitä muuta olisi saanut vastaavalla rahalla. Ehken tuo Firebird kuitenkin kääntää päitä nyt vähän enemmän kuin vanha audin paska, vaikka sitten olikin Tuulilasin mielestä huonoin. Mutta tuotaa rataa ovat Tuulilasin testit nykyäänkin, tojota corolla voittaa aina vaikka ei olisi testissä edes mukana!

Itselläni oli -91 alla kymmenen vuotta vanha Taunus ja Firebird vasta märkä uni.

lasimaailman ja tuulitekniikan mielestä se Taunus olis varmasti pessy firebirdin testissä  ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...