Jump to content

Perävälityksen vaihto


Recommended Posts

Kirjoitettu

Talven aikana ajattelin vaihtaa Camaron 2.77:n B&W:n lukkoperän välitystä tiuhemmaksi. Onko kukaan tehnyt moista operaatiota ja millainen homma pitäisi olla? Samalla voisi lukon kiristellä, että pitäisi paremmin... Meneekö ammattimiehen hommiksi vai onnistuuko kotitallissa?

Kirjoitettu

vaihdoin 2.41 välityksen 3.73 välitykseen.10 bolt perä 8.5 tuuman lautaspyörällä (79 camaro)

homma vaati lisäksi ring gear spacerin,koska samassa yhteydessä murikka vaihtui lukolliseksi/ pinioni on tiuhemmassa välityksessä paljon pienempi.

tein homman ekan kerran kaverini konsultoidessa,silti perä jäi huutamaan vaikka pinionin etäisyys mitattiin tarkkaan heittokellolla(liian kaukana lautasesta)

no ei haittaa mua koska autossa on muutenkin sisällä saatanallinen meteli.

lautaspyörän paksuus vaikutti myös ring gear spacerin asentamiseen.

Kirjoitettu

Jos siitä pitää tulla hiljainen niin kontaktikuviota joutuu hakemaan väritahnan avulla ja joutuu purkaa shimmata ja kasata niin kauan että on kohillaan. Tarvii prässin tai modatun pinionin laakerin koekasauksia varten. Tutkin asiaa aikanaan, mutta taidanpa viedä pajalle...

Kirjoitettu

joo,väritahna kyllä pantiin hampaisiin ja kosketuskuvio oli täysin oikea mutta käytäntö on usein eri kuin teoria.

kaverini purki 9" fordin neljä kertaa mutta silti se metelöi.

ensi kesänä ajattelin shimmata pinionin uudestaan.

Kirjoitettu

Oliks ne Richmondit ?

 

Oon nähny kanssa valitettavan että sitä kuviota ei vain saa kohilleen koko rinkilän alueelta johtuen yksilöllisistä rattaista...

Kirjoitettu

Minkähän merkkiset kannattais ostaa ku on itelläkin sama projekti talvella eessä.. eli lukko ja välitykset. ajattelin jotain 3.27 perää.. tai 3.41 :P

Kirjoitettu

Mitä eri foorumeilla on asiasta jappastu :

 

US Gear / Strange

Precision Gear

SLP

 

Mutta mielipiteitä on niin monta kuin asentajaa/myyjää, jokaisella oma stoorinsa... mutta noista näkee valitettavan harvimmin ja suositeltavan useimmin... Richmondit tosiaan aina näyttää saavan erityismaininnan ulinasta.

 

Hyväksi väitetty on myöskin Superior Gear. Mulla ne kesti äänettömänä 500 mailia. Strangea ajattelin kokeilla seuraavaksi...

 

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

 

Mä tos jo ehin tilata 3.23 perärattaat, mutta totesivat paluupostissa, ettei moisia enää valmista strange, joten 3.42 pitäs sit ottaa.. luultavasti kun saa sen tilatuksi niin seuraavaksi sanovat, ettei sitä saakaan paksuna, että spaceriä väliin, mutta eikai se oo hyvä juttu..?

 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...