Jump to content

tunnel ram kadulla

Guest black

Recommended Posts

Kirjoitettu

mites on toimiiko se kadulla,vai pitääkö paikkansa se,että vääntö katoaa täysin alhaalta ja vetoalue alkaa vasta 4000 rpm:n paikkeilta?

luin nimittäin mielenkiintoisen artikkelin HOT ROD magazinesta jossa vertailtiin imusarja/kaasari comboja 350 konessa.kone oli afr kantinen kymppi puristeinen tyypillinen hot rod moottori.

se mikä oli yllättävää niin tunnel ram tuplakaasareilla(summit combo 2 kertaa 450 holley) jätti taakseen victor junior demon yhdistelmän niin väännössä kuin hevosissa kaikilla kierrosalueilla.

käväsi mielessä että onko tunnel ramin toimimattomuus kadulla pelkästään urbaanilegendaa ja niiden mielipiteitä jotka eivät ole koskaan sitä kokeilleet.

mulla olisi mahdollisuus saada summitin combo tilattua halvalla ja aina on kiehtonut kokeilla tätä "ainoaa oikeaa imusarjaa tupla kaasareilla".

Kirjoitettu

kuinka paljon konepellistä sai tulla tötteröitä ja tavaraa läpi?

tuli tilattua kaiken maailman helvetin koneita ja laitteita.

taitaa taas käydä niin että katsastus mies on niin ihmeissään että se joutuu hätäpäissään antamaan leiman.

Kirjoitettu

kyllä se taitaa voimassa piestä matalemmat, mutta kaasuun vastaavuus heikkenee, alkaa vastaamaan kaasuun siellä 4000 ja varmasti kulutuskin kasvaa.

sittenhän on stealtti joka on käytännössä samaa rakennetta, sietää hyvin 1000cmf tai huomattavasti isommankin läppärungon ja ruiskusysteemillä saa huonot puolet karsittua pois.

vaatii kansilta aika paljon että hengitys pelaa ja liian isolla nokalla saa alapään tapettua ja liian pienellä tunnel ramin hyötyjä ei oikein saa irti.

eikös ne järjestään toimi parhaiten 4000-8000rpm alueella?

toi tötterö on paljon katsarista kiinni.. mulla olis tallila 6-71 kahdella 600 edelbrockilla ja laskin että se tulis ~10.5" yli konepeitosta.. ja niitähän on tehty suomessakin.

corvetessa istutaan hanuri asvaltissa ja kojelautakin on niin ylhäällä että tällanen 182cm persjalkanen ei juuri 100m lähemmäs näe muutenkaan, eli oven yläreuna on kaulan kohdalla..

ps: joskus.. itse asiassa aika usein äkee katuvehkeissä kun porukka laittaa hirmu herbeleet ja kannet jää sellaisenaan paikalle.. meno alkaa just jostain 3500-4000 ja kannet lopettavat leikin 5500 hujakoille. no pää asia että tuli enemmän tehoa kuin ennen vaikka vartilla onkin hitaampi? =)

Kirjoitettu

artikkelista selvisi juuri se,että kun on hyvät kannet niin silloin tunnel ram toimii hienosti myös matalalta.

kyseinen tunnel ram systeemi oli halvempi kuin victor+ demon.

Kirjoitettu

asiaa!meinaatko valjastaa pumpun joskus käyttöön?

kaikkea pitää kokeilla;poislukien oma sisko ja kansantanhut.

pääsin kerran dusterin kyytiin jossa oli 6-71 ja vääntöä oli ihan törkeesti vaikka mopari olikin!

mulle tosiaan tulee toi kuvanlainen yhdistelmä;ja beduiini kaivaa hiekkaa!

Kirjoitettu

Joo tollaset paketit olisi vähintäänki leuhkat! Sopis Blaxk sun auton luukkiin kohtuullisen hienosti! Eihän tietty remmikään huonolta näytä..

Kirjoitettu

Jeh, remmi päälle niin näyttää erehdyttävästi mad maxiltä 8). Kuskikin kun on hieman mad.. ;D

Kirjoitettu

mikko,vetästiin pirkosen kanssa virtuaalidynossa lauantai iltana tunnel ram käyriä.sun kannattaa asentaa se hihnapyörä ja ilokaasut ym....

t.mad max

Kirjoitettu

Hmmm.... näyttää siltä, että Kalajoen lentokentällä ei ole paljoakaan asfalttia jäljellä ensi kesän miittingin jälkeen.... ;D

Kirjoitettu

Nääh.. En mä jaksa vielä muuta kun sen hihnapyörän. Lyödäänkö koppa vetoa? Kyllä mulle ja pirkoselle ilmainen kalja maistuu.

Kirjoitettu

Jaaha pitääköhän minunkin tulla sitte tuonne miittiin...tosin omia oluita juomaan :) Toivottavasti sen ajankohta on silleen ettei satu olee mitään projektia kesken yms

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...