Jump to content

4Gen Taustapeilin irroitus..

Recommended Posts

Posted

Eli miten hemmetissä tuon peilin saa irti särkemättä tuulilasia? Tuota klipsua ei saa mistään suunnasta kammettua irti ilman että tuulilasi kärsisi  ???

Posted

eikös 4 g.ssä oo sitä pientä kuusioruuvia,minkä avaamal peili lähtee kiinnityskiilasta veks.

Posted

eikös 4 g.ssä oo sitä pientä kuusioruuvia,minkä avaamal peili lähtee kiinnityskiilasta veks.

Ei näy, vaan tuollainen jousikuormitteinen klipsu joka on aivan saatanallisen tiukka  ???

Posted

99 manuskassa kyllä ihan vetämällä ulostuu, toisella kädellä pitää tuulilasia vasten ja toisella vetää

Posted

99 manuskassa kyllä ihan vetämällä ulostuu, toisella kädellä pitää tuulilasia vasten ja toisella vetää

Pitää varmaan rohjeta kokeilla tuollain. Katselin kädessä irrallista peiliä ja sitä mekanismia eikä valjennut että mitenkä se siitä hellävaraisesti lähtisi.

Eli suoraan sisään päin vetää peiliä, vaiko ylös/alas vai mihin  ???

Posted

Nyt kun tarkemmin lukasee, niin peili on mallia "lähtee irti kun bägit laukeaa" eli varovasti sit...

Toisella kädellä tukee peilin toista päätä vasten lasia eli työntää tuulilasia vasten, ilmeisesti.

Toisella vetää peiliä.

Ja asennus vaatii n. 90 Nm paineen, kuuluu "klik" kun on takas kiinni.

Posted

Nyt kun tarkemmin lukasee, niin peili on mallia "lähtee irti kun bägit laukeaa" eli varovasti sit...

Toisella kädellä tukee peilin toista päätä vasten lasia eli työntää tuulilasia vasten, ilmeisesti.

Toisella vetää peiliä.

Ja asennus vaatii n. 90 Nm paineen, kuuluu "klik" kun on takas kiinni.

Meni vielä sekavammaksi, eli tuossa nyt haetaan vissiin sitä että vedetään itse peili irti siitä jalasta, pallonivelestä siis irti niin että loppuosa jää törröttämään lasiin? Vaiko?

Tuossa peilissähän on 2 palloniveltä, toinen siellä peilin takaseinässä ja toinen siinä tuulilasiin menevän varren ja tuulilasissa olevan klipsun välissä. Se klipsu jotenkin puristaa reunoilta peilin kiinni sitä tuulilasiin liimattua metallista palikkaa vasten tms.

Ehkä ei vaan ajatus kulje tähän aikaan päivästä enään mutta  :-\

Posted

Koko peili lähtee, se liimattu klipsu jää tuulilasiin.

Posted

Koko peili lähtee, se liimattu klipsu jää tuulilasiin.

Mites kun tuulilasin vaihdattaa, tuleeko uusi mukana, vai liimataanko vanha siihen uuteen kiinni?

Posted

Mä oon kopauttanu noi irti vaa vasaralla ja ruuvarilla, sivusta lasin suuntaisesti, lähtee nätisti irti, ei ne oo lujassa  :W

Miks se kiinnike pitää vaihtaa, käyhän se uus peiili siihen vanhaan klipsuun  ???

Posted

Mä oon kopauttanu noi irti vaa vasaralla ja ruuvarilla, sivusta lasin suuntaisesti, lähtee nätisti irti, ei ne oo lujassa  :W

Miks se kiinnike pitää vaihtaa, käyhän se uus peiili siihen vanhaan klipsuun  ???

Joo mutta menee tuulilasi vaihtoon tässä nyt joskus niin sillä aattelin  ;)

Täytyy huomenna käydä nykimässä että kuinka se irtois  :)

Posted

noitten peilien kiinnitys levyjen liimaamiseen on ihan oma aine ja kankaan pala millä ottaa lasiin kunnolla kiinni, täkäläinen ad liike ainakin moista myi