Jump to content

Oven muovikaarien kiinnitys

Guest vausti

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ovien vieressä sijaitsevat kattoa ylhäällä pitävät muoviosat ovat ongelmani. Eli ne eivät pysy kiinni, koska joku on hajottanut kaikki ne muoviklipsut, joilla osat ovat kai alunperin olleet kiinni katossa. Eli miten onnistuisi osien uudelleen paikalleen laittaminen..?

Kirjoitettu

Pliis, auttakaa nyt. Katto tippuu muuten kohta mun niskaan.. :'(

Kirjoitettu

Auttaskohan siellä joku kumimainen liima? Jos laittas pieniä möykkyjä sopivin välimatkoin niin ne voisi saada vielä joskus irtikin vaikka mattoveitsellä tai vastaavalla.

Kirjoitettu

wwwronicceja ;D Noh oikeasti paras tapa olisi varmaan selvittää millaisia muoviklipsuja hakee ja kysellä tarvikeliikkeistä / Metroautosta.

Tai niinkuin eräs kaveri.... Camaron kattoverhoilu pysyy nuppineuloilla ylhäällä :-\

• 6 months later...
Kirjoitettu

Tolpassa olevat klipsut löytyy vaikka SWT:stä. Mut niitä katon reunassa olevia ei sielläkään ollut. Laitoin vanhoilla, jotka vielä piti. Mutta tolpassa olevat korkkaavat äkkiä, kun listaa painaa paikalleen. Mulla hiukan kärsi ja se ei oo tiukasti kiinni. Mulla lähti kattoverhoilu irti ja se jouduttiin liimaaman kiinni. Piti pari vuotta ja nyt se hipoo taas kupolia... ärsyttävästi! Tarttis vaan saada uusi kangas kun vanha on niin ohut, et liima ei pidä sitä. Mistähän muuten löytyisi mustaa samanlaista kangasta? Klipsit kannattaa ottaa irti malliksi ja ottaa mukaan kun menee rompetoreille, näyttelyihin yms. missä on niitä sisustusnippeleiden myyjiä, niiltä saattais löytyä. Yhellä kaverilla oli katalogi mistä se löysi juuri ne katon reunan klipsit, mut sillä ei ollut niitä yhtään. Dollari oli silloin niin vahva ettei se lähtenyt niitä pelkästään tilaan. Tää oli noin 3-4 vuotta sitten. Mut mun pitäis kans niitä saada, ennen kuin otan katon alas.

Kirjoitettu

Korjasin ongelman ostamalla paikallisesta ruuviliikkeestä "verhoiluruuveja", jotain tämmöistä niiden nimi oli. Mustaksi maalattuja linssikantaisia ristipääruuveja joissa oli musta, ohuesta pellistä prässätty maljamainen aluslaatta, joka jakoi ruuvin puristuksen laajemmalle alalle.

Muovilistojen alla olevaan peltiin (varovasti) poralla reikä ja ruuvi kiinni. Kolmella ruuvilla sain muovit hyvin kiinni ja tulos on aivan siistin näköinen.

Kirjoitettu

Mä sain omat kaareni kiinnitettyä ilman ruuveja ja ilman alkuperäisiä klipsuja. Tein ne klipsut itse pellistä. Aikaa meni noin puoli tuntia siihen. Itse käytin tähän tarkoitukseen ilmastointiasennuksissa käytettävää ns. reikänauhaa. Se on helppo muokata ja sopivan kimmoisa. Kaaret pysyvät nyt oikein hyvin ylhäällä ja ne voi irrottaa jos siltä tuntuu.

• 8 years later...
Kirjoitettu

nostetaas vanha aihe.

onkohan noita kiinnikkeitä tänä päivänä saatavissa jostain. omista listoista puuttuu kaikkin kiinnikkeet eli ei ole mallia  \m/

• 2 months later...
Kirjoitettu

Onkohan tuo vausti mun auton entinen omistaja koska siinä on juurikin tuosta reikänauhasta  ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...