Jump to content

APUA! Ruostekukkasia

Nupa

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tuossa purin sisustusta pois ja yllätys oli suuri, kun huomasin, että lattiamaton ja korin väli oli märkä :o

Noh, kaikki pois mattoa myöden ja ja...

Kosteuttahan siellä oli, niin kuskin ja apukuskin jakkaroiden kohdalla kuin molempien takapenkkienkin kohdalla.

Ja pelkääjän puolella - varsinkin takana - noita ruostekukkasia >:( :'(

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Erinkin kun on vain 9 vuotta ja jo noin märkä sisältä (noh noh, tuhmat sedät ei kommentoi tuota ;D)

Siis, edessä on ainakin putsaus ja kunnollinen ruostesuojaus - sehän on selvä.

Mutta ihmetyttää, mistä tuo vesi on sinne mennyt? Lattiassa ei ole reikiä tmv...

Sateella kun takaluukun avaa, niin siitä kyllä takaluukkua pitkin vesi valuu sisään, mutta sekin enimmiltä osin aina takapoksin puolelle. Ja molemmille puolille tasapuolisesti.

Voisiko pelkääjän puoli selittyä sillä, että sielä menee putket alla ja kosteus tiivistyy sinne pahemmin?

Ruostesuojata ajattelin, mutta mutta... se tuskin voi asiaa pahentaa, vai voiko? Jos tuo kosteus siis kummiskin sinne tulee tiivistymään - teki mitä tahansa.

Tuo mattohan on rakenteeltaan "ääni-/lämpöeristys - kumi - päällikarva" -tyyppiä ja taitaa kaikissa olla tuo kumiosa siinä välissä. Sehän ei paljoa läpi hengittele...

Kannattaakohan edes harkita paremminhengittävästä materiaalista tuota tehdä?

Tuossa kuvassa on oikea takakaukalo, missä nuo pahimmat kukkaset on...

:'(

- Edit -

Niin joo, jäi vielä sanomatta miksi puran sisustusta, kun sitä joku kumminkin kysyy...

Off-topikin välttämiseksi vastaan:

Vaikken olekaan neekeri enkä latino - vai minkäs rotuinen se tyyppi nyt olikaan joka Pimp My Ridessa niitä sisustoja tekee - niin jotain ajattelin ehkä itse tehdä.

Eli pimp-my-ride ;)

105_0547.JPG}

Kirjoitettu

vtu.mahdat olla tosi rikki.nääo iha paskoja.omassaki on joutunu

korjaamaan ainakin 4 ruostekukkaa jo. ja auto vasta 15v.

lähinnä ovien reunasta.

asiaan-kuivata matot säännöllisesti,itse raotan kaikki matot

talven seisotuksen ajaksi,myös takakontin matto,sieltäki löyty

todella kostea matto.ainaki omassa vuotaa takakontin lasin

juuresta sisään vaikkei luukku oliskaa auki.

Kirjoitettu

Onhan ikkunan/oven tiivisteet kunnossa? - uusissakin autoissa tulee vettä sisään mm. harjattomassa pesussa.. Targa-palat paikoillaan? ;) Vanhemmissa jenkeissä takalamppujen välistä vuotaa ainaski helposti vettä jos kumit "vanhéntuneet" ... kastelukannun kanssa voi helposti kokeilla mistä vettä vuotaa sisälle kun ovet ja ikkunat on kiinni... vettä voi vuotaa tuulilasin saumoistakin ja sieltä kojelaudan/sivupaneelien kautta maton alle..

Eikun kosteusmittari - kierroslukumittarin viereen ;D :D ;D

Kirjoitettu

Tiivisteet kunnossa.

Ei targaa.

En käytä mitään konepesuja.

Kirjoitettu

Niin... ja jotku höpöttää että pitäs vielä targaksikin muuttaa... >:(

Kirjoitettu

Hiot kukkaset pois, epoksia päälle ja kaunistuksen vuoksi pintamaali. Eipä ruostuile enää. Ja tervan unohtaisin saman tien.

Kirjoitettu

hmmm.. hassua, mulla oli samantyylistä mutta pienenmissä määrin huomattavasti.. Itse hioin pois ja suojasin pinnan kunnolla.

ja mun kultabeibe o koht sen ikäinen että kehtais ottaa toisen samanikäisen koristeeksi apukuskin paikalle ;D

Kirjoitettu

Hankin tänään tuommosen pikkasen hiekkapuhalluspistoolin. Aika kätevä.

Kumitutti tulee metallia vastaan, joten hiekka ei pöllyä ympäriinsä.

Tosin tuo mun pienoismallikompura ei ihan riitä kovin kiireiseen työtahtiin, sillä kun 2-3 sekuntia kohtaa puhaltaa, niin kestää 15-20 sekuntia jotta paine nousee takas maximiin (6 bar)...

No, hiljaa hyvä tulee ;D

Mikäs kiire tässä, vielä. Ja onneksi ruostetta ei oo paljoa.

Tässä ehdin jo apukuskin kohdan puhaltaa ja maalata (sinkkispraytä ja spraymaalia) ja siinä samalla otin puhallus- ja maalausjuomaa... ;D niin, humalaanhan tuossa ehtii tulla, mutta kait se kaikessa työssä omat varjopuolensa on ::)

Kirjoitettu

Nyt sit selvis miks ikkunat aina huurussa siivosin takakonttia että sais noi hiekkasangot sinne niin olipa unohtunut kuivaus rätti ja korjaustakki jotka oli vähän kosteita :'(

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Kuivattelen autoni sisustan aina tarvittaessa sellaisella föönillä.

Eli autotallin tai vastaavissa ovissa on monesti sellainen puhalllin/lämmitin katossa jossa tehoa riittää.Sillä on hyvä kuvattaa.

Mulla huurtu ponussa ikkunat ja kun kuivatin niin ei eipä enää huurru.

Kirjoitettu

Mä tein yksi talvi (autolla ajettu ikävä kyllä niitä kaksi) saman tempun. Tallia kun ei ollut jätin sisätilalämppärin viikonlopuksi päälle kun oli mukavan sadettomat kelit talvella. 1500w defa kuivas koko auton ja lämpöö oli sisällä noin 50*c. Kaippa se jotain autto. ;D

Kirjoitettu

Camaron mattoja raottelin itekkin tossa äskettäin ja MITÄHH!!!!

REIKÄ!!! >:( Prkl!!!

Hitsaus hommia tiedossa viikonlopuksi,Ensi kuussa leima!! :o

Kirjoitettu

ÄLKÄÄ KATTOKO mattojen alle! :)

sinnehän on hyvä piilottaa kaikenlaisia aarteita :D ;D :P

Kirjoitettu

Aarteita löyty kyllä.

Vanhaa valuutta 13 markkaa ja risat. Tuntuu ku lottovoiton olis saanu ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...