Markus Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Vinkkiä kaivataan..., chiltonin mukaan 2 punaista ja 1 keltanen, mut ei tuolta johtoviidakosta löydy tollasta katkaisijaa/liitintä ja tämä virtalukon katkaisijahan eihän o siinä rattiputkessa, eli ne ketkä on käpälöiny joskus omasta autosta virtalukkoa ni pentä avustusta tarttis hän.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Virtalukonpohja ,kyllä se löytyy rattiputkesta.Läheppä kattelemaan polkimista ylöspäin sitä rattiputkea pitkin. Tais olla ennen puolta väliä . Siihen menee sellainen n. 1mm paksu rautatanko. Räplää vaikka samalla avainta virtalukossa edes takas niin löydät virtalukonpohjan paremmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted November 12, 2004 Author Share Posted November 12, 2004 katkaisijahan eihän o siinä rattiputkessa tarkotin et ei ole lukkopesässä Kiitoksia avusta Darkredi, siellä se oli rattiputken päällä.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontiac Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 virtalukonpohjan vaihto 4gen camaro.kerron tässä kuinka sen tein.tarvitaan ristipää ja tavallinen meisseli. 8mm,10mm,ja 13mm avaimet,lisäksi on hyvä laittaa jokin suoja lattialle jalkatilaan ettei putoava roju sotke mattoa.penkki siirretään takaasentoon ja mahdollisimman alas.irroitetaan ratin alusmuovi (kahdella ristipääruuvilla)irroitin sähköliittimen (taisi olla takalasinlämmittimen),irroitin polkimien yläpuolella olevan muovin(kiinni muovisiilla verhoilunpidikkeillä)avitin hieman ruuvimeisselillä.irroitin rattiakselin alapuolella olevan v-mallisen "tuen"(kiinni kahdella 10mm mutterilla),avasin rattiputken mutterit 13mm avaimella.irroitin putken oikeallapuolella olevat virtalukonpohjan pistokkeet 2kpl ja vasemmallapuolella olevan valojenvaihtajanpistokkeen sen jälkeen irroitin 8mm avaimella valojenvaihtajankiinnityspultit tämän jälkeen pääsee käsiksi virtalukonpohjan kiinnitys ruuviin joka on ristipääkantainen (onneksi ei ollut tiukalla,en pystynyt käyttämään tässä tilalla kuin vääntimen irtokärkeä)ehkä paras työkalu olisi pieni 90asteen kulmassa oleva ristipää avain!!!tämän jälkeenpääseekin nostamaan lukonpohjan ohjaintangostaan pois.tämän jälkeen irroitetaan lukonpohja vaihteenvalitsimen vaijjerista. kasaus sitten päin vastaisessa järjestyksessä. huomioitavaa ja itseäni työllistävää oli se että vaihteenvalitsin ilmeisesti oltava määrätyssä asennossa että vaijjeri menee pistokkeeseen.(itse en meinannut onnistua kun ei ollut ohjeita)vahingossa se sitten meni ja jäi sellainen kuva että valitsin olisi ollut N asennossa 100varma en kuitenkaan ole.tämän jälkeen poistetaan lukonpohjassa oleva "asennussokka"ja nostetaan lukonpohja ohjaintankoonsa ja kiinnitetään rattiputkeen,seuraavana asennetaan valonvaihtaja.itselläni jäi "shimaus"tekemättä eikä valot vaihtunut joten jouduin avaamaan paketin uudelleen,JOTEN TARKASTA ETTÄ VALOJEN VAIHTO PELITTÄÄ ENNEKUIN LYÖT PAKETIN NIPPUUN.homma onnistuu kyllä kun varaa aikaa,jättä hermot narikkaa,eikä pienistä sormistakaan haittaa ole.ps.itse nostin välillä rattiputken toisen mutteri varaan jos tuntui että oli parempi työskennellä niin että putki on ylhäällä.itselläni homma meni näin.en tietysti voi taata että itselläsi se onnistuisi juuri näin,mutta toivon että tästä olisi jotakin apua jos ajatuksenasi on toteuttaa kyseinen operaatio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now