Jump to content

Mikä akku?

Guest DARK FIREBIRD

Recommended Posts

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Nyt kun toi akku pitäis vaihtaa talveksi,niin mitä tarjoaisitte?

Olen ajatellut hyytelöakkua ehkä Optima ...

Onko tietoa mikä on kevyt ja tehokas?

Kirjoitettu

Optima. Ei muita vaihtoehtoja. Napoja löydät miten haluat, vaikka molemmilla vaihtoehdoilla.

Kirjoitettu

Joo, jos lompakko kestaaa ja vimpan paalle akun haluaa, niin ehdottomasti kannattaa hommata Optima.

8)

Kirjoitettu

Mulla on Vartan akku ja ei mikään huippu, mutta

välttää ja on halpa ???

Kirjoitettu

Itellä on yasan akku.. hommasin plugikappaleet et saan muutettua ilman johtojen pilppomista ton sivunavan normaaliks.. ja akkuhan ei maksanu ku 30 egee.. ja on vielä hieman enemmän amppeereita ku vakios.

Näitähän saa ostaa jo 6 kpl yhen sivunapa-akun hinnalla :D

Piti vie laittaa että eihän tämä tietenkään oo lähellekkään niin hyvä ku joku sivunapa-akku :-[

Kirjoitettu

Mä ostin 3rdgeniin exiden sivunavallisen akun hintaan 80e tuolta melkein Sipoon läheltä olevasta akkuhuollosta..

Asentaja nosti pellin ylös, otti vanhan pois ja laittoi uuden tilalle. Hyvää palvelua.

Kirjoitettu

Vaimon työpaikka toi aikaisemmin Genolitea (http://genolite.com.cy/automotive_range.asp ) maahan joten sitä löytyy pellin alta. Malleja oli joka lähtöön, aika edullinen hinta ja suuri käynnistysvirta.

Tällä hetkellä tuovat Bosch:n akkuja, joten seuraavaksi vaihtuu siihen.... ;)

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

No sitten OPTIMA ::)

Mutta missä halvin ?Ja olisko se punainen vai keltainen?Täytyy etsiä tuotetiedot ja verrata.

RP:n hinnat

Red Top - 800 cca    

195€

Yellow Top - 650 cca    

255€

Kirjoitettu

Biltema akku sen olla pitää.. ;D No ei vaa, optimaa ovat kehuneet, ja itekki sellasen pistän jahka auton saan taas käyntiin..

Kirjoitettu

Mulla on joku Exiden sivunavallinen ollu koko mun omistuskauden ajan. Eli 3 ja 1/2 vuotta ainakin. Ja hyvin pelaa :D

Kyllähän tommonen hyytelöakku on ihan kunkku, mutta mä en ainakaan taida ostaa omaani semmosta. Menee pelkässä kesäkäytössä hyytelöakun ominaisuudet hukkaan ja optiman hinnalla ostaa melkein 3 normaalia akkua, ja hyvin tuntuu normaalillakin pelittävän :D

Kirjoitettu

Mulla on Vartan akku ja ei mikään huippu, mutta

välttää ja on halpa ???

Siis ilmeisesti Varta Blue, se Varta silverhän on huippu akku (tuuppaa 30 % enemmän virtaa kun Blue. 60 Ah Bluekin käynnistysvirta on 500 A tienoilla) mutta ei taida olla enää kovin halpa... :(

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

No sitten OPTIMA ::)

Mutta missä halvin ?Ja olisko se punainen vai keltainen?Täytyy etsiä tuotetiedot ja verrata.

RP:n hinnat

Red Top - 800 cca

195€

Yellow Top - 650 cca

255€

Kävin tänää RP:ssä ja samalla kuin hain muita osia olisin ottanut akun mukaan.Mutta ei ollut sivunapa malli hyllyssä.Oli just myynyt viimeisen.Laitoimme tilaukseen punaisen mallin.

Kirjoitettu

Joo pienempikin riittää ajelin talven 40 Ah:n akulla eikä ollut mitään vaikeuksia edes 30 asteen pakkasilla (jyrähti tulille myös ilman lohkolämppäriä). Camaron starttihan on yleensä vain 1 hp (=750w) tehoinen eli voi ottaa vastaan vain 70-100 A. Diesel koneissakin taitaa olla 2 hp startti joka saadaan aikaan n. 130-150 A virralla...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...