Jump to content

Alumiinin hitsausta/leikkausta

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko joku teettänyt tai tietääkö, missä saisi teetätettyä alumiinista pikkutavaroita (customsisäosia ;) )? Edullinen saisi olla myös, mutta ennenkaikkea asiansa osaava.

Mieluiten pk-seudulta/Uudeltamaalta.

Tai toisena vaihtoehtona, onko jollakin TIGiä, jolla voisi tulla joku viikonloppu hitsailemaan?

Soitettu on firmat, jotka rakennuksille koneita vuokraa vaan eipä ole niilläkään TIGejä vuokrattavana.

Kirjoitettu

Eipä varsinaisesti oo tosta aiheesta tietoa,mutta jos sulla pysyy TIG kädessä ni yks vaihtoehto vois olla joku kansanopiston tai vast metallityö kurssi,ne ei yleensä maksa paljo mitään ja saa käyttää koneita ja tehä omia osia. Kaverini nimittäin on tuollaisella kurssilla(ei tosin pk-seudulla)ja siellä on TIG ym käytössä ja nimenomaan omia osia saa/pitää tehdä.Matskutkin yleensä löytyy kurssin puolesta.Kysäseppä jos ei muuten aihe onnistu.

Kirjoitettu

http://www.mdnengineering.com/

Niin ja voihan tuotakin kokeilla,valmistaa tosin lähinnä pyöriin customosia,mutta eihän kysyminen maksa mitään...Liike Helsingissä.

Taitaa homma onnistua. Kiitti Jarkko ;)

Kirjoitettu

No problemo, hyvä jos oli vinkistä apua.

Annas muuten palautetta sit täällä että miten osien valmistus onnistu,olen ainakin ko.firman pyöriin tekemiä osia nähny ja on kyl hienosti tehtyjä.

Kirjoitettu

No problemo, hyvä jos oli vinkistä apua.

Annas muuten palautetta sit täällä että miten osien valmistus onnistu,olen ainakin ko.firman pyöriin tekemiä osia nähny ja on kyl hienosti tehtyjä.

Yees.

Tuossa käydään vielä neuvotteluja sun muita, mutta jos homma valmiiksi asti tulee niin ilmanmuuta...

Kirjoitettu

Eipä tartte ite kaukaa ettii alumiinihitsaria, köpöttelee vaan työpaikan metallipajaan ja avot 8)!!

Kirjoitettu

Töissä saa tehtyä.... Huono puoli on ettei tig saumaa ole tullut vedettyä kohta 5 vuoteen :-[

Kirjoitettu

Meillä on myös töissä. Mä taas osaa käyttää tigiä alkuukaan.

Kirjoitettu

Täällä lapualla olis tuo V.Laiti joka osaa kyllä homman tosi hyvin. Itelle hitsattiin kerran strattimoottori kasaan ja toimii niinku uus 8) Suosittelen jos asuu vaan lähellä! eikä hintakaan ollut ku 10€

Kirjoitettu

No joo, pari viikkoa tässä jo asiaa tiedusteltu ja venyy, venyy, venyy...

Onkos muita paikkoja kellään tiedossa, missä sais vaikkapa laserleikattua alumiinikappaleita?

Kirjoitettu

Riihimäessä on ainakin yksi paikka täytyy vain kysäistä että mikä firman nimi ja yhteystiedot ovat :-[

Kirjoitettu

Juupajuu... ;D

Siis hakusessa on alumiinista leikattu Chevroletin logo, missä on sisäosassa rimat eli tulee tuuletusritiläksi.

;D

Tuli ensmänen tarjous;

1 kappale reilu 200 egee :o

10 kappaletta vajaa 400 egee

30 kappaletta reilu 600 egee...

Ei taida löytyä 9 kiinnostunutta jakamaan tuota 10 kappaleen erää? En ihan viitsi 200 moisesta palasta maksaa...

Logon koko 250 x 75 x 3 mm.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Tuli toinen tarjous.

Vajaa 70 egee 1 kappaleesta ja oliko ~140 10 kappaleesta...

Vielä odotellaan tarjousta (1mm rosterista kiillotettuna), mutta kovalta hinnalta tuokin vaikuttaa...

Tässä voisi vielä kysyä porukoilta, että tuleeko hyvä/parempi kiillotetusta rosterista kuin alumiinista? Onko kokemuksia?

Kirjoitettu

Tuli rosterista tarjous - pikkasen halvempaa.

Laatu olis ilmeisesti MDE 250R. <- onkohan käyttökelposta?

Kysytään nyt vielä, olisiko kellään käyttöä logolla, jos tilaisin 10 kipaletta samantein?

Kirjoitettu

Minkäslaisilla mitoilla tuo ritilä/logo olisi? Ja kai niitä sitten tarvitsis 2kpl?

Kirjoitettu

Joo, eli paperilla näyttää tältä.

Korkeus 75 millii, leveys "kärjestä-kärkeen" 250 millii ja millin rosterista siis.

Ja tuo reunusosuus on 10 milliä.

Keskelle alunperin meinasin jonkinlaista ritilää, mutta sen hinta tulee niin suureksi, että siitä on luovuttava...

Ja hinta olisi siinä ~12 egee/kappale (+mahd. postikulut).

105_0566.JPG}

105_0566.JPG_thumb

Kirjoitettu

Onko kellään tarkempia mittoja tai mittasuhteita. Kellä on isoin malli käytettävissä?

Mitoitin näin ylläolevasta kuvasta.

Kun saamme oikeat mitat ja mittasuhteet, voidaan cad-vehkeillä tehdä vaikka tiedosto joka kuskataan sopivalle NC-koneelle sen alumiini/rosteriaihion kanssa.

chevylogo-mitat.jpg}

chevylogo-mitat.jpg_thumb

Kirjoitettu

hannux, juuri nuo mitat on kyseessä.

Väänsin CADilla yhden version kyllä...

Tietenkin, jos joku tietää paikan, mistä noita sais halvemmalla tehtyä niin kyselyitä sinne vaan.

Tosiaan, itse tarvisin vain yhden tai korkeintaan 2.

Tuo mun saama tarjous on voimassa sen normaalin pari viikkoa, mutta ei kai se niin päivän päälle ole... Ja hinta oli kiillotettuna ja reunat/nurkat hieman pyöristettynä.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Päivitystä tännekin asiaan, eli päädyn toiseen ratkasuun omassa asiassa enkä näitä tilaa, joten minun kautta ei näitä kappaleita saa.

Kiitokset kummiskin kiinnostuneille, näin tällä kertaa.

• 3 years later...
Kirjoitettu

Mahtaako noi aineet olla kalliita.

Hitsarina mulla ainakin kempin AC/DC TIG hitsikone et mainostakoot tota juottamista *clap*

Kirjoitettu

Mulla on noita tikkuja, toimii ne jos joku harjaa oksiidia kokoajan pois rosteri terasharjalla.

Jos ei pintaoksidia saa pois ne ei ota kiinni

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...