Jump to content

ajovalon hämäräkytkin

Recommended Posts

Kirjoitettu

onkos kukaan sattunut vaihtaan sitä hämärä kytkintä, ja mitä makso uus. vai onko kaikki ohittanu sen.

Kirjoitettu
??????????? mikä se on? kerro tyhmälle onks se joku camaron hommeli?
Kirjoitettu

höh. camaro ;D

se on se tunnistin joka mittaa luonnon valoa , ja laittaa auton ajovalot automaattisesti päälle.

Kirjoitettu

voi käsi sentään mitä juppivehkeitä! manuaalisesti niitten valojen pitää toimia ;D ja viä olla luukkujen alla.

Kirjoitettu

no voi käsi sentään, luukkujen allahan ne ponissa onkin. 8)

Kirjoitettu

:) huhuu sähkö miehet, onko tietoo, ymmärystä.

ja autohan oli potiac, jos ei ala tekstiä huomaa lukea ;D

Kirjoitettu

onko tällaista varustetta muilla vai sattuko mulle nyt vallan ainokainen :P

Kirjoitettu

onko tällaista varustetta muilla vai sattuko mulle nyt vallan ainokainen :P

Tuntus olevan aika harvinainen...

Mikäs tuossa on RPO-koodi?

Kirjoitettu

no.no kun en ole nuihin rpo:n koodeihin vielä ehtiny täysin syvetyä :-[ eli muutamia vasta kattonu.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Cadillacissa se on tuulilasin ylä -tai alareunassa keskellä.

En tosin ole kuullut jotta 91 ponussa olis.

Kirjoitettu

Eipä vaan taida olla sallittu suomessa :'(Ku pitää olla valot päällä kokoajan :(

Kirjoitettu

no tässäpä nyt vähän tietoo tästä hämätäkytkimen toiminta periaatteesta, kun tuntuu olevan vähän erikoinen. jos jotakuta sattuu kiinostaan :-\2

tuo kytkin sijaitsee siinä tuulilasin alla "hanskalokeron" kohdalla, ja se mittaa valon määrää. jos parkit on päällä ja valoa ei ole tarpeeksi niin se nostaa luukut ylös ja myös toisin päin, eli se toimii täysin itsenäisesti ajon aikana.(ex omistaja sano; ne elää omaa elämäänsä) . siinä on myös pieni viive että se ei reagoi nopeisiin valon vaihteluihin (esim. äkilliset voimakkaat varjot).

laitan kuvan jos onnistuu,

no kuvan lähetys ei onnistunu mutta eiköhän asia tullu selväksi :-[

Kirjoitettu

mulla oli ponnevillessä tuo samainen hämäräkytkin ja se toimi juuri niin että jos et ollut kytkenyt ajovaloja päälle niin se hoiti valojen sytyttämisen ja sammuttamisen itsenäisesti kun auto oli vain käynnissä samaisessa autossa oli myös valoille sellainen viive kun auton sammutti niin valot jäi päälle ennalta sääretyksi ajaksi että kerkes kävelemään pihan poikki tupaan valojen palaessa.

Kirjoitettu

joo noinhan se pelaa mullakin paitsi kun sammuttaa auton niin valotkin sammuu saman tien. ja muistaakseni mulla pitää olla valokytkin parkki asennossa että tuo valo ohjaus pelaa

• 1 year later...
Kirjoitettu

mulla oli ponnevillessä tuo samainen hämäräkytkin ja se toimi juuri niin että jos et ollut kytkenyt ajovaloja päälle niin se hoiti valojen sytyttämisen ja sammuttamisen itsenäisesti kun auto oli vain käynnissä samaisessa autossa oli myös valoille sellainen viive kun auton sammutti niin valot jäi päälle ennalta sääretyksi ajaksi että kerkes kävelemään pihan poikki tupaan valojen palaessa.

tuos mun buick:s näyttäis olevan tää sama toiminto
Kirjoitettu

Käkkylässä toimii juurikin niin et sytyttää valot pimeällä ja toimii samalla saattovalona (sammumisviive). Siitä saa kätevästi suomimallin kun peittää sen silmän et on aina yö.

Caddyssä kulkee nimellä "twilight sentinel".

Epäilen kyllä pahasti et oisko semmosta saanu Ponuun tehtaalta. Ettei olis vaan jälkiasennuslaite.

Ellei sitten oo Canadanmallin DayRunningLights -it vastaavatoimiset.

Mikä siinä on vikana et pitäis vaihtaa? Rikki ilmeisesti...

Kirjoitettu

Mulla on sama systeemi -99 Camussa jossa päivävalot tehtaalta, auto on Texas mallia.

Kirjoitettu

auto on Texas mallia.

Texas rules!!!  \m/  ;D  m/

Onneksi ei naissa luukkulampullisissa ole moista tsydeemia.  8)

Kirjoitettu

Hmm, no täälä se on ihan ok varuste.  8) olen modifoinu sitä sen verran et se polttaa sumuvalojen paikalla olevia huomiovaloja ledejä tietysti, ja jos teippi silmän päällä myös parkkeja, sumuvalo kytkin vaihtaa huomiot sitten ajovaloihin. alunperin se käytti vilkkuja huomiovaloina. ::)

Kirjoitettu

Texas rules!!!  \m/  ;D  m/

Onneksi ei naissa luukkulampullisissa ole moista tsydeemia.  8)

täh. pony mulla on.

Kirjoitettu

täh. pony mulla on.

Noh, sanotaan sitten etta luukkulampullisissa nelosgennereissa.  m/

Kirjoitettu

Kävin pika pikaa yhden listan RPO- koodit läpi, mutta en löytänyt mitään ko. laitteeseen viittaavaa. Tosin sehän ei tarkoita sitä etteikö ko. laitetta voisi jostain RPO listasta löytyä  ::)

Kirjoitettu

Kävin pika pikaa yhden listan RPO- koodit läpi, mutta en löytänyt mitään ko. laitteeseen viittaavaa. Tosin sehän ei tarkoita sitä etteikö ko. laitetta voisi jostain RPO listasta löytyä  ::)

sulla oli vaan puutteellinen lista se on  T82 headlamps control automatic on- off 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...