Jump to content

shifteri

jouni.r

Recommended Posts

Kirjoitettu

taas täytyy kysyy "tyhmiä" kysymyksia,,,

eli tuosta shifterista, :-[ :-[ :-[

eli tolla saa vaihdettua "manuaalisesti pykäliä, vaihdoista tulee nopeempia,terävempiä? jos tollaisen asentaa niin onko se sit aina sen jälkee puolautomaatti?eli tänkin kysymyksen olis voinu kysyä yksinkertaisesti mikä tuolla shifterillä on tarkoitus,,,,,,,,,?? :(

Kirjoitettu

Onhan sulla shifteri nytkin autossasi, ja pystyt silläkin lähes manuaalisesti vaihtamaan. Vaihtojen terävyyteen shiftaus ei vaikuta mitenkään. Räikkäshifteri helpottaa pakkovaihtoja, kun vetäistään tai työnnetään keppiä, vaihdetaan vain pykälän ylös tai alaspäin. Vakiokepillä saattaa lipsahtaa pari kerrallaan. Shiterin vaihdolla ei lootasta myöskään tule puoliautomaattia, vaan se vaatii muutoksia lootan sisään.

Kirjoitettu

Onhan sulla shifteri nytkin autossasi, ja pystyt silläkin lähes manuaalisesti vaihtamaan. Vaihtojen terävyyteen shiftaus ei vaikuta mitenkään. Räikkäshifteri helpottaa pakkovaihtoja, kun vetäistään tai työnnetään keppiä, vaihdetaan vain pykälän ylös tai alaspäin. Vakiokepillä saattaa lipsahtaa pari kerrallaan. Shiterin vaihdolla ei lootasta myöskään tule puoliautomaattia, vaan se vaatii muutoksia lootan sisään.

miksei sillä sifterillä lipsahda paria vaihdetta vahingos?mä luulin jotta sifteri pitää pakkovaihteina kaikkia vaihteita ettei edes pienemmälle vaihda,,, tai jotai sinnepäin,,,pitäsköhän mennä vielä nukkuu mun,,, 8)

Kirjoitettu

no niin ,,nyt mä vasta "hokasin" hyvä minä

Kirjoitettu

jos tässä nyt samalla kysäsis tuosta manuaalikoneistosta jos sellasen asentaa niin silloin loota on manuaali ilman kytkintä olenko ymmärtänyt oikein?

Manuaalikoneisto käytännössä tarkoittaa sitä, että vaihdelukko on päällä sekä ylöspäin että alaspäin : Eli vaikka kakkosvaihteella aski ei vaihda kumpaankaan suuntaan, ei kick-downilla alaspäin eikä kierrosten noustessa ylöspäin.

Kirjoitettu

Mullon tollanen (yläälläkuvassanäkyvä) megashifteri itellä ja silläkin onnistuu tulemaan "oho" vaihtoja sillon ku alkaa olee osat kuluneet.Mutta ku pitää huolen rasvauksesta mekaanisissa osissa ni on kyllä kiva käyttää.

• 8 months later...
Kirjoitettu

Mistä voi tommosen megashifterin ostaa? ei mulla mitää luottokorttia ole.. eikä tule.. ei sattuis suomessa siis löytyy putiikkia joka tuommosia myis?

Kirjoitettu

Mä ostin Racers Placesta, toki muistakin kaupoista löytyy.

Kirjoitettu

shifteri ei vaikuta auton suorituskykyyn.jos vanha shifteri edelleen hyvä,niin pidä se ja autosi sisusta pysyy huomattavasti tyylikkäämpänä.

kiinassa väsätyt megashifterit sun muut kuuluvat kilpa-autoihin.osta mieluummin shift kit niin rahat menevät johonkin järkevään.

Kirjoitettu

Ei enempää kyllä shift kittejä viittis sinne lootaa survoo.. yks riittää. mun mielestä tuo on tyylikäs tuo megashifteri, verrattuna vakioshifteripallonuppiin.. ::)

• 1 month later...
Kirjoitettu

mitenkäs muuten jos tuon laatikon muuttaa ajettavaksi eli käsin vaihdettavaksi niin eikös sillä saa bensan kulutusta tippumaan hieman? luulisi kun pystyy käyttämään nopeammin pieniä kierroksia/vaihteita..?!

ja olishan se ehkä mukava ku sais kasilla kunnolla moottorijarruttaa ym kikkailla :D

Kirjoitettu

Mites ton megashifterin asennus noin yleensä - onko ollu hankala ?

Paketissa taitaa tulla sitten kaikki tarvittavat roippeet ?

Kirjoitettu

Mites ton megashifterin asennus noin yleensä - onko ollu hankala ?

Paketissa taitaa tulla sitten kaikki tarvittavat roippeet ?

ihan nätti juttu ja kaikki tarvittava tulee mukana

Kirjoitettu

Tuohan vaikuttaa järkevältä, jos toimii.

Tämä on niille, jotka ei omasta "shifteristä" malta luopua... vai mitä Antti... ;D ;)

mutta tuo ei oo paras ;)

Kirjoitettu

Just asensin ittelle konsoliin asennettavan.. Meni ehkä noin kaksi tuntia.. Kamala homma.. :)

Kirjoitettu

Itse taistelin ihan riittävästi laatikon ja shifterin kanssa-->piti lopuksi uusia vaijeri ja teettää koko loota remontti. Kannattaa muuten noudattaa ohjeita. ;)

Tässä ohjeet MegaShifterin asennukseen, olkaa hyvät (skanneri on ihmeellinen keksintö)!!!:

http://www.netikka.net/ilku/shifter.htm

ps. joku "moreraattori" voi siirtää tämän vaikka yhteisiin ohjeisiin vapaasti, jos on käyttöä.

Kirjoitettu

kiinostas räikkä 2geniin, mut jotenkin tuo mega sifteri tuntuu typerän moni mutkaiselta manuaalikoneistolle. Haluaisin, et kaikki vaihteet(myös R ja P) menis räikkänä päälle. Megasifterissähän pitää vääntää se jotenkin normaali "tilaan"..

Lisäks pitäs olla käännetty kaavio ja vois tietty sopia megasifterin tapaan konsoliin..

Oliskohan tuollaista olemassakaan?

Olisko järkevintä tehä laatikko th700:sta, kun sille neljännelle vaihteellekkin vois olla käyttöä...?

Kirjoitettu

Voin kokemuksesta sanoa, että toi megashifteri on kätevä eikä niin "monimutkainen". Käytännössä hiton hyvä että joutuu menemään hatun kautta pakille/parkille sillä ennemmin tai myöhemmin joku varmasti rusauttaisi vaihteiston paskaksi. Käännetyllä kaaviolla ja manukoneistolla pelkkää nannaa :P.

• 1 month later...
Kirjoitettu

Shift kit ja shifteri kiinnostais tosiaan mutta miten työläs operaatio ton kitin

asennus tulee olemaan ? - Joudunko purkaan puol autoa ? :-*

Vai pitäiskö suosiolla viedä muualle laitettavaksi...

kyseleepi tietämätön.

Kirjoitettu

Ite ajattelin samaa ja sillon vaan päätin että katotaas sitte millanen homma siitä tulee.Eli Auto niin ylös että pääset kunnolla liikkumaan autonalla.Tai sitten loota irti kokonaan.

Öljypois,koppapois ja sitten ohjeitten mukaan,Jokaisessa paketissa on vähän erinlainen toi ohjeistus.Öljyt kannattaa jättää valumaan ainakin vuorokaudeksi jos autonalla ton tekee.On meinaa paskasta hommaa :) Eli lootasta irrotetaan alimmainen palanen käsiin oisko se sitten venttiilikoneisto nimeltään.Siihen vaihetaan jousia ja muutama tiiviste ja teräskuulat(3kpl) sitte kasataan setti.Jos ite teet ni varaa öljyä kokolaatikon verran koska turbiini tyhjnee tuossa kanssa,Ainakin omaasa niin teki. Toi mun setti on Transgon Competition ja olen kyllä tyytyväinen siihen ollut. Jos pysyy työkalut kynsissä ni tuo homma ei ole mikään paha vaikka likanen onkin.

Kirjoitettu

Kiitti vastauksesta.

Eli 'pientä' pihahommaa tiedossa jos tohon nyt sitten ryhdytään.

Eiköhän näin alkuun toi shifteri tuu riittämään. ;)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...