Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Nyt tarvis apuja, eli auto piti katsastaa ja eilen sitten rupesin tutkimaan tuota abs valoa, tai meinasin vaihtaa sen ku se ei ole ikinä palannut ( auto ollut minulla noin 6kk ) niin kyseessä siis -89 astro no purin mittariston ja rupesin kattelemaan sitä liuskaa missä on ne symbolit esim vilkulle ja muille. No eihän siellä ollut symbolia koko abseille. Tietoni mukaan sen pitäisi olla vasemmassa nurkassa? se ny oli tiedossa, että absit ei pelaa, tai ainankin kelkkana tää on jäällä liukunut eikä ole polkimessa mitään nypytystä tuntunut mut meinasin vetästä polttimolle piuhat vaikka öljynpaine anturilta, jotta ois näyttäny ees siltä, että kaikki on ok ja valo sammuu hetken päästä No löin kaiken kasaan ja lähdin kokeilee onneani ja sattu just sellain kaveri mikä oli turhankin tarkka ja kokeili sitten jarrut vielä lumellakin ja hylky tuli :cry: voiskohan olla boxi paskana, vai oisko näille ihan joku sulake, vai mistä lähtis vikaa etsimään? Katsuri ehdotti myös, että jos jostain sais vastaavuus todistuksen ja tekis autosta absittoman :shock: no tämä kyllä mulle kävis, mutta mistä sellasen todistuksen saa ja miten käytännössä tapahtuu koko toimenpide? Tietysti kun ei ny tällä hetkellä hajuakaan, ni kertokaa ny alkuun helpoimmat mistä vikaa kannattaa etsiä? Ps. kysäsin piruttaa uuden boxin hintaa, ni kuulemma 800,- saishan noita käytettynä, mut onko se vika sitten siinä, vai missä :roll: Nii ja viel sellanen, et onko täs kaikissa 4 pyöräs abs jarrut, vai vaan takana katsuri ei osannu sanoa vaikka sen osaskin, ettei ne toimi :lol: mun käsityksen mukaan jos vaan takana, ni liukuuhan tää sit kelkkana, ku etuset menee kuitenkin lukkoon, mutta kun ei kokemusta moisesta abs järjestelmästä, ni pitäskö sillonkin polkimesta tulla jotakin tärinää nii ja rekisteriotteessa lukee vaan abs ei muuta. ( kaverilla pari vuotta uudempi ja sillä absit, mutta papereissa ei ole taas mitään mainintaa niistä)
Jii Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Ei tainnu nois vaneis ainakaan olla ABS kun takana.
pontiac Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Ei tainnu nois vaneis ainakaan olla ABS kun takana. sama taitaa olla noissa pick-upeissa,mut eiks se ole vain joku paineentasausventtiili joka pitää huolen ettei takapyörät lukkiudu ennen etupyöriä?
Chevy Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Ei tainnu nois vaneis ainakaan olla ABS kun takana. ainakin -90 pick-upissa on ABS vaan takana
Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 joo kävin just tos kylillä pyörimäs ja ei ne takaset mene lukkoon.... etuset kyllä. toi ny mietityttää, et pitäskö tälläses järjestelmäs ton polkimen nypyttää vai ei nii ja sen mitä renkaat linkus pääsin eteen näkemään, ni ei sinne kyl mitään piuhojakaan mene ja mittariston purin äsken uudestaan ja se kohta mis absien valon pitäs olla, ni on siel poltin, mut symboli puuttuu ja se kohta on ihan musta, kuten muutama muukin kohta ei paista edes taskulamppu läpi. no tuli mieleen, et jos niis pitää sitten olla poltin muun toiiminnan takia ainaskin ku vaihteiden näytön polttimon otin irti, mikä on ihan eri kohassakin mittaristoa, ni sammu kaikki muutkin valot. nii no rekisteriottees lukee se abs ja ei mitään muuta, että että pitäsköhän tuo vaan ajaa takas konttorille ja sanoa et kyl se ny vaan pelaa, vai mitä täs pitäs tehä. vai mistä mä saan vin koodin perusteel katottua, et mikä järjestelmä tos on?
balez Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 joo kävin just tos kylillä pyörimäs ja ei ne takaset mene lukkoon.... etuset kyllä. toi ny mietityttää, et pitäskö tälläses järjestelmäs ton polkimen nypyttää vai ei nii ja sen mitä renkaat linkus pääsin eteen näkemään, ni ei sinne kyl mitään piuhojakaan mene ja mittariston purin äsken uudestaan ja se kohta mis absien valon pitäs olla, ni on siel poltin, mut symboli puuttuu ja se kohta on ihan musta, kuten muutama muukin kohta ei paista edes taskulamppu läpi. no tuli mieleen, et jos niis pitää sitten olla poltin muun toiiminnan takia ainaskin ku vaihteiden näytön polttimon otin irti, mikä on ihan eri kohassakin mittaristoa, ni sammu kaikki muutkin valot. nii no rekisteriottees lukee se abs ja ei mitään muuta, että että pitäsköhän tuo vaan ajaa takas konttorille ja sanoa et kyl se ny vaan pelaa, vai mitä täs pitäs tehä. vai mistä mä saan vin koodin perusteel katottua, et mikä järjestelmä tos on? kaverillakin oli 89 astro missä "absit".. ja kyllä ne lukkoon meni eikä mitään nypytä ja leima tuli aina..
Chevy Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 takapään ABS taitaa olla tällä periaatteella http://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm
Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Näkeekö ne toisella asemalla tietokoneelta noi samat jutut, mitkä tää yks insinööri on sinne hylkäyksen perusteeksi kirjottanu, vai onko se ny sit pakko mennä sinne vaan taistelemaan
Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 joo syötin auton vin koodin tälläselle sivulle ja mun valtavan englannin ;D taidon mukaan täs on vaan takana abs http://www.decodethis.com/Default.aspx?tabid=65&vin=1GBDM15Z6KB248073
Mr Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Näkeekö ne toisella asemalla tietokoneelta noi samat jutut, mitkä tää yks insinööri on sinne hylkäyksen perusteeksi kirjottanu, vai onko se ny sit pakko mennä sinne vaan taistelemaan Näkyy joka asemalla mihin menet. Se absi-toiminto ei tule esille nypytyksenä polkimessa jos takajarrut on niin huonossa kunnossa että ne eivät mene lukkoon edes lumella. Eihän se nypytä jos ei tarvitse jarruvoimaa rajoittaa koska lukkiutumista ei tapahdu. Omassa -92 Silveradossa on juuri tämmönen ´ABS´-järjestelmä ja kyllä nypyttää jos molemmat takaset lukossa. Kierrostieto otetaan kardaanilta, joten molempien takapyörien on oltava lukossa että abs toimii.
Senior Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2011 Kierrostieto otetaan kardaanilta, joten molempien takapyörien on oltava lukossa että abs toimii. Tuossapa yksi vikalähde : onko kierrostiedon anturi yms. vermeet kunnossa ?
juha Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Jos nyppäät ABS boksin piuhan irti niin koetaulussa syttyy käsijarrun merkkivalo. Jarruttaessa nypyttää mutta ei ole mitään merkkivaloa. Mulle katsastusmies väitti että ei pitäisi olla käytössä alle neljän kympin vauhdissa. Ei mullla ainakaan omassa pikkarissa toiminut katsastusaseman rullilla taka-akselin ABS. Taka-akselin ABS vastaa esim. Transportterin mekaanista jarrupaineen säädintä joka toimii painon mukaan.
Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 nii no kun ei syty se käsijarrun merkkivalo muutenkaan ( siis käsijarrua käytettäessä ) polttimo on kyllä ehjä, eli en sit tiedä missä vika on
Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kierrostieto otetaan kardaanilta, joten molempien takapyörien on oltava lukossa että abs toimii. Tätä mä en ny ymmärrä miten lukkiutumattomat pyörät pitää olla lukossa, että ne toimii ???
Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Nii ja jarruvoimat oli Etuakseli 2,9 kn / 2,9 kn Taka-akseli 1,8 kn / 1,7 kn
Mr Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 ´Tätä mä en ny ymmärrä miten lukkiutumattomat pyörät pitää olla lukossa, että ne toimii ´ Eli molempien takarenkaiden täytyy mennä ´lukkoon´ ennen kuin niiden jarruvoimaa tarvitsee rajoittaa(Abs). Kardaanitunnistimellisessä molempien tarvitsee olla lukossa koska vasta silloin kardaani ei pyöri ja jarruvoimaa täytyy rajoittaa(Abs). Jos vain toinen pyörä on lukossa ja toinen pyörii niin silloin kardaanikin pyörii eli Absin ei tarvitse toimia. Jarruvoimat näyttävät hyvältä mutta eivät kerro mitään siitä että millä poljinvoimalla ne on saavutettu. Etupää kevyellä painalluksella ja takapää poljin lattiassa? Sama pätee ajossa, etupää menee suksenaan, taakse ei vielä mene riittävää poljinvoimaa että pyörät lukittuisivat ja Absin tarvitsisi vielä rajoittaa jarrutehoa. Olipahan saarna, toivottavasti asia selviää...
Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 joo no en mä noita koodeja kai autosta irti saa, ku ei mul pelaa se käsijarrunvalo mitenhän hitossa mä asiassa etenisin paljohan sellain vastaavuustodistus maksais et tekis autosta absittoman kokonaan ja mitähän muutoksia sit itse autolle tarvis tehä joku sano ettei mitään, mut enpä oikein usko tuohonkaan tai jos vaan menis konttorille ja sanois, että ei täs ole absit ku takana ja kuten voit lumella kokeilla, ni ei mene pyörät lukkoon riittäsköhän tuo selitykseks ( tuskimpa ) mut voishan sitä kokeilla
pptalo Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2011 Varmaan kannattaa mennä konttorille uudestaan, etsi sieltä asiantunteva katastusmies ja esitä sille asiasi. Saman asian kanssa ihmeteltiin kun kaveri osti Ford aerostaarin. yritetiin saada jarrupolin tärisemään Ajeltiin ja jarruteltiin ja katseltiin pyörien lukkiutumista liukkaalla. Lopulta tulimme tulokseen, poljin ei kuulu täristä. Ei tässä systeemissä edes ole mitään pumppua mikä sitä täristäisi. Ainut mitä tapahtuu, jos takapyörät penee lukkoon järjestelmä laskee painetta takapäästä, mutta jos auto vaikka liukuisi jäältä kuivalle asvaltille jarruvoimaa ei lisätä. ON HYVÄT PS: Jos sulla yleensäkkään on sama systeemi kuin Fordissa, pahaa pelkään että on.
camaro82 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2011 Mulla on -90 Astro, ottessa ei lue ABS mutta kyllä tuolla konehuoneessa se boksi on. Mittaristossa erikseen ABS-valo (polttimo poistettu) ja käkkärivalo. Ilm. absien toimimattomuuden takia myös käkkärivalo paloi kokoajan mutta muokkasin johdotuksia niin että käkkärivalo palaa vain silloin kun käkkäri on päällä. Eli mun autossa ei absit toimi mutta menee katsastuksesta läpi. Edessäkin on anturit ja muistaakseni takapyörillekkin on omansa.
Z 28 convertible -94 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2011 Joo sain autoo leiman tänään ja oli nyt ihan asiallinen kaveri kuka katteli autoa:) sanoin sille, ettei täs ole ees hydrauli pumppua, eikä abseja edessä. takana joku ihme järjestelmä, mikä ilmeisesti toimii kun eivät mene lukkoo ja tää vaan katto jarrupääsylinterin ja pyörät, ettei mene piuhoja yms. ja sano että tärkeintähän on että autossa on jarrut:) no mä olin ihan samaa mieltä ja leima tuli. tossa verrattii papereita yhen toisen kaverin kanssa ( sillä -90 mallinen ) ja oli kyl ihmettelemistä sen auto siis peileiltään ja muutenkin ihan sama, paitsi sillä on oikeesti abs kaikissa neljäs pyörässä, mutta ei merkintää papereissa. no mun auto muka painaa 100kg enemmän ja on 10cm leveämpi ku sen siis rekisteriotteen mukaan, et mistähän noi merkinnät niihin vedetään?
pptalo Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2011 Hyvä että leima tuli. Samasta hatusta vetelee niitä painoja mittoja ja vetokoukun vetokykyjä. Joo sain autoo leiman tänään ja oli nyt ihan asiallinen kaveri kuka katteli autoa:) sanoin sille, ettei täs ole ees hydrauli pumppua, eikä abseja edessä. takana joku ihme järjestelmä, mikä ilmeisesti toimii kun eivät mene lukkoo ja tää vaan katto jarrupääsylinterin ja pyörät, ettei mene piuhoja yms. ja sano että tärkeintähän on että autossa on jarrut:) no mä olin ihan samaa mieltä ja leima tuli. tossa verrattii papereita yhen toisen kaverin kanssa ( sillä -90 mallinen ) ja oli kyl ihmettelemistä sen auto siis peileiltään ja muutenkin ihan sama, paitsi sillä on oikeesti abs kaikissa neljäs pyörässä, mutta ei merkintää papereissa. no mun auto muka painaa 100kg enemmän ja on 10cm leveämpi ku sen siis rekisteriotteen mukaan, et mistähän noi merkinnät niihin vedetään?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään