Firebird 94 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2011 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2011 Noniin, moni on noita vannekokoja täällä kysellyt ja vastauksia niihin on ripoteltu sinne tänne. Josko jotakuta kiinnostaa, niin tässä on ainakin minun osalta kysyjille pari faktaa: -Itsellä BMW:n jaolla olevat vanteet (5X120mm) jotka ovat 7 tuumaa leveät, ja ET: on 35. Talvirenkaat päällä ovat 225/55/16 ja pyörivät hienosti ilman ongelmia. -Toiset vanteet ovat niin ikään BMW:n jaolla (5X120) ja ovat edessä 8,5 ja takana 9,5 tuumaa leveät. ET: edessä 38 ja takana 35. Edessä 235/35/19 ja takana 275/30/19 Auto on tällähetkellä "telakalla", joten en päässyt vielä kokeilemaan rekaita ajossa, mutta kiinniruuvattuna, ja renkaita käännellessä näyttäisi kovasti siltä, että tilaa olisi oikein hienosti ajaessakin. Vanteet saisivat ehkä olla aavistuksen enemmän sisälle päin levittävät, mutta ei tule kaarista ulos nytkään. -chevy-kanelta lainattu pätkä: Vanteet edessä 8,5 x 18 et 35 ja takana 9,5 x 18 et 35. Renkaat 235 40 R18 ja 275 35 R18. Autossa 1" madallus. Mun autossa mahtuu hyvin pyörimään tollaa koolla eikä ota renkaat mihinkään kiinni vaikka ois auto täynnä. Jos joku tietää lisää, ja kiinnostaa, ni lisäilkää tänne. Onpahan sitte ns. fakta osio tästäkin aiheesta.
Firebird 94 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2011 Lainattu Firebird95:deltä: No tässä faktaa ainakin yhdestä vannekoosta ja ET:stä. 18x8,5 kokoiset vanteet edessä ja takana ET:n ollessa 18 sopii, mutta tulee todella ulos, ei kuitenkaan "liikaa". Mikä ainakin omasta mielestäni näyttää hyvältä, mutta varmasti joidenkin mielestä tuollainen ET pilaa täysin ajo-ominaisuudet. Itse olen niin kokematon ja huono kuski etten ole sitä vielä kuitenkaan huomannut Grin Renkaat saa olla tuossa jo aika littanat eli 245/40 ja kyse on milleistä että mahtuu edessä kääntyilemään. 245/45/18 on kans merkattu otteeseen joten joku niitä muutoskatsastellut on saattanut käyttää eri ET:llä (eli suuremmalla) olevia vanteita. Tarkennuksena vielä että tuon 245/40 koon mahtumisessa juuri ja juuri on kyse lähinnä siitä muovisesta sisälokarista edessä. Itselläni on vielä roiskeläpätkin joten hieman muotoilemalla sitä sisälokaria saisi sen 245/45 kääntymään myös edessä tuolla vannekoolla ja ET:llä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään