Jump to content

uusi Camaron omistaja

Hanezki

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ostin eilen camaro 5.0 V8-efi rs vm. 89. Mistä löydän parhaiden ko. auton huoltoon, korjaukseen ja ym. liittyvää tietoa. Ajaako moni vastaavalla autolla läpi vuoden ja oletteko asentaneet moottorilämmittimen ?. Kannattaako asennus ja mitä se suunnilleen maksaa ? Autoni on "suomi" -auto ja siinä ei ole paljoakaan sähköherkkuja kuten ilmastointia, sähköikkunaa ja jne.

Olen JKL:n seudulta. En tiedä kuuluuko aiheeni tänne, mutta jos joku vastaisi....

Kirjoitettu

Ajan ite melkein vastaavalla kapineella,Firebird 350 TPI,vuoden ympäri.Lohkari kannattaa pistää,säästää konetta ja bensaa...En tiedä mitä maksaa,omas oli jo valmiina kun ostin auton.

Hyvin pärjää vuoden ympäri,muistat vaan pistää kunnon öljyt ja vaihtaa ruiskun suodattimen,tulpat ja pyörijä+kansi,varmistuu matkan teko. Alle kannattaa vaihtaa kunnon nastarenkaat,ts. ei mitään jenkki MS-renkaita,ne kannattaa ennemmin vaikka polttaa roviolla kuin pistää talveksi f-bodyn alle,ihan liian liukkaat.Jotkut "euro"mallin nastat,suht kapeat esim.mulla on 205 alla. Omas lukkoperä,kulkee hyvin eteenpäin lumessa ja jäälläkin.Tähän mennes ainoo ongelma ollu mataluus,täytyy vähän kattoo ettei jumiudu mihkään kinokseen...Firebirdis vielä ongelma toi jäähdytysilman ohjainmuovi syylärin alla ,on pirun alhaalla,mutta onks sitä Comeroissa?

Ovien jäätyminen kans pieni ongelma mutta silikonia tiivareihin niin auttaa ees vähän. Maalipintaan kandee vetää joku timantti/kestovaha ni ees vähä suojaa suolalta...Lämppäri kyl piisaa mukavasti,suht pieni kabiinikin joten lämpeää nopeesti,varsinki orgis termarilla.

Huolto ym.juttuihin: kannattaa käydä vähän näitä palstoja läpi niin tietää mihin kannattaa autonsa viedä/osat ostaa.V8-magazinesta ainakin löytää firmoja,mutta ilm.ihan kaikkiin ei kannata ees soitella...Ite suosittelen osissa SWT:tä Hämeenlinnassa,myös Racers Place lienee aika suosittu?Itel ei kokemuksia siitä. Paikkoja joita kannattanee välttää lienee"yksi iso ja vanha firma"hintojen takia ja ilmeisesti kaikki firmat joiden kotipaikka on Heinola...Vai kuinka se meni,Darkred FB...?

Kirjoitettu

Mulla on myynnissä talvirenkaat, jos talviajoon aiot ryhtyä...Camarossa on kans tuo lippa syylärin alla, mutta itellä ei ollut mitään ongelmia maavaran kanssa talvella.

Kirjoitettu

Kyllä niillä jenkki renkaillakin selviää ja oli hyvä menemään lumessa mut jäällä sit vähän huonompi ;)Itellä 4 vuoden talviajo kokemus camarolla niin 89 ku 93 mallit :D

Kirjoitettu

Jepuje, itellä on "samanlainen" 89 rs. Kokemuksesta voin sanoa, että jos aiheeseen yhtään viitsii itse perehtyä, on noi perus rempat toteutettavissa vaikka tälläisen kylähullun* toimesta.. Hyviä tietolähteitä minulle ovat olleet ainakin tämä sivusto ja www.thirdgen.org varsinkin tuolta jälkimmäiseltä löytyy kyllä kaikkea tietoa näihin hetekoihin. Tuli myös ostettua haynesin korjausmanuaali, mistä myös on ollut apua, mutta ainakin itse ajattelen ettei tuo manuaali nyt mikään autuaaksi tekevä ole, ts. mielestäni hiukan puutteellinen neuvojen ja kuvien osalta, mutta toisaalta, parempi se kuin ei mitään.

*siis tosi hullu

Kirjoitettu

Jukka: Sama homma,sivustoilta neuvoja+mulla on sekä Haynes että Chilton,niitä kuin sopivasti yhdistelee niin saa aika hyvää neuvoa.Kirjoissa on selkeitä eroja,mutta vaikee sanoo kumpi ois yksittäisenä parempi.Toises kattavammat sähkökaaviot,toises konehuoneen letkuhässäkät paremmin piirretty jne jne. Hauska oli huomata mikä ero oli lämppärikennon vaihdon ohjeissa,toinen neuvoo purkamaan suunnilleen kaiken takapenkkeihin asti ja toinen että senkun kojelautaa vähän raottaa niin saa hankalat pultit irti...En o vielä kokeillu mitä joutuu kennon vaihdos tekee,viim.keväällä nähään paljonko joutuu purkaa...

Kirjoitettu

Laita siihen letkulämmitin, (tulee alavesiletkuun) helppo asentaa(insinööriki osaa homman ;D), eikä tartte lohkon vesiprikkoihin koskea, maksaa n. 130 euroa(Defa) johtoineen!Voi olla et varaosaliikeessä sanotaa ettei lämmitä noin isoo konetta, mut hyvin toi on ainaki kaverin 6.2D lohkoa lämmitelly!

Kirjoitettu

Hyvä uusi Camaron omistaja. tervetuloa, olet tehnyt loistavan valinnan!

Näin varmaan sanois mainos.

Ootkin saanut jo perusneuvot näköjään. Vamoni ja mä ajelemme kuvan Camarolla ympäri vuoden, talvirenkaina on Ivalot. Nyt kolmantena talvena tuntuu, ettei pito oo enää niin hyvä, kuin ennen. Lohkolämmitin on ehdoton vehje senkin takia että auto pysyy liukkaalla käsissä nopean tyhjäkäynnin aikana; muuten tuppaa sutimaan liikaa. Samoin auto saattaa liikkua liukkaalla suoraan, vaikka etupyörät on käännettynä. Niin ja muista laittaa kuskin matto kiinni jollain ettei se liu'u kaasupolkimen reunaan kiinni. Vaikutan Seinäjoella (täälläpäin on näitä autoja paljon).

http://netti.nic.fi/~hannux/c/autot.htm

katso tuleeko vikakoodeja.

http://netti.nic.fi/~hannux/c/koodit.htm

Kannattaa muuten hommata GM:N service-manuaali vaikka Sami Lassilalta

Niin, että tervetuloa! Täällä et pähkäile yksin autosi kanssa.

hannu

Kirjoitettu

Tervetuloa mukaan!

Laitoin juuri tuohon vaniin lohkolämppärin (sama L03 kone =305 TBI). Ostin sen Defan yleismallin jossa on 2 kokoiset kartiot (sopii esim. volvoihin ja moneen muuhunkin autoon. Pikkulohko oli defan listoissa Camaro/Caprise. Se suurempi kartio sopii pikkulohkoon taisi olla n. 42). Tulee pakkasproppun tilalle juuri kuskinpuoleisen pakoputken taakse, mutta helppo homma silti. Aluksi viet sen vastuksen pakastimeen, näin se menee helpommin paikalleen (älä välitä vaimon/tyttöystävän kyselyistä: Mitä tuo palikka tekee täällä?? .

Syyläristä ensin vesiproppu auki ja lohkosta samaten: Ton pakkaspropun läheltä sellainen yksinäinen 8 mm pultti josta saa laskettua nesteen pois lohkosta. Esim. isolla ruuvarilla naputtelee toiseen reunaan tota pakkasproppua niin se menee aluksi sisäänpäin ja kääntyy lopulta vinoon ja ei kun pihdeillä pois. Lämppäri tilalle. Pitäisi lyödä keskeltä mutta pakari on juuri edessä joten kylmän rauhallisesti sivuilta ja katsoo että värkki menee suoraan eikä toinen sivu edellä. Jäljellä on vaativin osa eli pitää muistaa täyttää nesteet takaisin. Meiluiten uutta nestetä koska vanha on yleensä likaista/ruosteista.

Lämppäri maksoi 58 euroa ja johtosarja 25 euroa(sain tingattua 80e). Sisäpistokkeelinen johtosarja olisi maksanut 49 euroa...

Lisäksi olutta menee siinä odotellessa että nesteet valuvat arvoilta mäyrän verran... ;)

Kirjoitettu

kuka osais sanoo, että paljonkohan tossa mun autossa on heppoja? :-[

Kirjoitettu

kuka osais sanoo, että paljonkohan tossa mun autossa on heppoja? :-[

170 äärimmäisen villiä ::)

Kirjoitettu

Hippunen peltisarjoja, kansien viilausta ja nokka vaihtoon noin aluksi. Minulta vapautuu pari portattua kantta, parempi nokkakin löytyy...

Kirjoitettu

Mulla tulee myyntiin tos alkukeväästä koko TPi:n kone(305) ;)

Kirjoitettu

Riittävästihän sitä on (170 hp @ 4000 rpm

255 lb.-ft. @ 2400 rpm) (mutta yleensä ei tarpeeksi :-[) , tuo sama kone pistää liikettä vielä tyydyttävästi tuollaiseen vanikkaakin (omapaino 2150 kg) ja kaverin kertoman mukaan vielä peräkärry 800 kilon hiekkakuormassakin liikkuu mukana menoa suuremmin haittaamatta... ;)

Kirjoitettu

joo kyllä tuo 170 riittää minulle ::)

Hohhoh, niinhän sitä luulis ;D Kyllä se virikärpänen kohta purasee... ;) Mutta noihin virhearvioihin on sorruttu muissakin piireissä, esim. eräs herra Gates on sanonut tietokoneen keskusmuistista: "640Kb should be enough for anyone." 8)

Kirjoitettu

Hohhoh, niinhän sitä luulis ;D Kyllä se virikärpänen kohta purasee...

Niinpä, tääl on "muutama" esimerkki...

Kirjoitettu

Niinpä, tääl on "muutama" esimerkki...

aika tuntemattomia kyllä kun mäkään en tunne yhtäkään :-[ ???

Kirjoitettu

En minäkään.... ei ainaskaan pile, msk, jake, riisi, black, samppa83, jne.... enkä mä. Vakiomiehiä standardipirsseillä....

• 1 month later...
Kirjoitettu

mistä paikasta löytys haynesin korjausmanuaali?

Kirjoitettu

alfameriltä. Mieti tarkkaan kannattaako ostaa, vai käyttääkkö rahat esim asennusjuomiin. Ei nimittäin ole kovin autuaaksi tekevä opus.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...