Jump to content

-89 305tpi sammui/'kuoli'


porkkana

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ensimmäinen kerta aina säväyttää...

 

Eli pääsin työmaan pihalle ja olin ajamassa parkkipaikalle niin vauhdissa sammui kuin seinään eikä edes yritä käyntiin. Virrat on päällä normaalisti ja starttaa mutta ei edes yritä. Ainakin omassa mielessä vika on sähköpuolella joko polttoainepumpulle (eikös se ole sähköinen?) tai sytytyspuolella.

 

Mistä kannattaisi alkaa tässä työpäivän päätteeksi vikaa etsimään?

Kirjoitettu

Kun käännät virrat päälle niin kuuntele suriseeko bensapumppu(pitäisi surista hetken ennenkuin starttaat).Varminta olisi jos saisit mitattua bensanpaineet (~3 bar)

Jos sulla on irtotulppia,niin ota jostain sylinteristä johto irti ja laita irtotulppa siihen kiinni ,ja starttaa kun joku katsoo tuleeko kipunaa.

Kirjoitettu

Pitää käydä katsomassa, missäs tuossa muuten sulakkeet ovat ja eritoten bensapumpun?

Vähän tuota pumppua eipäilen ja ihmettelen kun muistaakseni tuohon vasta se vaihdettu. Onkos tuossa yks vai kaks pumppua?

 

Kirjoitettu

Ensimmäinen kerta aina säväyttää...

 

Eli pääsin työmaan pihalle ja olin ajamassa parkkipaikalle niin vauhdissa sammui kuin seinään eikä edes yritä käyntiin. Virrat on päällä normaalisti ja starttaa mutta ei edes yritä. Ainakin omassa mielessä vika on sähköpuolella joko polttoainepumpulle (eikös se ole sähköinen?) tai sytytyspuolella.

 

Mistä kannattaisi alkaa tässä työpäivän päätteeksi vikaa etsimään?

Startatessa pitäis kiekkamittarin hieman nousta, jos jököttää nollassa on todennäköisesti sytkämoduli sökö tai jotain muuta häikkää sytkäpuolella. Kiekkamittari ottaa tunnistuksen puolalta, jos neula ei nouse-> puolalle ei tule ohjausta-> ei kipinää.

Jos kiekkamittari nousee niin yksi vaihtoehto on automaatin asennontunnistin, heiluttele vaihdekeppiä eri asentoihin, pitäis lähteä käyntiin P:llä ja N:llä

Kirjoitettu

Virrat kun laittaa päälle niin ei kuulu surinaa tms. Mistään...

Onkos sille sulaketta?

Jos se ei auta niin pitää jälestää uusi pumppu...

 

Kirjoitettu

Virrat kun laittaa päälle niin ei kuulu surinaa tms. Mistään...

Onkos sille sulaketta?

Jos se ei auta niin pitää jälestää uusi pumppu...

 

Joskus se surina kuuluu aika hiljaa ja sehän ei kuulu kuin pari sekuntia ja sammuu sitten ja vaikka käyttäs virtoja pois, ei pumppu lähde käyntiin ennenkuin noin 15-20 sekunnin virtojen poissaolon jälkeen. Nousiko kiekkamittari startatessa? Tuo sama sytkäpulssi muuten ohjaa ECM:n käynnistämään bensapumpun startatessa. 
Kirjoitettu

startatessa jengamittari nousee jonnunverran ja eli kyllä se ainakin jotain näyttää... Pitää seuraavalla kerralla katsoa sulakkeet ja rele.

On ollut väliä n. 2h kokeilujen välillä joten pitäis pumpun surista!

Kirjoitettu

startatessa jengamittari nousee jonnunverran ja eli kyllä se ainakin jotain näyttää... Pitää seuraavalla kerralla katsoa sulakkeet ja rele.

On ollut väliä n. 2h kokeilujen välillä joten pitäis pumpun surista!

Silloin se todennäköisesti saa kipinän, jos ei vaan ole puolalta jakajan kanteen tuleva johto hypännyt irti. Bensapunpun saa pakotettua päälle kun ottaa  +12 V vaikka akulta tai tupakansytyttimeltä ja kytket sen ALD liittimen johonkin nastaan. Kuka muistaa oliko se ALD liittimen kaikista vasemmanpuoleisin ylärivistä, millä sai bensapumpun päälle? 
Kirjoitettu

ja sulakkeet ehjiä kaikki.

Tuo ald-liitin on mikä?

Onkos muuten bensapumppu miten maadoitettu?

Kirjoitettu

Silloin se todennäköisesti saa kipinän, jos ei vaan ole puolalta jakajan kanteen tuleva johto hypännyt irti. Bensapunpun saa pakotettua päälle kun ottaa  +12 V vaikka akulta tai tupakansytyttimeltä ja kytket sen ALD liittimen johonkin nastaan. Kuka muistaa oliko se ALD liittimen kaikista vasemmanpuoleisin ylärivistä, millä sai bensapumpun päälle? 

vasen alin

Kirjoitettu

Sytkyboxin lisäksi voi jakajan sisältä pick-up coil olla hajalla.Mitatessa käämiä navoista kannattaa koettaa myös onko kosketuksissa runkoon kun voipi olla levinnyt kotelossaan.

Kirjoitettu

startatessa jengamittari nousee jonnunverran ja eli kyllä se ainakin jotain näyttää... Pitää seuraavalla kerralla katsoa sulakkeet ja rele.

On ollut väliä n. 2h kokeilujen välillä joten pitäis pumpun surista!

tsekkaa oil pressure swith ja liitin(ö-suodattimen jalassa).pumpun virta menee ton kytkimen kautta.kytkimeen tulevat liittimet yhdistämäl on helppo kans testaa huriseeko pumppu vai ei.

Kirjoitettu

eli, sain auton hiljaiseen talliin ja täällä sen bensapumpun kuulee eli toimii.

Nyt ei startatessa kierrosmittari nouse yhtään. Eli se sieltä jakajan sisältä jotain mennyt...?

Kirjoitettu

eli, sain auton hiljaiseen talliin ja täällä sen bensapumpun kuulee eli toimii.

Nyt ei startatessa kierrosmittari nouse yhtään. Eli se sieltä jakajan sisältä jotain mennyt...?

ei välttämäti.jakajan sisällä moduuliin tulevat pick up kelan liittimet hapettuu/ruostuu tosi nopeaa tahtii ja vaikuttaa kuin moduli ois kuallu.kansi pois ja putsaus voi riittää.uus moduli on about 40e,ite oon pitäny sellasen aina varalla mukana.

Kirjoitettu

Mites toi pick-up coil, kuoleeko kerralla?  Oli ainakin mittausten mukaan ok kun viimeksi testasin ja vaihdoin vain tuon modulin mikä siellä nyt on.

Kirjoitettu

ei välttämäti.jakajan sisällä moduuliin tulevat pick up kelan liittimet hapettuu/ruostuu tosi nopeaa tahtii ja vaikuttaa kuin moduli ois kuallu.kansi pois ja putsaus voi riittää.uus moduli on about 40e,ite oon pitäny sellasen aina varalla mukana.

 

Juuri tätä epäiltiin nimittäin rocci heräs henkiin sen jälkeen kun käytin moduulin irti, putsasin ja kasasin uudelleen (tosin siinä välissä kiersin kolme varaosaliikettä joissa kaikissa pyöriteltiin päätä).

Tästä viisastuneena tilaampa valmiiksi molemmat eli modulin ja pickup-kelan. Kiitoksia oikein paljon, olisi muuten mennyt tovi jos toinenkin enemmän!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...