Jump to content

Mites olis 8 vaihdetta Camarossa tai Pontiacissa?


TAKKU

Recommended Posts

Mites olis 8 vaihdetta? Ei ole halpa mutta aika mielenkiintonen pötkylä kun nääs ruuvataan esim. TH700 hännän tilalle.

http://www.gearvendors.com/

Tuossa on Corvetteen ruuvattuna http://www.gearvendors.com/articles/corvettemagazine/index.html

 

"...gear splitter. That means the extra 0.78:1 gear can be kicked in no matter what gear your primary transmission is in. Therefore, a three-speed trans becomes a six-speed; a four-speed's now got eight choices..."

Link to post
Share on other sites

Minkäköhän lainen tuo on käyttää... tarvitaanko 2 vaihdekeppiä vai tuleeko joku toggle nappula joka hyppyyttää kahden välityksen välillä. Ja voiko vaihtaa lämä tiskissä... sitten vielä kun vaihdot on tietokoneen kotrollissa niin mitenkäs tämä toimii tietokoneen kanssa...

ollaan vaikka 2 ja yli asennossa ja vaihdetaan kolmoselle...

ja sitten vielä se nopeusmittari joka näyttää mitä sattuu. Pitäisi varmaan olla manuaalinen koneisto ja tuo jotenkin synkattu vaihtoihin.

 

 

Link to post
Share on other sites

eiköhän yks vaihde 0-100km/h ja kaks varttimailille ole optimi määrä vaihteita 8)väännöttömät vajaa moottorit niitä vaihteita tarvii et pysyvät hyppimättä liikkeellä kaupunki nopeuksissa ;Dja eihän noi vaihteiten lukumäärä yleensä muuta isoimman vaihteen välitystä miksikään.

Link to post
Share on other sites

Jep! Moottorin vääntökäyrä pystytään suunnittelemaan kapeammalle kierosalueelle kun on vaihteita mitä vekslata.

 

Tuolla kerrotaan kuin toimii:

http://www.gearvendors.com/articles/superchevy/nov01/index.html

 

Tuo vaihteiston valmistaja lupaa kestävän 1200hp ja vaihdot voi tosiaan tehdä lämä lattiassa. Esimerkiksi Callaway ja Lingenfelter on noita asennellu tykkeihinsä.

 

Olispa tosiaan hauska tietää tuo kepitys juttu, mitä tuo pekkaz tuossa miettikin. Sähköisellä ohjauksella (esim. 4L80E) varmasti saadaan helpommin käyttöön 8 vaihdetta kuin näissä vanhemmissa (TH-700)

"It will make your 3.55´s like 2.77" Lupaavat kuukaudeksi koekäyttöön Chevy High Performance lehdessä...

 

Tämä kiva homma maksaa kuitenkin aika paljon :(

Link to post
Share on other sites

Älkääs nyt nassikat unelmoiko : oikea tapa ajaa on isolohko, pöyristyttävä vääntö ja muutama vaihde ! Hätätilassa käy pienempi lohko..... >:( Suuri määrä vaihteita on tarkoitettu tuning-ompelukoneen moottoreille, venttiilinjouset ovat kuulakärkikynästä..... ja niitä ei tuoteta lännessä ( alkuper., toim. huom ).. ;)

Link to post
Share on other sites

joskus nuorena poikana "rälläiltiin"vanhalla belvederellä 318/3 lovinen manuaali ja siinäkin lootassa ekalla vaihteella ei kyl ollut muuta merkitystä kuin "kumenpoltossa"jota käyttämällä pystyi varmistamaan että kaikki savu mitä auton alta tuli ei tullut kytkimestä :D muuten noin normaali liikkumiseen riitti kyl vanhan "ryppy reunan" vääntö ja kaks isointa vaihdetta..

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

Pah, ihan homojen hommaa laittaa joku 8 vaihetta V8:n perään  :o Tuo tosiaan on tuninkihörhöjen hommaa ku ajellaan koneilla jossa on vajaa 200  Nm vääntöä...  m-

Link to post
Share on other sites
Guest Ezzy

Pah, ihan homojen hommaa laittaa joku 8 vaihetta V8:n perään  :o Tuo tosiaan on tuninkihörhöjen hommaa ku ajellaan koneilla jossa on vajaa 200  Nm vääntöä...  m-

 

Katsoppa uudelleen missä autoissa niitä on :)

Link to post
Share on other sites

( linkki myös toiseen threadiin samasta aiheesta http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=6561.0 )

javascript:void(0);

Roll Eyes

Onkos joku jo kokeillut tällasta? Onko toimiva?

On vielä sen verran tyyris ettei tee mieli ihan huvikseen kokeilla... josko jollakin olis jo omia kokemuksia?

 

http://www.gearvendors.com/hrgm4s.html

 

Ma oon ajanu C 3500HD rollback hinuria abaut 1000 mailia jossa oli tollanen splitteri.

Ihan toimiva oli, autto 6,5 TD,ta kummasti kun oli E350 vani lavalla ja neliveto subbari wheel lifterissa roikkumassa  ::)

En kylla nae kovinpaljon hyotya tosta kuin raskaissa ajoneuvossa.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...