hannux Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kolari tuli! Camarolle sattui pieni vahi9nko risteyksessä. Avensis tuli oikealta puolelta, kun vaimo tuli vasemmalta. Tasa-arvoinen risteys ja ruuhkaa. Etulokasuoja, sekä alempi, että ylempi keulamuovi vaurioitui. Oma kaskomme on maksajana. -Laitanko itse, ja sitten maalaamoon? -työarvio (kuulemma työläs) -Mitä saan vakuutuksesta? -Jonnekin paikalliseen kolaripajaan? -Mitä kokemuksia? -Auto on kyllä ajokunnossa, samoin vaimo, ei edes säikähtänyt. -Camaro iroc-z -88
Ilku Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Harmi juttu. Mä veisin jonnekin korjaamoon ja vaatisin heti että työ tehdään sit kunnolla. Ei siinä paljoa säästä kun itse tekee ja hirvee vaiva. Vaimo ei varmaan säikähtäny sen takia kun on suht vankkaa tekoa auto...
Guest terppao82 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 melkein veisin laitettavaks, jos kaskoon menee. Tai riippuu vähän omavastuun suuruudesta, mut jos vähänkin on työläämpi niin sille tulee äkkiä hintaa reilusti yli omvastuusumman. Mulla meni Pontiacista kans etukulma ja muoveista lähti vähän maalit, sain yhtiöltä muistaakseni n.700 euroo ja laitatin sen si tossa syksyllä kuntoon samalla kun siitä paikattiin samasta kyljestä Tielaitoksen Sisun sisääntuuppaama ns. b-pilari
cmro85z Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 kannattaa sitten ottaa se tarkastajan puhelinnumero ylös jos jokin ei mene suunnitelmien mukaan. itselleni kävi höpsis kun pökkäsin omaa autoani. hakiessani autoa korjaamolta siitä puuttui muutamia osia. kysyin korjarilta että miksei niitä siihen laitettu kun olivat ennen kolaria olleetkin. kuului että tarkastaja oli sanonut että ei niitä siihen laiteta kun kuvissakaan ei ollut. soitin tarkastajalle ja sanoin että vastapuolen autoon ei sitten laiteta keulaa ollenkaan kun ei kuvissakaan sitä ollut. loppupelissä korjaamo ei ollut tarkastajaan missään yhteydessä ja yritti saada vain itselle katetta työlleen lisää.
Guest pile Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 arvio auto ja jos selviä osakokonaisuuksia vain rikki ja et tarvi autoa kovin nopeesti liikenteeseen niin kannattaa harkita osien laittamista itse ja sen jälkeen maalaamoon. meillä poika kolhi kesällä pösöä hiukan niin että vastapuoli oli syyllinen.vaihdettiin kuljettajan lokasuoja, puskuri ,ovia hiukan oijottiin ja maalattiin niin lasku oli yli 3500 euroa. auto laitetiin rengastiellä en muista korjaamon nimeä mutta mun mielestä ryöstöhinta mutta meillä ei ollut aikaa odotella vaan tarvittiin autoa kokoajan niin ei ruvettu kyselemäänkään mitään kertakorvausta vak. yht. vaan katsottiin että saadaan auto vaan nopeesti käyttöön. vielä lisäisin että kolariliikkeet veloittavat vähintään 50 egee tunti niin että kyllä siinä palkoille pääsee itsekukin jos ei ole peukalo keskellä kämmentä ja kolhu on nimenomaan sellainen että osakokonaisuuksien vaihdolla selviää.
Arska Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kyllä kannattaa viedä korjattavaksi jos omavastuu on siedettävä, samat perustelut ku terpalla.. loppusummastahan ei tartte huolehtia vain omavastuusta.
Guest pena Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 oon ottanut itte könttäkorvauksen ja tehnyt itse,tietää millainen tulee,pystyy hankkiin osat esim. käytettyinä ja käyttää säästyneet rahat vaikka viriviriosiin tai koko auton ylimaalaukseen.
Arska Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 oon ottanut itte könttäkorvauksen ja tehnyt itse,tietää millainen tulee,pystyy hankkiin osat esim. käytettyinä ja käyttää säästyneet rahat vaikka viriviriosiin tai koko auton ylimaalaukseen. Tai kuuluisiin nestemäisiin asennustarvikkeisiin
GTA-57 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 vois sanoa et jos tilat missä tekee itse, varmaan jää teko palkka ja tulee paremmin tehtyä jos kerta on aikomusta säilyttää auto itsellä. korjaamot tarjoo hinnan vakuutus yhtiölle ja yrittää tietty saada tehtyä homman mahdollisimman halvalla .
Salkki Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2004 Itse tekisin jos omalle kohdalle moinen sattuisi. Etumuovien ja lokasuojan irroitus ja kiinnitys ei kovin paha homma loppujen lopuksi ole. Toisaalta jos sisälokasuojan puolelta on mennyt kurttuun niin kannattaa viedä peltisepälle niin tulevat molemmat lokasuojat samalle korkeudelle
Guest Jukka Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2005 mites anjovikselle kävi? Korinvaihtoon? Laukesiko 20 airbäggiä? Lyhenikö "auto" 2m?
tpiv8 Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2005 Jos itse teet niin tarkista ettei ole keula sivusuunnassa nytkähtänyt. sitten tarvii käyttää penkissä. Katos onko oven saumat toiselta puolelta ok ja konepellin saumat.
Markus Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2005 Kannatta ite tehdä, jos vaan inspiraatioo löytyy! Keulamuovin pitäs pongahtaa aika hyvin omaan muotoonsa ku irrottaa sen autosta ja etulokasuoja jos ei pysty suoristaan ni southwest tradelta(hämeenlinnasta)hakemaan...
Guest camu88 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2005 Aikamoinen työ tuossa purkamisessa. Helmamuovi on kiinni yli 20 pultilla ja keulapala varmaan samalla määrällä. Lamput, sumarit yms. sisälokasuojat erinäisellä määrällä. Ei siinä mitään jos kaikki pultit lähtee irti normaalisti. Mutta melkoinen työ siinä on. Jos muoviosat on halkeilleet tai revenneet/venyneet, on näitten korjaaminen hankalampaa kuin "uudempien japsi/euroautojen vastaavien muoviosien hitsaaminen. Helpointa olisi jos saisi kaikki uudet osat vakuutusyhtiön piikkiin töineen. Ja itse hieman valvoisi työn tekemistä. Voipi olla että osineen, maalauksineen ja töineen, jos koko keulapalakin menee vaihtoon, hinta voi olla lähemmäs 3000 euroa. Ja työtunteja tulee maalauksineen varmaan lähemmäs 40 tuntia. 40 x 50 euroa = 2000 euroa plus osat ja maalit. Mutta jos on tosiaan aikaa ja paika, ja välineet, niin lähteehän ne irti ja saa takasin paikoilleen. Vahinko vain että vakuutusyhtiöt hinnoittelevat ns. "oman työn" arvon alle torihintojen. Voi olla että oman työn arvoksi lasketaan reilusti alle 10 euroa/h.
Crisis Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2005 Meille tuli aikoinaan, kun äiti ajeli viekkä ajokillani, (silloin hänen) noin 60000mk korvausmaksu korjaamolle keulakolarista (nokkakolari ja viellä ladan kanssa ). Papereita katellessa ajattelin että nyt on vakuutusyhtiötä höynäytetty. Ja ajatella että kori ei ollut edes kiero (tosin mitattiinhan se). Siinä mällissä meni käytännössä kaikki mitä syylerin ja rekisterikilven välillä on kuskin puolella keulaa. Onneks vahinko sattu vuosia sitten kun auton arvo oli reilusti yli ks. summan.. (konepelti tais olla kuittien mukaan metron kautta tilattuna vanhaa rahaa ~15000mk. Siis korinvärisenä tilatuna kaikilla decaleilla.) Tuossa tilanteessa veisin sen itse korjaamolle. Se mitä tulee omavastuusta (500-1000e??) on pieni raha siihen vaivaan ja osien hankintaan nähden. Tietenkin riippuu vähä onko sulla hallia, työkaluja sekä motivaatioa lähtee vääntämään. Työlle saa tietenkin takuun korjaamolta ja homma hoituu nopeammin. Muistat vaan sen että tarkistat auton ja osien maalauksen päivänvalossa sekä jos mahdollista niin kellertävässä hallivalaistuksessa. Mulla meinaan ei osat ole kaikki ihan saman värisiä. Ei kannata allekirjottaa hyväksyntää työlle ennen kun on täysin varma että kaikki on ok. Allekirjoituksen jälkeen korjaamo sanoo vastuunsa irti työn jäljestä. Tuleekohan tuossa tilanteessa korvaus menetetystä ajoajasta? Sillon jos toinen osapuoli on syyllinen niin tulee mutta mites tässä? Tuliha taas kirjoituttua kaikkea aiheen ympäriltä
hannux Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2005 Niin, se kolari; Saamme kertakorvauksena 1365eur. Tästä työta laskettiin 11h 40eur/h ja maalaus n.680eur. jää siis 245eur varaosiin. Laitan itse mitä saan tehtyä, muovit menee korjaajalle, arvio 150eur. Katsotaan kuinka käy, aloitan huomisaamuna(?). Jälki on tällaista;
Nupa Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2005 ...Laitan itse mitä saan tehtyä, muovit menee korjaajalle, arvio 150eur... Voiko 3gennerin muoveja hitsata? 4gennerin ei voi, asia on tarkastettu ihan maahantuojan huollon kautta. Kuulemma vähän ajan päästä alkaa halkeilemaan.
Guest camu88 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2005 Ei ilmeisesti ole niin hyvä lopputulos kuin noitten euro/japsi autojen plastiikki-osien kohdalla.. Muovin laatu kun on erilaista (lue => huonompaa)eikä niin hyvin hitsailtavissa.
Arska Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2005 Onkohan huonompaa? Ei oo muista kokemusta mutta camaros kesti keulapala törmätä hirven jalkoihin, maali vaan rapisi isolta alalta ja autoa hinurin kyytiin ajettaes etuspoileri osu vinssiin ja taittu alle mutta ei käyny kuinkaan. Uskomattoman sitkeää.
TAKKU Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2005 Mites muuten otti f-body hirven vastaan?
hannux Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Nyt on sitten kuvia: http://netti.nic.fi/~hannux/c/CAMARON-KEULA.htm Näyttää olevan Cristinen ominaisuuksia Camarollakin kun muovi oikenee itsestään! Mistähän saisin sen elokuvan, olisko kellään? Asiaan! Camaron keula on nyt sitten pöydällä! Nyt kiinnostaa muovin korjausohjeet ihan seikkaperäisesti. -millä aineilla? -miten? Mitä löytyis maalikauppiailta ja valmistajien sivuilta?
Guest iroc Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Oikenee kyll' tuo muovi itsekseen, melkoisista rutuista. Oman kulkineen takakulma teki tuttavuutta takarenkaan kanssa aikoinaan, ja ei tarvinnu edes puskurimuovia paikkamaalata, vaikka kulma oli melkein 25cm kasassa. Mutta se oikeni tuo muovi itsekseen, pellit taas ei. Mutta silloin ammattimaalari neuvoi, jotta mahdollisimman hienolla paperilla hionta, ja muovipinnalle tarkoitettu primeri pintaan, ja ei kuin, pohja ja pintamaali. Samalla kun hankkii maalit, niin kannattaa mainita mihin tarkoitukseen maali tulee, niin saa sen elastisemman maalin, joka ei halkeile.
Markus Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Nyt on sitten kuvia: http://netti.nic.fi/~hannux/c/CAMARON-KEULA.htm Näyttää olevan Cristinen ominaisuuksia Camarollakin kun muovi oikenee itsestään! Mistähän saisin sen elokuvan, olisko kellään? Asiaan! Camaron keula on nyt sitten pöydällä! Nyt kiinnostaa muovin korjausohjeet ihan seikkaperäisesti. -millä aineilla? -miten? Mitä löytyis maalikauppiailta ja valmistajien sivuilta? Käy netanttilas tai leffat.comissa sielt vois löytyy se elokuva! Juu kyl se vaan oikenee ittestään, kaveri ajo joskus camarolla koivuu päin ja keulapala meni aika pahast ruttuun, ajateltiin et uus keulapala, tost ei tuu enää lasta eikä paskaa, mut pian oli kuin uusi , on tää muailma ihmeelline !!
Guest camu88 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Onkohan huonompaa? Ei oo muista kokemusta mutta camaros kesti keulapala törmätä hirven jalkoihin, maali vaan rapisi isolta alalta ja autoa hinurin kyytiin ajettaes etuspoileri osu vinssiin ja taittu alle mutta ei käyny kuinkaan. Uskomattoman sitkeää. Joo, sitkeää on ja vaikkapa sen alahelman päät voi vaikka kiertää 180 astetta ympäri pituussuunnassa, ja silti ei hajoa. Mutta jos se repeää tai siitä lohkeaa paloja, niin sen hitsaaminen ja korjaaminen silloin on vaikeaa...muovin laatu on ilmeisen rakeista ja tämä vaikeuttaa kestävän lopputuloksen aikaansaamista.
Arska Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2005 Mites muuten otti f-body hirven vastaan? Etulokasuoja, konepelti, tuulilasi ja lamppuja yms pikkusälää keulasta meni vaihtoon. Katto ja toinen etutolppa nitkahti vähän, onneksi kesti vaikka elukka mätkähti suoraan tuulilasille. Vauhtia ei kyllä ollu varmaan kuin 70kmh.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään