Jump to content

kylmäkäynnistysongelmia...

Recommended Posts

Kirjoitettu

Fleetside taas temppuilee  >:(

Keskiviikkona sammui ajossa, kuulema ihan kuin olisi diiselinä hyytynyt vaikka bensahan tuo on. Vaihde vapaalle ja pykälä silmään ja lähti taas käyntiin ja päästiin kotiin...

Torstaina ei enää lähtenytkään käyntiin, startatessa kuului vain *naks*.

Työnnettiin lämpimään talliin yöksi.

Perjantaina kun tutkailin, en mitään vikaavikaa löytänyt, käytin akkua irti ja kopeloin jotain, akku kiinni ja lähti käyntiin.

Ja pihalle ja ajoon.

Yö pihalla.

Eilen kävin asioilla, starttas ihan normaalisti.

Yö pihalla.

Nyt taas sanoo vain *naks*.

Ei ole lohkista tuossa.

Pakkanen tekee nyt jotain, mutta mitä? Virtalukonpohja vai startti?

Kirjoitettu

Viime talvena sen ainoan kerran kun camaro kylmästä käynnistettiin Ruukin talvipiknikin jälkeisenä tosi kylmänä aamuna, sanoi camaron starttikin vaan naks.  Kaapeleita ei löytynyt mistään siihen hätään.  Tarvittiin Juhani kääntämään virta-avaimesta, että starttasi.  Eli itse olin heti valmis uskomaan että akku on sökö, startti on sökö, kaikki on sökoö, mutta Juhani vaan käänsi avainta tarpeeksi monta kertaa ja piti sitä käännettynä niin pitkään, että solenoidin kautta kulkeva virta lämmitti starttia niin paljon että jaksoi startata.  Kokeile.

Kirjoitettu

ajoittain olen itse joutunut vasaralla napauttamaan muutaman kerran startinkylkeen,auttaa kummasti.

Kirjoitettu

Noinhan se meni kun repa sanoi  m/

Eli startissa vika, pitänee ottaa ja putsata taijotain...

Kirjoitettu

Rasvat pois solenoidin akselista ja pisara aseöljyä tilalle. Mikä toimi talvisodassa, toimii edelleen.  Laardi on liian paksua pakkasella.

Kirjoitettu

varmaa startti kyllä,mutta Grän Prixiissä oireili pakkasella automaatin valitsimessa(joku asentotunnistin varmaan),sano vaan niks vai oliko naks.keppiä ees taas hinkkaamalla herkes sit toimimaan.

Kirjoitettu

varmaa startti kyllä,mutta Grän Prixiissä oireili pakkasella automaatin valitsimessa(joku asentotunnistin varmaan),sano vaan niks vai oliko naks.keppiä ees taas hinkkaamalla herkes sit toimimaan.

Tuo on hyvä arvaus, näissä menee kaikki :o sähkö tuon asennontunnistimen läpi, ihan niinkuin virtalukonkin läpi, ei oo turhia releitä välissä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...