Jump to content

Firebirdin ylimaalaus

ritarinössö

Recommended Posts

Kirjoitettu

Oma -85 Firebirdini alkaa olla kiireellisen ylimaalauksen tarpeessa. Nykynen maali lähtee käytännössä sateella pois ja näyttää muutenkin karulta eriväristen paikkamaalauksiensa kanssa.

Pitäisi kesäksi saada päälle edes kelvollinen maali, jotta kehtaa ajella eikä lähde pellit heti ruostumaan. Mustaa olin ajatellut.

Löytyisikö täältä ketään harrastajaa joka voisi ylimaalata halvalla, mieluusti Kymenlaakson lähettyviltä?

Maalaria en ole tähänkään mennessä löytänyt, joten kyselisinkin lähinnä vinkkejä kuinka voisin maalata auton itse..

Ruiskua ja kompuraa ei ole, enkä usko että yhden kerran ylimaalaukseen niitä kannattaakaan hommata. Tilojakaan ei oikeastaan ole, paitsi latoja yms joissa ei ole sähköjä.

Olen kuullut, että jotkut ovat saaneet peltikattomaaleilla ja pensselillä/telalla jopa ihan hyvääkin jälkeä.

Kuulostaa aika hullulta näin amatöörin korvaan, että pensselillä lähtis autoa maalaamaan, mutta kuulemma peltikattomaalit tasottuu hyvin..?

Eli mitä kannattais lähteä tekemään, jos pitäisi saada tyydyttävä maalipinta pienellä budjetilla?

Ajattelin että seuraavalle kesälle veisin ihan kunnon maalarille, mutta pitäis tämäkin kesä jollain maalilla ajella ja nykysellä ei vaan enää kehtaa kun on niin ruma.

Ja jos jollain Temalacilla lähen sutimaan, niin on riski, että sen poissaanti sitten vuoden päästä voi tulla kalliiksi..

Z 28 convertible -94
Kirjoitettu

en tiedä tekeekö tämä kaveri enää maalauksia, mutta joskus mulle maalas yhen auton. Tais olla -90 luvulla. on entinen automaalari ja oli ihan suht asialliset tilat ;) maalit ostin ite ja tein pohjat ja ja oiskohan ottanu sillon jonku 500 markkaa ite maalauksesta.

Rutin Mansikkatila | MANKALA | Lisätiedot Puhelin: 05-3664636

toivottavast ny muistin ton tilan nimen oikein ::) mut toi sen mun mielest oli, eli paikka sijaitsee kausalan ja lahden välillä.

ps. mulla ei tosiaan ole tietoa onko kyseinen herra edes hengissä enää ja ihan 100% varma en ole tosta paikasta, mut eipähän tuo kysyminen mitään maksa, jos kiinnostaa :)

Kirjoitettu

Korjatkaa joku äkkiä jos puhun ihan puppua: Jos aikoo maalata itse ja paikkana on lato, eli edes vähäinen tuulensuoja on saatavissa, niin minä tekisin niin, että mars automaalikauppaan ja mustaa 2-k akryyliväriä itsetäyttökilikolipulloon joku puoli tusinaa purkkia ja eikun suihkimaan (tietty joku pohjamaali on hyvä laittaa ensin alle että on vähän paksumpi kerros ruostetta vastustamassa).  Akryylimaalin voi hioa ja kiillottaa niin pääsee eroon niistä roskista ja ötököistä jotka siihen märkään maaliin aina tarttuu.  Kilikolimaali kuivuu niin nopeasti, että maalaus voi onnistua ihan kelvollisestikin. Pääasiassa onnistuminen riippuu pohjatöistä, jos pohja ei ole suora ja sileä, ei kiiltävä pintamaali ainakaan tilannetta paranna. Kannattaa maalata osa kerrallaan ja peittää aina muu auto, muuten sitä kuivunutta maalipölyä on liikaa pinnassa.

Olen mä maalannut autoja telallakin ja yleensä yksivärinen on parempi kuin monivärinen, mutta kyllähän se pensselillä ja telalla maalattu pinta ylensä on aika karmea.  Ammattimies osaa kyllä vetää pensselillä sopivasti ohennettua ja tarpeeksi hitaasti kuivuvaa maalia just sellaisen kerroksen, että se tasottuu muttei vielä valu. Siis ammattimies, en minä.

Kirjoitettu

Sainkin päähäni, että teen autoon kesäksi vähän muutakin kuin pelkän maalauksen, joten vien varmaan suoraan liikkeeseen, jossa kaikki hommat tehtäisiin kerralla.. ;D

Kirjoitettu

Pitäisi toi balezin vanha saada maalarille ja jos jollain on kohtuuhintainen ja asiallista jälkeä tekevä maalaamo tiedossa pääkaupunkiseudulla niin tietoa otetaan kiitollisena vastaan  \m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...