Jump to content

Missä on flektin anturi?

Guest Hene

Recommended Posts

Kirjoitettu

moottorissa ;) tarkenna kuiteskin mistä autosta kyse. ku tääl on niin paljo vuosmalleja nykyjään.. no 3gen autoissa apumiehen puolen pakosarjojen alla , näkyy alapuolelta.

Kirjoitettu

moottorissa ;) tarkenna kuiteskin mistä autosta kyse. ku tääl on niin paljo vuosmalleja nykyjään.. no 3gen autoissa apumiehen puolen pakosarjojen alla , näkyy alapuolelta.

niin on ja kaiken kaikkiaan aika vittumaisessä paikassa

Kirjoitettu

Mulla ei haltech pyörittäny flektejä ilmotti vaan erroria kun oli johto irti imusarjan etuosassa olevasta anturista.

Kirjoitettu

haltech ottakin sen ilmeisesti suoraan lämpöanturista mulla tuo apparinpuolen anturin johto on irti ja letit pelaa mormaalisti

Kirjoitettu

Niin joo voishan sitä tarkentaakkin. Eli mulla on tollane -87 Camaro 305cid enkä oo löytäny sitä mistään.

Kirjoitettu

Antureitahan on perjaatteessa kaksi.

Toinen sijaitsee apukuskin puolella pakosarjan alla ja toimii kun lämpötila nousee tarpeeksi niin anturi maadoittaa flektin. Muutama pakosarjan vaihtaja on polttanut tuon anturin piuhan pakosarjan kautta maihin ja ihmetellyt kun flekti pyörii koko ajan ;)

Toinen anturi on lämpötila mittarille jota myös ecm käyttää. Tämä sijaitsee siis imusarjan etupäässä.

Flektien toimintaa ohjaa muistaakseni pääsääntöisesti ECM ja tuo pakosarjan alla oleva lämpötila katkaisin astuu peliin vasta jos tietty rajaarvo ylitetään.

Kirjoitettu

jos ton pakosarjojen alla olevan piuhan ottaa pois pelistä niin silloin mulla ainakin toimii vain toinen flekti ja se lähtee pyörii vasta yli 100asteessa (c Ei F:ää) eli toinen ohjaa ilmeisesti toista ja toinen toista jnejnejnejnejne.........eikä näissä hiton näppäimis oo mitään asteen merkkiä ainakaan mulla >:(

Kirjoitettu

eikä näissä hiton näppäimis oo mitään asteen merkkiä ainakaan mulla >:(

Alt + 248 = °

eli Alt pohjaan ja 248 ... ° ja tuo 248 tuosta oikealta ;D vai eikö se muka kaikilla toimi?

Kirjoitettu

Hmmm.. joo, nuo ASCII-koodit on kyllä tuttuja vaan ei toimi meikäläisenkään viesteissä. Lienee joku asetusjuttu.

Kirjoitettu

Imusarjan etupäässä oleva anturi on pelkkä ecm:n lämpö-anturi, mittarin lämpöanturi on kuskin puolella kannessa, suurinpiirtein 1 ja 3 pytyn välissä... Se apparin puoleisen flektin anturin menee helposti paskaks ku vaihtaa esim. tulppia, ku se kovettunu kuumassa, ni murenee...

Kirjoitettu

°= 8)

*C & *F = ;D

ei jaksa värkkää

Niin ja mulla oli lämpökytkin oikeassa sekä vasemmassa kannessa flektille (yks). Kumpikaan ei ollut käytössä vaan ecu uhjasi imusarjasta termarin viereisen anturin (lämpöanturi) mukaan flektin relettä ;D

Saa ihan itte valita koska se flekti jauhaa ja koska ei. Tosin toi ei toimi ihan vakio eculla.

Tbi koneessa on kaks lämpökytkintä kansissa. En tiädä miks mutta näin oli mun entisessä koneesa. apukuskinpuoleinen käynnisteli flektiä 220*f kohdalla. Toisesta en tiiä.

Kirjoitettu

mulla ei muualla ku apparin puolen kannessa,tosin ei ole kuin yksi flektikään.eikös ilmastointi ohjaa myös flektejä,jos sellainen on.omassa karvalakki mallissa ei ole ilmastointia.

Kirjoitettu

Kyllä se toimii mutta se on napin takana mut se ois ihan hyvä pistää anturin kautta ennen kun unohtaa laittaa sen päälle ja hajottaa kannet. Mutta eipä se tunnu kovin herkästi lämpöjä nostavan ajossa näillä keleleillä.

Kirjoitettu

Ei se ajossa nosta lämpöjä kesälläkää, mut jos paikalla kauan käy ni nostaa, jos flekti ei pyöri, mulla on kans namiskan kautta toinen flekti, hyvin oon muistanu käyttää flektiä... toisen flektin ajattelin laittaa anturin kautta, ku tota ilmastointia ei tuu ton koneen vaihdon jälkeen...!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...