Jump to content

4 vaihteen kytkeytymis nopeus ?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mikähän lienee oikea nelosen kytk. nopeus , kun mulla vaihtaa jo alle 40 kmh nopeudessa (turbiini lukossa) ja se ei ole miellyttavä kokemus - kierrokset painuu lähelle 500 rpm - ei liene laatikolle eikä koneellekkaan terveellistä ? :-X

Kirjoitettu

Kytkeytymisnopeudesta en tiedä, mutta ite ajan kaupungissa pienellä deellä ja vasta n. 70-80 kmh vauhdissa tyrkkään OD:lle Sillon ei ainakaan vaihda nelosta liian alhasella nopeudella.

Kirjoitettu

On tuo kytkeytyminen tosiaan liian alhaalla. Omassa kytkeytyy n. 65 km/h, ja se on sopiva nopeus.

Kirjoitettu

Mulla lykkää OD:n päälle noin 70 km/h,tuntuis sulla jotai häikkää olevan. Ei muuta kun soittoa jollekin lootaexpertille

Kirjoitettu

Oletko säätänyt kick down vaijerin koska viimeksi?

Vaikuttaa noihin vaihto pisteisiin meinaan aika dramaattisesti.

Niin ja lisätään vielä että vanhan kansan mielestä OD:lla kaupunki ajo kuluttaa lootaa lähes tuplasti pikku D:llä ajeluun verrattuna.

Kirjoitettu

Itel on sama vika tossa tallin lattialla makoilevassa laatikossa.. Lähteekö sulta lukko pois päältä ko painat kaasua. Mul ei muute lähteny, ellei heittäny 3 most pesään..

Kirjoitettu

Erään laatikkoexpertin mukaan ylivaihteella ei juuri saisi ajaa alle 100km/h nopeuksia, koska loota ei silloin voitele kunnolla...

liekö perää?

Kirjoitettu

Se riippuu vissiin laatikkoexpertistä enemmän millo se "ei voitele kunnolla" mulle on sanottu et alle 80 kmh ei sais mielellään ajella nelosella. :)

Kirjoitettu

Ja ohjekirjassa sanotaan et ei alle 60km/t ::)Mul kytkee ton "nelosen"n.60-65km/t Ja laatikko on kunnossa ???

Kirjoitettu

Juu OD ei o kaupunki nopeuksia varten, pitäs käyttää vasta ku nopeus on 60>, niinku edellä on mainittu ;D!

Kirjoitettu

Jotain vikaa siis tuntuisi laatikon puolella olevan .....

TV vaijerin olen säätänut ohjeen mukaan ja kokeillut löysempää ja tiukempaa säätöä - tiukemmalla säädöllä 1-2 vaihto menee tosi korkealle :o - ei hyvä .

Vaihteistokirja antaa viaksi mm. juttuvan tai viallisen throtlevalven checkball:n , joten taidan , kunhan tulee mulla aikaa , levitellä laatikon sisukset tallin lattialle ja laittaa kulutusosat uusiksi (ja "normaalit" vahvistukset).

TCC:tähän ohjaa boxi TPS:n arvon mukaan eli jos se on rikki tai väärin säädetty voi lukon avautuminen jäädä tapahtumatta ennen alasvaihtoa . Liekö vaarallista - mulla vaihtaa ylöspäin lukko päällä .

Kirjoitettu

Se riippuu vissiin laatikkoexpertistä enemmän millo se "ei voitele kunnolla" mulle on sanottu et alle 80 kmh ei sais mielellään ajella nelosella. :)

joo. olen nähny noita laatikon sisus kaluja, kun on vedätetty liian isolla vaihteella. tuho on totaalista

Kirjoitettu

mulla sama ongelma.

laatikkoon vaihdon venakoneistoon päivitys setin,ei poistanut ongelmaa.

tps anturi uusiks ei apuja.

kai se aski pitää viedä pajalle.

Kirjoitettu

Kiusallinen vaiva - saattaa johtua väsähtäneestä öljypumpustakin ???

Manuaali --- kepin hämmennystä ----- :(

Automaatti --- EI kepin hämmennystä ----- :)

Kyllä tuo pitäis saada vaihtamaan oikealla nopeudella .

Pikku D on karavaanareille ja trailerin vetäjille ;) .

Mitä osia siinä päivitys setissä tulee ?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...