Jump to content

Vahan poisto?

Shadowcast

Recommended Posts

Kirjoitettu

Millä saa vahan hyvin poistettua kojelaudan muoviosasta? Tärpätti varmaan mutta ei kai se liuota koko muovia... :-X

Maalaan ton kojelaudan harmaan osan mustaks. Siinä on jotain vahaa pinnassa ja luulen ettei maai siinä vaan kanssa pysy ::)

dash_part.jpg}

Kirjoitettu

Jos siinä on sellasta pientä nypyä pinnassa, niin ei tosiaan kannata tärpätillä eikä ksyleenillä, liuottaa pintaa aika hyvin ;D

Kokeile kunnon alkohoolia, virogangee 80% tai pirtuu...

Kirjoitettu

Jollet ole aivan sataprosenttisen varma, ettei joku ole ikinä pyyhkässy silikoonilla kiiltoa pintaan, niin silikoninpoistoainetta kehiin. Sillä lähtee kyllä vahat ja muutkin epäpuhtaudet pinnasta.

Tahtoo joori tuon silikoonin takia epäonnistua, nuo muoviosien maalausprojektit.

Ja kannattaa kokeilla silikooninpoistoa ensin johonkin huomaamattomaan kohtaan, ettei vahingossa sulata koko muovirämmälettä.

Kirjoitettu

Auttaiskohan se myös tuulilasiin ku sisäpinnassa on vissiin silikonia ku ruiskutin sitä oven tiivisteihin niin samalla näköjään myös tuulilasiin :'(älä ota asennusjuomaa liikaa et ei käy ku mulle silikonin kanssa ;)

Kirjoitettu

Fairy tai joku muu astanpesuaine liuotta tehokkasti vahan ym. rasvan ja ei vaurioita pintoja.

Kirjoitettu

eihän tärpätin pitäisi liuottaa muoveja (tosi huonoa muovia jos liuottaa)sehän on muutekin oiva tahranpoisto aine jos muulla ei lähde

Kirjoitettu

minä luin kans jostain et fairyllä ei kannata pestä autoa koska se syö vahan pois (ellei sit halua niin)eli sillä voi ainakin turvallisesti koittaa. noita maalinpoisto aineita ja ksyleeniä oon kyl töissä käyttäny vaikka mihin muoveihin eikä niil kyl muuta vahinkoa oo saannut kuin kiilto on lähteny liikaa hinkatessa muoveista joskus.tärpätillä nyt en oo ikinä saanu ees kiiltoa pois mistään jos nyt ees tahrojakaan aina eli ainakin turvallinen kans jos epäilyttää noi tehokaammat aineet.

Kirjoitettu

bensalla lähtee vahat, pahimmassa tapauksessa vähän muutakin... no itse olen ainakin menestyksellisesti puhdistanut ysiviiseellä ties mitä kaikkia muovista (ehkä just siksi olen tällainen). Käytit mitä tahansa "kovenpaa liuotinta" koita ensin pienelle alueelle piiloon jäävään paikkaan (ittestään selvyys, mutta pääsenpähän pätemään). Niin ja tuuletus kannattaa olla kunnossa, tai muuten et paljon mäyristä kaipaa

Kirjoitettu

minä luin kans jostain et fairyllä ei kannata pestä autoa koska se syö vahan pois (ellei sit halua niin)eli sillä voi ainakin turvallisesti koittaa

Näin on. Itse käytän auton "vahaamisen" Zaino'a. Kun sen kanssa on tärkeä, että maalipinnassa ei ole mitään muuta vahaa tai rasvaa niin käyttöohjeet sanoo, että auto pitä ensin pestä astianpesuainella.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...