Jump to content

3gen camaro ilmanotto paremmaksi

Recommended Posts

Kirjoitettu

onko kukaan kehitellyt tuota ilmanotto härveliä paremmaksi säilyttäen sen alkuperäsen kärsän joka hotii ulkoilmaa? saisko siihen kiinni ja siitä keulille jotenki hienosti esim kartiosuodattimet tms kun jostain luin ettei nuo mitkä itelläkin K&N orggis malliset kuitenkaan loppupeleissä auta vaan alkaa jossain vaiheessa ahdistaa..

itellä on kaikki muovit filtterien alta leikattu pois ja oli pienet skuupit molempien alla kaapimassa ilmaa ja tuntui(päässä ::)) niistä olevan apua ainakin kovemassa vauhdissa mutta enää ei mahdu kun on jäähdyttimiä keula täys.. pitäs kehitellä jotain.

Kirjoitettu

Meinaan kanssa käyttää vakio tötteröä ton LS:n kanssa. Filsujen alta leikattu kaikki muovit pois, syylärin edessä olevat ohjaimet tietysti on paikallaan, nehän sen ilman filsuille ohjaakin. Tötteröstä leikkasin myös kaikki ylimääräset muovit pois ilmavirran tieltä. Samat K&N filsut mullakin. Olis kyllä aikamoinen duuni väkertää kartiofilsut noitten vakion muotosten filsujen paikalle, eikä se vielä poista sitä seikkaa, että se vakio tötterö on aika pieni.

Täytyy dynossa vaikka kokeilla, miten paljon filsut ja tötterö ahdistaa, jos tuntuu ahdistavan paljonkin, niin sitten vaan iso kartiosuodatin ja joku 4 tuuman ränni kehiin...

Kirjoitettu

Mulla formulassa ja erilainen ratkaisu , kun mitä haet mutta kerrompa kuitenkin.

Vedin putkea läppärungosta apukuskin (akuton puoli /enemmän tilaa birdissä, vaikka akku olisikin siirretty taakse) sisälokasuojan välistä isolle kartiosuodattimelle, joka makaa eräänlaisessa kotelossa,

joka siellä on valmiina ja melko tiivis muutamaa pikku reikää lukuunottamatta. sitten puhkaisin reijän keulan alla olevaan muovisuojaan juuri ennen ilmanohjain spoileria, jossa suodatin on "kotelossa".

mikäli ilmaa ohjautuu nokan alle eikä mene sen yli, niin ilma väkisinkin ohjautuu siihen koteloon, josta sillä ei ole paljoakaan muuta pois pääsyä kuin suodattimen sisälle.

Otan kännykä kuvan maanantaina konehuoneesta ja yritän saada kuvan myös auton alta.

Kirjoitettu

noi on itellä http://www.summitracing.com/parts/KNN-33-2008-1/ jostain luin ettei nuo kuitenkaan läpäse ilmaa liikaa ja kartio virtaa huomattavasti paremmin mutta.. millaset tuolla keulalla on ne ilman ohjaimet onko oikeen juuri suodattimien alla joku alkuperänen ohjain? itellä on kaikki heivattu mäkeen niin ei muista mitä roippeita siinä aluksi oli.. mulla on vaan sellaset pellistä tehdyt skuupit siinä filtterien alla iteporaavilla kiinni filtteri "telineessä". pitänee kehittää vaan kylmästi uudelleen joku skuuppi kun kovemmassa vauhdissa ilmanpaine varmaan auttaa ilman kulkemisessa tuossa kärsässä vaikka pieni onkin.

Kirjoitettu

Aikanaan  mun 5.7:sta mitattiin vakiosysteemillä ja suodattimen kansi auki .Tehoeroa ei tullut, vääntöä + 1 Nm. Promilleluokkaa.  Aika hyvä vakiosysteemikin on. Ehkä paras.

Kirjoitettu

Aikanaan   mun 5.7:sta mitattiin vakiosysteemillä ja suodattimen kansi auki .Tehoeroa ei tullut, vääntöä + 1 Nm. Promilleluokkaa.  Aika hyvä vakiosysteemikin on. Ehkä paras.

ponu vakiohässäkkä vst aivan vapaasti viileetä ilmaa saaden ilman suodatinta oli tehoero 6hp.. ja camaron vakio systeemi paaljon parempi kuin pontiacin

tämä oli kansi/nokka viritettynä

Kirjoitettu

Aikanaan   mun 5.7:sta mitattiin vakiosysteemillä ja suodattimen kansi auki .Tehoeroa ei tullut, vääntöä + 1 Nm. Promilleluokkaa.  Aika hyvä vakiosysteemikin on. Ehkä paras.

V8-magazine mittas sillon aikanaan siinä Camaro projektissa myös tuon ilmanoton ahdistavuuden. Ainakaan 300 hepan kohdalla ei vielä ahdista, joten ihan pätevä systeemi se on. Mulla pitäis olla kyllä jonkun verran päälle ton 300 hepan, joten kiva kokeilla miten ahdistaa.

5,7, laitan kuvat siitä ilmahärdellistä kunhan pääsen himaan.

Kirjoitettu

ponu vakiohässäkkä vst aivan vapaasti viileetä ilmaa saaden ilman suodatinta oli tehoero 6hp.. ja camaron vakio systeemi paaljon parempi kuin pontiacin

tämä oli kansi/nokka viritettynä

Mulla oli samalla tavalla testattuna 10 hp ja reilu 10Nm eroa omassa Formulassa, kun aikoinaan kokeiltiin.
Kirjoitettu

Tarkoitatteko tätä ohjainta joka ohjaa ilmaa syylärille ja moottoritilaan (kuvassa rekisterikilpi kiinni siinä). Lainasin Teacin auton kuvaa

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=4385.120

Eri juttu. On Camaroissa tuokin ohjain, mutta sen lisäksi syylärin edessä on ohjain mikä ohjaa ilmaa suoraan filsuille. Periaatteessa päästää osan ilmasta syylärille ja osan kääntää suoraan ylöspäin filttereille. Laitan illemmalla siitä pari kuvaa...

Kirjoitettu

Tossa näkyy hyvin se muovi mikä on syylärin edessä. Kuvassa näkyy vain toinen reikä, mistä ilma menee suoraan syylärille, ja "hyppyri" ohjaa ilmaa ylös filsuille.

riisuttukeula.jpg}

Kirjoitettu

Tässä vielä näkymä toisen filsun paikalta suoraan alaspäin.

okei no tollasethan siellä tais olla no pitää nyt vaan rakentaa sellaset pelti kikkareet ahtaamaan sitä ilmaa filsuille.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...