Fenix Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2011 Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2011 Juuri säädetty iac venttiili http://www.handen.us/caprice/iac.html ohjeiden mukaan ja siten että tyhjäkäyntiventtiili oli 28 mm ulkona laipan reunasta piikin kärkeen. Monesti olen akun irroittanut esim. ecm:n nollausta varten, mutta heräsi kysymys. Voiko toistuva akun irroitus sotkea iac:n säädön vai löytääkö kone itse oikean asennon esim. lambdan avulla? Nyt tps myös säädetty tarkasti ja kone saa ilmaa ja bensaa, mutta kaasuttaessa ecu pyrkii ikäänkuin korjaamaan pienellä viiveellä jotakin, kun pellin alla kääntelee kaasuvivustoa ja kuuntelee. Parkilla ja vaihde (th700) päällä kone käy ihan ok tyhjäkäyntiä, mutta vaihde päällä kaasuttaessa kone tahtoo tukehtua kierroksilla 2000 rpm tai vähemmän. Lämmin moottori 1100rpm parkilla ja vaihde päällä n.700. Lamda myös vaihdettu ja luulen paikantaneeni vian tukkeutuneisiin katalysaattoreihin (kuumenevat myös ja lattia sisältä lämpenee kuumaksi). Mut voiko toi toistuva akun irroittelu sotkea iac kalibroinnin?
F350 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2011 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2011 Juuri säädetty iac venttiili http://www.handen.us/caprice/iac.html ohjeiden mukaan ja siten että tyhjäkäyntiventtiili oli 28 mm ulkona laipan reunasta piikin kärkeen. Monesti olen akun irroittanut esim. ecm:n nollausta varten, mutta heräsi kysymys. Voiko toistuva akun irroitus sotkea iac:n säädön vai löytääkö kone itse oikean asennon esim. lambdan avulla? Nyt tps myös säädetty tarkasti ja kone saa ilmaa ja bensaa, mutta kaasuttaessa ecu pyrkii ikäänkuin korjaamaan pienellä viiveellä jotakin, kun pellin alla kääntelee kaasuvivustoa ja kuuntelee. Parkilla ja vaihde (th700) päällä kone käy ihan ok tyhjäkäyntiä, mutta vaihde päällä kaasuttaessa kone tahtoo tukehtua kierroksilla 2000 rpm tai vähemmän. Lämmin moottori 1100rpm parkilla ja vaihde päällä n.700. Lamda myös vaihdettu ja luulen paikantaneeni vian tukkeutuneisiin katalysaattoreihin (kuumenevat myös ja lattia sisältä lämpenee kuumaksi). Mut voiko toi toistuva akun irroittelu sotkea iac kalibroinnin? Ei mee IAC sekaisin. Mutta katit vaihtoon
Fenix Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2011 Kiitti neuvosta. Tietsikka siis itse löytää löytää oikean kalibroinnin iac:lle tai jotain. Tosta linkin säätö ohjeesta heräs vaan semmonen kysymys. Pakopuolen imuvuotokin käynyt mielessä kun katit raapineet asfalttia joskus, mutta ainaskin ne kätit lentää huisi h"#ttiin kun saan seuraavan palkan ja marssin racers placeen hakeen vapaammin virtaavat.
F350 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2011 ECM säätää IAC:ia ECM:n PROM:illa olevaan tyhjäkäyntikierroslukuun. Toi säätöohje on sitä varten että saadaan säätöalue sinne hehtaarille, missä ECM voi toimia oikein. Minkäs vuosimallin toi sun kampe on? Jos otteessa ei ole mainintaa "kolmitiekatalysaattori", niin raja on 600 PPM(HC) ja siihen vakio kone menee pelkillä katin kuorilla.
Fenix Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2011 vin koodi sanoo et tehtaan liukuhihnalta valmistunut -89 ja rekisteröity suomessa -90. Varmaan loppu vuodesta -89 tehtaalta valmistunut kun joitakin osia -90 mallin autoista. esim, map maffin sijaan oli ainaskin. Löytyy 3 tie katti maininta.
F350 Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2011 Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2011 vin koodi sanoo et tehtaan liukuhihnalta valmistunut -89 ja rekisteröity suomessa -90. Varmaan loppu vuodesta -89 tehtaalta valmistunut kun joitakin osia, joita en nyt äkkiseltään pysty luettelee ovat -90 mallin autoista. esim. map maffin sijaam jne tai sitten olen ymmärtänyt väärin. Löytyy 3 tie katti maininta. Tuo kolmitiekatti merkintä -90 rekisteröidyn yhteydessä tarkoittaa vähäpäästöistä eli HC-raja on 100ppm. Ei mene ilman toimivaa kattia.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään