Jump to content

Tankki tyhjeni

ritarinössö

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tankki pääsi tyhjenemään '85 V6-Pontiacistani.

Sitä ennen kone oli käynyt ihan hyvin.

Mutta nyt kun lisäsin sitä bensaa, ei auto ala imemään sitä bensaa ja käymään.

Mitäs tuolle pitäisi tehdä? Jotenkin pitäisi ilmata?

Jos ei ole helppo homma, niin vinkatkaa mihin hinausköysi kannattaa kiinnittää. :D

Kirjoitettu

Ruisku kasikoneen kanssa mulla ainaskin riittää et starttaa kaasupohajassa.

Ei ehkä lähdellä parilla ekalla, mutta aina on herännyt hetken jälkeen.

ja kerran hinasin pari sataa metriä hinausköysi muistaakseni kallistuksen vakaajassa ja hitaasti madellen.

Jos kaasari kone, niin kaataavat hieman bensaa suoraan kaasariin.

Kirjoitettu

vinkatkaa mihin hinausköysi kannattaa kiinnittää. :D

Kurkis Iffin sivuja....

Mulla ilmainen "hinausvakuutus" soitto hinausautolle ja kuskaa mihin haluat.

Jotain rajoja taitaa olla mutta vakuutuksessa ei ole edes omavastuuta  m/

Kirjoitettu

Laita virrat päälle, mutta älä starttaa. pitäisi kuulua raksutus bensapumpusta.

Tosin vaikka raksuttaisikin niin ei se tarkoita että se välttämättä toimisi 100% varmuudella luulisin, mut ainaskin 1 mahdollinen vika eliminoitu.

Onkohan 6 koneiden pumppu tankissa vai konehuoneessa?

Kirjoitettu

Tankki pääsi tyhjenemään '85 V6-Pontiacistani.

Sitä ennen kone oli käynyt ihan hyvin.

Mutta nyt kun lisäsin sitä bensaa, ei auto ala imemään sitä bensaa ja käymään.

Mitäs tuolle pitäisi tehdä? Jotenkin pitäisi ilmata?

Jos ei ole helppo homma, niin vinkatkaa mihin hinausköysi kannattaa kiinnittää. :D

-85:n ? Ainakin tuon ikäisissä kaseissa (kaasari) on mekaaninen bensapumppu, joka ei lähde nostamaan, jos on ilmalukko pumpulla. (kasikoneissa) pumppu on koneen oikealla puolella aika alhaalla, tankki täyteen ja pumpulle tuleva letku irti, takinkorkki auki, ja odottelee et bensa tulee pumpulle. Sit letku kiinni ja starttausta, kestää jonkin aikaa että kaasari täyttyy. Kaasarin kurkkuun voi kaataa vajaa puoli desiä bensaa, ja starttaa,  niin hörähtää ja nostaa samalla bensat ylös asti.
Kirjoitettu

Kurkis Iffin sivuja....

Mulla ilmainen "hinausvakuutus" soitto hinausautolle ja kuskaa mihin haluat.

Jotain rajoja taitaa olla mutta vakuutuksessa ei ole edes omavastuuta  m/

Jos matka keskeytyy teknisen vian vuoksi, hinaus lähimmälle tarkoituksenmukaiselle korjaamolle korvataan. Myös matkanjatkot autossa olleille halvinta mahdollista keinoa käyttäen joko määränpäähän, tai takaisin kotiin ovat korvattavia (nämä kuittia vastaan). Myös valmistuneen auton nouto korjaamolta kuuluu korvattavuuden piiriin. Merkkikohtaisiin huippukaskoihin saa myös jatkuvuusturvan, eli C-kokoluokan sijari alle jopa teknisen vian yllättäessä. Polttoaineen loppuminen itsessään ei ole tekninen vika, mutta jos asiakkaan tankattua auto ei silti käynnisty, on tekninen vika ilmaantunut  ;)

edit- Pointti oli se, että jos autopalveluvakuutus kaskosta löytyy, turha lähteä itse koheltamaan köysien kanssa. Tulee pian lisää ei-toivottua vahinkoa.

Kirjoitettu

Niin ja ruiskukone on minulla, ei kaasari.

Kokeilin lähteä liikkeelle kaasu pohjassa, muttei ollut tulosta.

Kokeilin myös pistää pelkän startin päälle ja kuunnella alkaisiko bensapumppu raksuttamaan, mutta mitään ei käynyt..

Onkohan bensapumppu yksinkertaisesti mennyt rikki vai onkohan letkussa ilmaa ja pumppu ei "tajua" pumpata ilmaa kun se on bensan pumppaamiseen suunniteltu..

Kirjoitettu

Mulla ei ainaskaan kasi hörähdä ihan iisisti käyntiin ihan vain 5 litran jerry kanisterisella vaan saa tankata ihan kunnolla et starttaa herkemmin.

En tunne v6 koneita, mutta bensapumpuun voisi kyllä viitata tai sen releeseen.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Pumpun pitäis toimia.. ja testattu startin ränkkäämistä josko bensan saisi liikkeelle, mutta ei toimi.

Semmoset ohjeet olen saanut, että bensaletku pitäisi irrottaa moottorista, imeä bensa siihen asti ja sitten laittaa takaisin.

Mutta missä lienee bensaletku..? Varmaan imusarjan joutuu irrottamaan päältä ennenkö pääsee käsiksi.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...