Jump to content

Vaparisuodatin

TPI-5.0

Recommended Posts

Kirjoitettu

Sellaista kysyisin että onko tuosta vaparisuodattimesta mitään hyötyä?Eli kun nyt on Maf ja läppärungon haitarikumi yms roippeet irti remontin takia ja aattelin korvata sen muovikotelon syylärin päällä nätillä "tuning"-aluputkella ja jos samalla vaihtaisi sen alkuperäisen mustan peltipöntön vv-suodattimeen.Maksaako vaivan alkaa vaihtamaan vai kannattaako pitäytyä vanhassa?Onko kellään omakohtaista kokemusta? Auto -87 305 TPI

Tarkoitus olisi jättää uusi vv-suodatin siihen vanhan pöntön paikalle mutta kun noissa umpikeulissa tulee ilma sieltä auton alta niin saako se tarpeeksi ilmaa että olisi hyötyä?Olishan se komeen näköinen pötkylä jos ei muuta  :W

Ja rikkooko vv-suodattimen öljy ajan myötä Maffin?Urbaanilegendaa-kö?

Kirjoitettu

Sellaista kysyisin että onko tuosta vaparisuodattimesta mitään hyötyä?Eli kun nyt on Maf ja läppärungon haitarikumi yms roippeet irti remontin takia ja aattelin korvata sen muovikotelon syylärin päällä nätillä "tuning"-aluputkella ja jos samalla vaihtaisi sen alkuperäisen mustan peltipöntön vv-suodattimeen.Maksaako vaivan alkaa vaihtamaan vai kannattaako pitäytyä vanhassa?Onko kellään omakohtaista kokemusta? Auto -87 305 TPI

Tarkoitus olisi jättää uusi vv-suodatin siihen vanhan pöntön paikalle mutta kun noissa umpikeulissa tulee ilma sieltä auton alta niin saako se tarpeeksi ilmaa että olisi hyötyä?Olishan se komeen näköinen pötkylä jos ei muuta  :W

Ja rikkooko vv-suodattimen öljy ajan myötä Maffin?Urbaanilegendaa-kö?

No mulla dynossa oli vaikutus  10+ heppaa ja 15Nm, tuon halvempia hevosvoimia saa hakea. Firebirdin alkuperäinen suodatin ahdistaa oikeasti ja niitäkin on ainakin kahta mallia ja mulla oli niistä se "väljempi".
Kirjoitettu

Auto nähtävästi Firebird? Firebirdin vakio ilmanottoputkelo on tukkonen. GM ilmoitti Firebirdien TPI-koneille noin 10 heppaa pienemmät tehot mitä Camaroissa, ainoa ero ilmanotto koneelle.

Kirjoitettu

No mulla dynossa oli vaikutus  10+ heppaa ja 15Nm, tuon halvempia hevosvoimia saa hakea. Firebirdin alkuperäinen suodatin ahdistaa oikeasti ja niitäkin on ainakin kahta mallia ja mulla oli niistä se "väljempi".

No hitto,kyllä mulle nekin hevot kelpaa ;D Täytyykin alkaa metsästämään osia.Tuntuu ainakin näin äkkiseltään etsittynä täältä h-linnan kupeesta olevan vaikea löytää alumiini kurveja.Motonetista saisi ainakin Simota-merkkisiä suodattimia.Ja jos siitä reijästä saisi auton alle viritettyä jonkunmoista mutkaa joka ottaisi imuilman paremmin suodattimelle.

Ja juu,pulkka on Firebird GTA

Kirjoitettu

Jos halvalla haluu imuputken tekee ilmastoitiputkesta niin kuin ma, tosin mulla ei ole MAF.ia enaan kaytossa :W

K0nehuone.JPG}

Kirjoitettu

Mä värkkäsin tälläisen.Vielä maalaus mustaksi ja teippien paikalle kunnon kumiliitokset.

Ponu_3.jpg}

Kirjoitettu

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?action=dlattach;topic=53142.0;attach=32288;image

Ite väsäsin TBI Camaroon tämmösen.

Suodattimen ympärille tuli vielä lämpösuoja niin että ottaa auton alta ilman.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...