Jump to content

Laatikon öljyn vaihto imemällä vanhat öljyt koneella turbiinistakin

Recommended Posts

Kirjoitettu

Täällä on jo vaikka kuinka monta topiccia aiheesta, mutta mun pointti on...useita harmittaa, että karkeesti sanoen puolet öljyistä jää turbiinin sisälle kun irrottaa öljypohjan ja vaihtaa suodattimen.

Lähiaikoina vaihdan th700 öljyt edellä mainitulla toimenpiteellä ja aion tämän toimenpiteen lisäksi kokeilla kaverin työpaikalla (automekanikko) imeä loputkin öljyt ulos turbiinista öljyn vaihtoon tarkoitetulla "imuri" koneella.

Toivotaan että se imee turbiiniskain ja siinä olisi ratkaisu tähän ongelmaan ja ei maksaa paljoakaan, jos vaikka sen teettäisi ilman suhteitakin ulkopuolisella, jos ottaavat tuntivelotuksena ja tämä toimen pide vie vain jokusen minuutin.

Niitä imukoneita pitäisi olla ihan pienemmissäkin pajoissakin.

Kerron lopputuloksen heti kun pääsen tekee sen viikon -parin päästä.

Kirjoitettu

karkeesti sanoen puolet öljyistä jää turbiinin sisälle kun irrottaa öljypohjan ja vaihtaa suodattimen.

Tämähän ei haittaa jos öljynvaihdot on suoritettu ajallaan mutta eipä siitä haittaakaan ole jos myös turbiinin saa tyhjäksi
Kirjoitettu

Normiajossa näis sähkölootis on vaihtoväli 160 000 km ja "ankarissa oloissa" (tarkoittanee poliisikäytössä tai jatkuvasti traileri perässä ylämäkeä) 25 000 km.

..Toiselta topicilta lainattu.

Joo 2-3 vuoden välein ei tee pahaa ja on halvin vaihteisto remppa.

Aika isoilta kuullostaa noi valmistaja antamat vaihtovälit, jos 160tkm. Ja kerää kuulemma kosteutta (kondesio).

Lämmin talli on kyllä paras talvisäilytys paikka. Oma ollut kylmässä tallissa.

Kirjoitettu

mikään imuri ei tyhjennä turbiinia jos se ei ole irti lattialla. muinoin joissakin oli proppu. Käytännössä öljystä vaihdetaan aina puolet.

Jos välttämättä haluaa vaihtaa kaiken otetaan öljyjäähdyttimen putket irti, pistetään ulostulo 20l kannuun käynnistetään kone ja syötetään paluu putkella ulostulevaan määrää vastaava pumpulla takas askiin uuttä öljyä samalla eri vaihteet läpikäyden.

tai porataan turbiinii proppu tai 3mm reikä ja siihen rosterinen erikois niitti , paikka mihin porata on syytä sit tietää tarkasti.

Kirjoitettu

siispä pitää vain vaihtaa sopivan usein jos haluaa pitää hyvää huolta.

Kirjoitettu

Mä oon aina vaihtanu kerran vuodessa öljyt ja suodattimet Moottoriin ja vaihteistoon. Keväällä kun ottaa auton liikenteeseen, ja tekee nää jutut niin saa huoletta ajella syksyyn, ei varmaan tuu niin paljo kilsoja et menis öljyt huonoks. Ja tosiaan ei taida tulla öljyt turbiinista muuten kuin ottamalla koko turbiini pois.

• 1 year later...
Kirjoitettu

juu.no koetetaan pitää asialinjalla- ;)ei tarvii tulla  *clap*

jaa bogista senverta että mun naapuri sai sen sit kuntoon vai?se on kohtuu pätevä noiden kans korjas multakin yhen sierra xr4&4 2.9 sierran abs boxin.ei ehyttä ollut mistä ottaa ja ei paljon maksanutkaan.

kait sulla se ponu vielä on?siis 305 mopolla

Mää, oon ihan pihalla??????? :o

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...