zee28 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 1995 LT1 alkanut lievästi nykiä ajossa. Myös tyhjäkäynnillä kierrokset välillä droppaa, kun moottori on lämmin. Missään vaiheessa ei kuitenkaan sytytä SES-valoa. Muistiin on tallentunut kuitenkin joskus herja injektorin ohjausvirran epänormaalista tasosta, mutta ei ole tietoa siitä liittyykö kyseiseen vaivaan vai onko jotain vanhempaa perua. EGR-venttiili on vaihdettu viime vuonna. Muita oireita ei esiinny. Mistä kannattaisi aloittaa ?
Senior Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Parilla heppulilla oli pirssin katti kasvanut umpeen.... Nupa, oliko oireita ennen totaalistoppia ?
gmc63 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Mulla muuten on sama ongelma nykii lievästi ja ku on pysähtynyt esim valoissa niin tuntuu ku nykäsis välillä autoa ???Mulla kyllä kiertää ihan hyvin ja kaasulla ei pätki muta tasaisessa ajossa sen huomaa
Guest Ezzy Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Mulla muuten on sama ongelma nykii lievästi ja ku on pysähtynyt esim valoissa niin tuntuu ku nykäsis välillä autoa ???Mulla kyllä kiertää ihan hyvin ja kaasulla ei pätki muta tasaisessa ajossa sen huomaa se vaan haluu mennä kovaa talvellakin
Z4FUN Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Miulla nyki -95 LT1 kanssa kosteella kelillä kone kylmänä, alko hiljakseen nykiä myös kone lämpösenä. Tulpanjohdoista oli kaks tullu tiensä päähän. Koko satsi uusiin ja samalla sitten vaihtu tulpatkin, lakkas nykimästä/pätkimästä. -Mika-
peep Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Mulla oli sama ongelma kylmänä, tulppien vaihto riitti.
gmc63 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2005 mul on vaihdettu tulpat ja johdot :-\ja mul tekee sen lämpöisenä
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2005 Mulla esiinty kevyttä nykimistä 1800 kohdalla. Kun vaihdoimme tulpat(platina),tulpan ja puolan johdot. Ja optille tulevat johdot olivat hapettuneet rankasti.Tämä aiheutti todennäköisesti sen nykimisen. Ei nyvi enää. Herjas singaalia optilta"heikko tai ei ollenkaan".
gmc63 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2005 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2005 Eli mulla vois olla samallalailla hapettunut se optille menevä johtosarja?Ainakin noi tulpanjohdot oli tosi kuluneet ???Mul ei kyl herjaa mitään
zee28 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2005 Miulla nyki -95 LT1 kanssa kosteella kelillä kone kylmänä, alko hiljakseen nykiä myös kone lämpösenä. Tulpanjohdoista oli kaks tullu tiensä päähän. Koko satsi uusiin ja samalla sitten vaihtu tulpatkin, lakkas nykimästä/pätkimästä. -Mika- Minkälainen projekti tuo tulpanjohtojen ja tulppien vaihto oli ? Teitkö itse vai jätitkö korjauspajan huoleksi ? Shop-manuaalin mukaan ei vaikuttanut erityisen houkuttelevalta.
gmc63 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2005 Paska homma :(American service vaihtoi mulle ja niilläkin meni joku 3-4 tuntia :(Mun mielest ei kannata vaihtaa ite jos ei oo tallia ja sit saat varata aikaa ja mäyriksiä ku ite vaihdat
Markus Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2005 Jos on viitteliäisyyttä ja vähän sisua ni sillon tekee ihan mitä vaan ja tulee halvemmaks...
Karppa Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2005 Jos on viitteliäisyyttä ja vähän sisua ni sillon tekee ihan mitä vaan ja tulee halvemmaks... Aivan näin, jos ei itte jaksa,viitti tai osaa on parempi siirtyä nissaniin.(älkää vetäkö palkoa nenään,huumoria,en ittekkään osaa ihan kaikkea .) Tai siis puoliakaan. .
gmc63 Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2005 Joo nyt tais selvitä se mun nykiminen oli lamda paskana :(kävi liian laihalla nyt se vaihdettu ja bensansuodatin kans en olis kyl ruvennu tekeen sitä tällä säällä pihassa ilman tallia ku kaikilla ei oo sellaista >:(No 200egeä meni mut nyt jos toimis edes 2päivää
zee28 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2005 Joo nyt tais selvitä se mun nykiminen oli lamda paskana Oliko niin, että SES-valo ei kuitenkaan syttynyt eikä muistiin tallettunut vikakoodia ? Käsittääkseni nuo lambdaan liittyvät viat pitäisi diagnostiikan löytää melko hyvin.
95Z28 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2005 Väitän, että jos lambda olisi kaspana, niin OBD ilmoittaisi vikakoodin! Polttoaineensuodattimen vaihto on ensimmäinen (ja helpoin) tapa yrittää poistaa nykimiset, mutta mun Z28 (vm. -95) nykimisen aiheutti erittäin tukevasti hapettunut puolan johto.
gmc63 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2005 mullahan on vaihdettu lamda ja bensansuodatin viime torstaina ja tulpat ja johdot vähän aikaisemmin tänään taas rupes hieman nykimään mut huomattavasti vähemmän ku ennen vaihtoa :)Eli viel on jotain häikkää ilmavuotoja ei oo ainakaan ku tarkistettiin noita osia vaihdettaessa MUTTA jossain on vielä vikaa :'(Pitäiskö nyt sit vaihtaa IAC ja EGR vielä?
Guest turbomies Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2005 Tämähän alkaa jo kuulostaa samanlaiselta, kuin oma operaationi "puuttuvan tyhjäkäynnin metsästys" Ja silloin vaihtelin IAC:tä ja EGR:ää, happiantureita jne, ties mitä olisin vielä vaihdellut, kunnes huomasin sen irronneen vakuumiletkun sieltä, minne ei aurinko paista.. eli oli aika hyvin piilossa se irronnut letkun pätkä.
95Z28 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2005 Tarkasta vielä ettei puolan ja optisparkille menevän johdon liitoskohdasta löydy hapettumaa, ks. http://shbox.com/1/coil_loc.jpg Olen jostain lukenut, että vm. 93-94 LT1:n tuulettamattomat optisparkit ovat aiheuttaneet stendisongelmia, ja nähtävästi se pitää paikkaansa, koska vm. -95 alkaen optispark on varustettu (alipaine) tuuletuksella. Olisikohan "turbomiehen" vakuumiletku ollut irti optisparkista? Ainakin sen sijainti on paikassa jonne ei päivä paista... En lähtisi vaihtamaan palikoita ilman vikakoodeja, koska jos esim. EGR on tilt, niin vikakoodi pitäisi ohjainyksikön muistista löytyä.
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2005 Tarkasta vielä ettei puolan ja optisparkille menevän johdon liitoskohdasta löydy hapettumaa, ks. http://shbox.com/1/coil_loc.jpg Olen jostain lukenut, että vm. 93-94 LT1:n tuulettamattomat optisparkit ovat aiheuttaneet stendisongelmia, ja nähtävästi se pitää paikkaansa, koska vm. -95 alkaen optispark on varustettu (alipaine) tuuletuksella. Olisikohan "turbomiehen" vakuumiletku ollut irti optisparkista? Ainakin sen sijainti on paikassa jonne ei päivä paista... En lähtisi vaihtamaan palikoita ilman vikakoodeja, koska jos esim. EGR on tilt, niin vikakoodi pitäisi ohjainyksikön muistista löytyä. Noi jouduttiin mulle uusimaan ja ei nyvi ja lähtee käymään kun näyttää taskun reunalta avainta melkein. Noista piuhoista kerroin jo aikaisemmin gmc:lle Laittaisit ne ekaks ja sitten uusimaan osia jos nykii.
zee28 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2005 Paska homma :(American service vaihtoi mulle ja niilläkin meni joku 3-4 tuntia :(Mun mielest ei kannata vaihtaa ite jos ei oo tallia ja sit saat varata aikaa ja mäyriksiä ku ite vaihdat No niin, nyt selvisi vika ! Kone kävi 6-7 pytyllä joten kuten, mutta märällä asfaltilla alkoi nykiä ihan hervottomasti. Vaihdatin siis oitis tulpanjohdot ynnä tulpat ja nytpä kehrää mylly hienosti. Maksoi teetettynä hunajaa ja mansikoita, mutta nyt pitäisi pärjätä taas 100000 mailia... Jos hakemalla hakee jotain negatiivista, niin olivat huollossa jättäneet imupuolen letkun klemmarit *molemmista päistä* :'( kiristämättä. Niinpä auto alkoi sitten parin päivän päästä nykiä ja sammahdella ihan levottomasti, kun letku vähitellen fuskasi imusarjan liitoksesta, prkl .
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään