Jump to content

Pontiac Firebird -89, kesärenkaat

Recommended Posts

Kirjoitettu

Huomenta vaan kaikille,

Emännän autoon tarvisi hommata uudet renkaat ennenkuin voi ottaa kunnolla ajoon ja kyselisin vähän muiden mielipiteitä että millaiset kumit sinne kannattaisi nurkkiin lykätä. Itsellä kun ei ole kokemusta kuin noista pienemmistä autoista ja pienistä renkaista.

Onko jotakin merkkiä mitä kannattaisi välttää? Mistä kannattaisi hommata. Suomesta vai ameriikasta? Tarkoituksena olisi löytää ihan perushyvät renkaat jokapäiväiseen ajoon. Rataa ei ajella ja hurjat kiihdytyksetkin rajoittuu 10 vaille 9 aikaisiin oluenhakureissuihin.

Tällä hetkellä edessä on 225/55/16 ja takana 245/50/16 orkkis vanteilla.

Sitä samalla haistelisin että mikä mahtaa olla "korrekti" profiili etu -ja takapäähän.

Kiitoksia kaikille jo etukäteen.

Kirjoitettu

Sitä samalla haistelisin että mikä mahtaa olla "korrekti" profiili etu -ja takapäähän.

Mielestäni vakiokokoiset nakit.

Kirjoitettu

Huomenta vaan kaikille,

Emännän autoon tarvisi hommata uudet renkaat ennenkuin voi ottaa kunnolla ajoon ja kyselisin vähän muiden mielipiteitä että millaiset kumit sinne kannattaisi nurkkiin lykätä. Itsellä kun ei ole kokemusta kuin noista pienemmistä autoista ja pienistä renkaista.

Onko jotakin merkkiä mitä kannattaisi välttää? Mistä kannattaisi hommata. Suomesta vai ameriikasta? Tarkoituksena olisi löytää ihan perushyvät renkaat jokapäiväiseen ajoon. Rataa ei ajella ja hurjat kiihdytyksetkin rajoittuu 10 vaille 9 aikaisiin oluenhakureissuihin.

Kiitoksia kaikille jo etukäteen.

Orkkis koko ainakin mun Ponussa on 245/50/16. Eteen laitoin kuitenkin 225/50/16, jottei olisi niin uraherkkä.

Kirjoitettu

tilasitko vakio koon Nexenit  ???

Joo, hakusessa oli halvat vakiokoon renkaat. Tuossa näyttäisi säästyvän yli satanen rengas onlinen hintoihin verrattuna. Luulisi nexenien päihittävän kymmenen vuotta vanhat loppuunkuluneet BFG:t ...

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Joo, hakusessa oli halvat vakiokoon renkaat. Tuossa näyttäisi säästyvän yli satanen rengas onlinen hintoihin verrattuna. Luulisi nexenien päihittävän kymmenen vuotta vanhat loppuunkuluneet BFG:t ...

12 päivää meni ja kusti oli eilen tuonut 2 rengasta  ??? Täytyy alkaa kysellä perään jos ei tänään tule kahta lisää.

Kirjoitettu

12 päivää meni ja kusti oli eilen tuonut 2 rengasta  ??? Täytyy alkaa kysellä perään jos ei tänään tule kahta lisää.

Kaverille oli kerran rengas-onlinelta tuotu 2 sarjaa renkaita yhden tilatun sijaan,että ei se sielläkään aina suju.Palautti kiltisti toisen sarjan...

Itsekin olen käyttänyt rengas-Onlinea pari kertaa ja aina toiminut hyvin.Ei kyllä pahan hintaiset nuo 245.set jos itsekin koittaisi Camskilliä.No tää kesä pitäis vielä mennä vanhoilla ellei katsuri-setä ole toista mieltä  :W

Kirjoitettu

Kaverille oli kerran rengas-onlinelta tuotu 2 sarjaa renkaita yhden tilatun sijaan,että ei se sielläkään aina suju.Palautti kiltisti toisen sarjan...

Itsekin olen käyttänyt rengas-Onlinea pari kertaa ja aina toiminut hyvin.Ei kyllä pahan hintaiset nuo 245.set jos itsekin koittaisi Camskilliä.No tää kesä pitäis vielä mennä vanhoilla ellei katsuri-setä ole toista mieltä  :W

Tänään tuli toiset kaksi rengasta, täytyy laitattaa alle nuo. Katsastus mies vaan huomasi että toisesta takarummusta oli pudonnut käkkärin "työntö" tanko pois eli ei toiminut ollenkaan kun jousi oli unohtunut ja tanko pyöri rummun pohjalla. Fiksattu nyt mutta samalla alla ryömiessä huomasin että putkiston takakannake oli irti poikki. Täytyy huomenna viritellä uusi. Selvisipä se ihme kilinäkin jota ajossa on kuulunut. Eli Camskill on mun puolesta OK paikka.

Kirjoitettu

Tänään tuli toiset kaksi rengasta, täytyy laitattaa alle nuo.

Oliko sulla p&p tuon 32 poundia?eli kokonaishinta n.340e? Kerro sitten kokemuksia onko hiljaiset jne...

Kirjoitettu

Laittasin itse joka kulmaan samankokoset. Voi sitten tarvittaessa kierrättää edestä taakse ja toisinpäin.

Edessä/takana eri offsetti. m-

Kirjoitettu

Edessä/takana eri offsetti. m-

Niinpäs muuten onkin. Mulla on samat edessä ja takana, niin ei muistanut että orkkisvanteet on hankalia ton suhteen. Pitäis jaksaa aina jumpata vanteelta toiselle...

Kirjoitettu

Oliko sulla p&p tuon 32 poundia?eli kokonaishinta n.340e? Kerro sitten kokemuksia onko hiljaiset jne...

Hinta oli 320 ekee postareineen kun tänään tarkistin forexilla. Taitaa mennä asennus ensi viikolle, rengasliikkeissä näkyy olevan pientä kiirettä ensi maanantaihin saakka.

Kirjoitettu

Minkäs profiilin renkaat ois hyvät 15" vanteille, ettei pohja tai keula ota joka paikkaan kiinni? Jos leveys ois jotain 235 - 245....

Kirjoitettu

Minkäs profiilin renkaat ois hyvät 15" vanteille, ettei pohja tai keula ota joka paikkaan kiinni? Jos leveys ois jotain 235 - 245....

50
Kirjoitettu

50

Orkkis tais olla 215/65/15, siitä varmaan 235/60/15 olis lähinnä. 50 sarja pudottaa jo aika paljon eli yli 2 senttiä 235 koossa. Tunkin alle saaminen voi olla haastavaa jos ruvetaan paljoa pudottaan tuosta vakio koosta.

Kirjoitettu

225/50 on samankorkuinen kuin 245/45, 60-65 sarjalaiset näyttää jo melko munkilta

Kirjoitettu

Jos maavaraa mietitään niin vakio 16" vanteet + 245/50 nakit on noin 33 senttiä vanteen keskeltä maahan ja itse en ainakaan haluaisi pudottaa yhtään enempää.

Tuosta sitten voi laskeskella 15" vanteille rengaskorkeutta. Vanne on 19 senttiä joten 14 senttiä jää renkaalle. Yllättäen 215/65 nakki on n. 14 senttiä samoin kuin 235/60. Olen molemmilla joskus ajellut ja 235/60 oli ihan OK, 215/65 on melko syvältä ajo ominaisuuksien puolesta.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Jaa niin, joku halusi kokemuksia renkaista. Kiihdytettäessä ne pitää pahaa ääntä ja niistä tulee paha haju autoon sisälle jos on ikkunat auki. Ratilla joutuu pitämään auton suorassa kun se takapää soutaa puolelta toiselle. Mutkissa kuuluu semmosta hassua ulinaa, vai olikohan se sittenkin pelkääjä  ;D Ihan käyttökelpoiset renkaat, sanoisin että samaa luokkaa tai vähän paremmat kuin nuo 14 vuotta vanhat goodrichit jotka lähti pois oli uutena. Ei mitkään liimarenkaat mutta sopii mun tarpeisiin + hinta oli sopiva.

Kirjoitettu

Jos maavaraa mietitään niin vakio 16" vanteet + 245/50 nakit on noin 33 senttiä vanteen keskeltä maahan ja itse en ainakaan haluaisi pudottaa yhtään enempää.

Tuosta sitten voi laskeskella 15" vanteille rengaskorkeutta. Vanne on 19 senttiä joten 14 senttiä jää renkaalle. Yllättäen 215/65 nakki on n. 14 senttiä samoin kuin 235/60. Olen molemmilla joskus ajellut ja 235/60 oli ihan OK, 215/65 on melko syvältä ajo ominaisuuksien puolesta.

Joo toi 235/60-15 ei oo mikään huono vaihtoehto.Etenkin jos sattuu löytämään jostain nopeusluokitellut(v,z,yms) gummit.On meinaan noi vauhtirenkaat ihanerimaata kaarrekäytöksessä kuin amerikan paloletkut(s-luokka)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...