Jump to content

saastelaitteet ja katsastus

Julleeeee

Recommended Posts

Mites nyt kun auto on mallia 00.00.1989 rs tbi camaro niin mitä katsuri tuumaa jos raksin saastelaitteet ja katalysaattorin pois...?

Kaverini oli sitä mieltä että kun nuo saaste vermeet lukee mulla otteessa niin niitä ei sieltä voi poistamaan mennä. Vähä päästösyydestä ei mainintaa löydy.

Mites nyt kun auto on mallia 00.00.1989 rs tbi camaro niin mitä katsuri tuumaa jos raksin saastelaitteet ja katalysaattorin pois...?

Kaverini oli sitä mieltä että kun nuo saaste vermeet lukee mulla otteessa niin niitä ei sieltä voi poistamaan mennä. Vähä päästösyydestä ei mainintaa löydy.

pois vaan kaikki saastelaitteet, ainoastaa tuo katalysaattori vaikuttaa päästöihin. ja se kannattaa otta aina katsatuksen jälkeen pois, odottamaan seuraavaa katsastusta m/

Pakosarja / katalysaattori topiceissa on paljon juttua tosta asiasta.

kannattaa lukea enemmän asiata sieltä.

Mutta lyhyesti pähkinän kuoressa...

Nykyään on ollut tapauksia jossa papereissa ei lue vähäpäästöinen, mutta tulisi olla 1990 rekiteröidyistä eteenpäin vähäpäästöinen ja joissakin tapauksissa vissiin myös -89.

kannattaa tarkistaa ennekuin tekee mitään ettei tule yllätyksiä.

Jos tupla katti malli, niin pitäisiin katit siellä niin kauan kunnes hajoavat (2 ahistaa huomattavasti 1:tä vähemmän).

Jos 1 niin mäkeen vaan odotteleen että parempia aikoja.

Katin poisto on antanut enemmän huippu tehoa ja samalla pudottanut vääntöä pienemmän vastapaineen takia.

Ton egr:än poisto vähentää kuulemma imusarjan karstoittumista, mutta juuri plenumin avanneena yllätyin kuinka siisti se oli loppujen lopuksi 20v jälkeen. pahimmat liat oli läppien suuaukon ympärillä.

Sen poistaminen saattaa kuulemma harvoissa tapauksissa herkistää moottoria nakutukselle ja ainoa hyöty loppujen lopuksi on konehuoneen siistiminen ylimääräisistä letkuista, mahdollisista vikakoodeista ja imarin kartoittumisesta.

jouko y täällä tekee prommin halvalla jos päätät poistaa egr:n ja syttyy ses vika valo. sitä ei tarvii kuulemma edes kolvata. asentaa vain kortti vakio boksin sisälle.

Omalla kohdalla katsastuksessa eivät ole kiinnittäneet huomiota egr:ään huomatakseni. Ainoastaan ihmetelleet korkeaa jäännös happi arvoa ilmapumpun takia.

Jos ei ole vähäpäästöinen niin auton tulisi mennä katsastuksesta läpi ilman kattiakin jos muuten kunnossa ja ei korkeasti viritetty ja katalysaattori voi olla siten feikki (tyhjä).

ps. mainittakoot se vielä että eräs amatööri katsari pähkäili hetken kuinka mitata päästöt mun formulasta kun siinä on 4 pakoputken ulostuloa.

Päätti laitaa omat työrukkaset tukkimaan toisen puolen putken pään ja aloitti toimenpiteen.

Tulos= rukkaset lensi hallin perälle ja katsari nolostui... siinä oli hymyssä pidättelemistä.

JohnnyMichael

pois vaan kaikki saastelaitteet, ainoastaa tuo katalysaattori vaikuttaa päästöihin. ja se kannattaa otta aina katsatuksen jälkeen pois, odottamaan seuraavaa katsastusta m/

Juuri näin!  \m/

Teoriassa kyllä ne kaikki saastevermeet pitäis siellä paikoillaan olla, kun ne rekisteriotteeseen on merkitty, mutta käytännössä riittää kun se katti siellä on ja auto menee päästöistä läpi!

Juuri näin!   \m/

Teoriassa kyllä ne kaikki saastevermeet pitäis siellä paikoillaan olla, kun ne rekisteriotteeseen on merkitty, mutta käytännössä riittää kun se katti siellä on ja auto menee päästöistä läpi!

Aamen. Kuinka moni voi sanoa että katsastusmies olisi tarkastanut esim. EGR:n, ilmapumpun ja hiilipöntön olemassaolon... Kaikki vaan mäkeen.

Aamen. Kuinka moni voi sanoa että katsastusmies olisi tarkastanut esim. EGR:n, ilmapumpun ja hiilipöntön olemassaolon... Kaikki vaan mäkeen.

Ensimmäisen kerran kuuteen vuoteen viime katsastuksessa uusi innokas katsastusmies huomasi että katissa on ilmapumpun putkelle paikka. Olin tuon reiän tosin tukkinut.

Ilmapumppu on autossa vielä paikallaan joutilaana pyörimässä mutta putkisto poistettu. Kerroin ettei pumppua tarvi olla kun ei ole rekisteriotteessa tuosta merkintää.

Katsastusmies siitä otti sitten heti puhelun jonnekin AKE:een ja oli aika nolon oloinen kun asia selvisi hänellekin. Loppu katsastuksesta sujuikin sitten ongelmitta ;)

No perr... mähän puhuin ihan ohi. Kun ottaa otteen (ja silmän) käteen ni tuossahan lukee isolla et

VÄHÄPÄÄSTÖINEN: MONIPISTESUIHKUTIN, HAPPITUNNISTIN, LISÄILMAPUMPPU, KOLMITOIMIKATALYSAATTORI, PAKOKAASUJENTAKAISINKIERRÄTYS, AKT HII- LISUOD.

Eli vähäpäästösyydestä ON merkintä (sori mun moka) Pientä viriviri hommaa kiinostais tehä tohon mut kyllä tuo "saastelaitteitten" tuomio on et ei niitä voi pois ottaa kun otteessa kerran lukevat, tai ainakin ne pitää siellä silmämääräisesti olla paikoillaan.

meinasin pitää helyt siellä ja keskittyy et ei päästöt nousis yli.

Ps: Kiitoksia vastauksista on muuten harvinaisen aktiivinen foorumi... m/

Eipä tuo muuta vaadi kuin pitää laitteet siellä paikallaan ja katsastuksessa Katti toimii. Leiman jälkeen poistat sen.

Tai korvaat alkuperäisen Katin jollain kilpakatilla.

Magnaflown 2.5-3" tuumaiset vapaammin virtaavat taisi olla 75egee (jäsen alennus)  kpl us parts:ssa kun hiljattaisn ostin ja jos haluat varmistua että ne ei ahdista niin laittaa 2 rinnakkain

(luulisi että myös tukoksen lisäksi puhdistaa päästöjä paremmin... ainakin vanhetessaan 1:tä enemmän).

Mulla on myös vähäpäästöinen ja ei se niin iso mörkö siellä rekisteriotteessa loppujen lopuksi ole. kaikki uudemman sukupolvet on ihan yhtälailla vähäpäästöisiä ja kulkee kovempaa kuin tpi:t.

Eli toleranssia on virittää ilman pelkoa et päästöt ylittyy ihan heti.

Mulla ei ole ilmapumppu toiminut yli 10.een vuoteen ku leikkas laakerit kiinni ja aina on katsuri vaan todennut että "Ok päästöt,happikin ihan kohdillaan"  ;D Auto -87 Transu ja otteessa lukee Katalysaattori,käytettävä lyijytöntä pa.Eikä ole mun mielestä katsuri ollut kauhean kiinnostunut mitä saastelaitteita siellä on.Ja varsinkin toimiiko ne.

Nyt nippasin letkut ja putket pois kun avasin venttiilikopat ja olivat tiellä.Hitsasin katkaistut putkennysät umpeen.Katille menevä ilmaputki on paikallaan mutta tulpattu konehuoneesta.

Mites jos ostan joltain käytetyn katin ja teen ns.rautakankivirityksen eli poistan sisuskalut?meneekö päästöistä läpi?

Mulla ei ole ilmapumppu toiminut yli 10.een vuoteen ku leikkas laakerit kiinni ja aina on katsuri vaan todennut että "Ok päästöt,happikin ihan kohdillaan"  ;D Auto -87 Transu ja otteessa lukee Katalysaattori,käytettävä lyijytöntä pa.Eikä ole mun mielestä katsuri ollut kauhean kiinnostunut mitä saastelaitteita siellä on.Ja varsinkin toimiiko ne.

Nyt nippasin letkut ja putket pois kun avasin venttiilikopat ja olivat tiellä.Hitsasin katkaistut putkennysät umpeen.Katille menevä ilmaputki on paikallaan mutta tulpattu konehuoneesta.

Mites jos ostan joltain käytetyn katin ja teen ns.rautakankivirityksen eli poistan sisuskalut?meneekö päästöistä läpi?

Pitäis mennä jos kone kunnossa.

Pitäis mennä jos kone kunnossa.

Mulla esim 88 Iroc meni heittämällä läpi päätöistä katti suolistettuna. Otteessa luki "katalysaattori on" muttei ollut vähäpäästöinen. Ois kuulemma mennyt vähäpäästöisenäkin läpi niillä arvoilla.