Ilku Posted January 12, 2004 Posted January 12, 2004 Saako Firebirdin startteriin tehtyä remontin, vai kannattaako ostaa suosista heti uusi startteri. Ja jos kannattaa ostaa uusi, niin normaali vai teho-malli? Mulla pitää avainta käännellä edestakaisin muutaman kerran, ennenkuin pyörähtää... napsahtaa kuitenkin aina joka kerta avaimesta, mutta ei lähde pyörittämään.
88IROC Posted January 12, 2004 Posted January 12, 2004 Ilmeisesti hiilet tai solenoidi pitää vaihtaa. Omaani vaihdoin molemmat pari vuotta takaperin. On muuten kova työ ottaa se startti pois sieltä. Solenoidi maksoi jotain 20 euroa ja hiilet 10 euroa, joten aika paljon säästää, kun vertaa uuden hintaan. 350:ssä pitäisi olla vakiona se tehokkain malli. Eikä sillä pienellä oikeastaan tee mitään koska se lopettaa yleensä toimintansa kun pakoputki lämmittää sen kunnolla. Mistään kylmäkäynnistyksestä nyt puhumattakaan....
z 28 jari Posted January 12, 2004 Posted January 12, 2004 Ite hämmästyin tehdaskorjatun startin hintaa vuonna -99.Oli vain 450 mk (Metro-auto)
Ilku Posted January 12, 2004 Author Posted January 12, 2004 Soittelin äsken kans Seinäjoen GM:lle ja hinta oli startilla vain 96€, mutta niillä ei ollut sitä hyllyssä, joten hintaa tulee 133€, kun startti tulee Metro-auton kautta. Onko tämä nyt sitä Helsingin lisää? Täytyy katsoa ameriikan hinnat...
z 28 jari Posted January 12, 2004 Posted January 12, 2004 Vai rokottaa ne jotain lisää siitä että tavara tulee paikalliseen gm kauppaan.Mäkin tilasin ton startin Porvoon gm myymälään ja hinta oli sama kuin olis hakenut sen metron tiskiltä.
Heikki Posted January 13, 2004 Posted January 13, 2004 Mikolla tuntuu heräävän lintu nätisti sillä Accelin tehostartilla ja se ei tunnu noista lämpöongelmista kärsivän ainakaan. Kooltaan on vakiota pienempi.
Ilku Posted January 13, 2004 Author Posted January 13, 2004 Joo näin on. Asiakas on aina se joka joutuu kärsimään. Laitoin tilaukseen sitten ameriikasta startin. Oli sielä vielä halvempi. Mulle taitaa riittää vakio startti, jos sinne vain kyhäilisi jonkun lämpölevyn.
Msk383 Posted January 13, 2004 Posted January 13, 2004 Ilku, mulla olisi hyllyssä yksi siirrettävä solenoidi. Eli voit laittaa solenoidin minne tahansa pois lämmönlähteen läheltä. En tee sillä mitään niin saat sen käypään hintaan jos haluat.
Ilku Posted January 21, 2004 Author Posted January 21, 2004 MSK, meinaatko, että uusi startti ei kestä kovin kauaa auton alla kuumassa paikassa, vai miksi erillinen solenoidi? Onko se tarkoitettu vakio startin kanssa laitettavaksi?
Msk383 Posted January 21, 2004 Posted January 21, 2004 Jos sulla on esim peltisarjat lähellä starttia niin se saattaa vaikuttaa. Yksi yleisimmistä vioista starttien suhteen. Ostin joskus sellaisen solenoidin siirtosarjan kun ei paljoa maksanut mutten sitten koskaan saanut kiinni.
Guest pile Posted January 22, 2004 Posted January 22, 2004 gm oma startti ei kestä mutta kun ostaa tarvike startin niin ei ongelmia itsekin olen vaitaneut muekein uutena startin kun rupes vain naksumaan ensin ostin uden solenoidin mutta se ei auttanut
Guest kunnaki Posted January 23, 2004 Posted January 23, 2004 Samantyyppisiä kokemuksia myös täällä, orkkis startit ei kestä kuumuutta, lämpösuojapellilla ei ollut juuri merkitystä, vasta alennusvaihteellisen tehostartin asennuksen jälkeen ongelmat poistuivat, lisäksi pyörittää moottoria nopeammin startatessa kuin alkup. startti
T0ni Posted January 23, 2004 Posted January 23, 2004 Mulla olis kans starttiremontti edessä.. vingahtaa ikään kuin ylitte silloin tällöin kun starttaa eli kuuluu aivan järjetön ääni.. ei mikään mukava vika. Joku sano joskus et pitäs putsata. Mitäs oireita se lämpeneminen tekee näihin startteihin?
Ilku Posted January 27, 2004 Author Posted January 27, 2004 Mulla naksahtaa solenoidi, mutta startti lyö päälle vasta useamman edestakaisen avaimen kääntelyn jälkeen. Tosi kivaa jossain yleisellä paikalla.
Ilku Posted March 25, 2004 Author Posted March 25, 2004 Uusi AC Delcon tehostartti (HI Torque-malli) tuli amerikasta. Millainen homma tuo startin vaihto on peltisarjojen kanssa? Mitä joutuu irrottamaan ja paljonko kannattaa varata aikaa?
Crisis Posted March 25, 2004 Posted March 25, 2004 Ainakin y-putki on hyvä irrottaa. Asensin Seniorin autoon peltisarjat ja nyt ymmärrän miks se startti lämpenee
Recommended Posts