KKOSKINEN Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2005 Onko kellään tieto/kokemusta Professional Productsin imusarjoista. Olisivat tarjouksessa RP:ssä. Mulla on nyt tossa Hornetissa rautainen 4Jet sarja. Ja kaasari adapterilla kiinni. Tarkoitus on hommata kevyempi ja paremmin hengittävä sarja. Nuo sais näköjään kiinni uudenmallisiin kansiin ilman reikien viilausta ja kiillotettunakin vielä!
Heikki Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2005 Itelleni tuollaisen cyclonen+ plussan tilasin ja ihaqn hyvältä se näytti. Sarjassa tuli mukana jopa tiivisteet ja rosteripultit. Koitin silloin täällä kysellä kokemuksia mutta eipä tainnut kukaan vastailla. Keväällä tuon sitten näkee miten se toimii 218/224 rullanokan ja demonin kanssa tuossa 355 motissa. Erona edelin vastaviin sarjoihin on ainakin se että myös tuo kansien takapäässä oleva vesikanava on yhdistetty.
68corvette Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2005 Mä oon lukenut että Professional Products on ostanut Edelbrockilta vanhoja muotteja joilla vääntää samoja imusarjoja.. Ainut ero on "kuulemma" huonommassa valu laadussa ja pinnat kannattaakin mitata että ovat varmasti suoria. Myös kanavien istuvuuden kanssa on ollut ongelmia, eli vaativat hiukan enemmän työstöä kuin edelbrockin vastaavat.
Heikki Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2005 Jeps, eli löytyyhän sitä tietoa sentään... no katotaan tuossa miten äijän käy kun alan tuota noihin TFS:iin pulttaamaan kiinni. Oppimattomaan silmään näytti ihan hyvältä. Tarvis varmaan jonkun kokeneemman tutukailla tuota että sais vähä varmistusta asiaan. Taitaapa olla mies oikeassa kun lukee esim tämän: http://www.fordmuscle.com/archives/2003/12/efiintake/index.shtml
68corvette Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2005 mä kattelin yks kerta RP:ssä tota cyclone plussaa.. hieman kannattaa jouhentaa niitä kanavia, en tarkkaan muista millanen se oli, mutta sen muistan että parannettavaa löytyi monessa paikassa.
Heikki Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 Juu, ainakin nyt tuon tiivisteellä avulla kanavien kohdistamisen teen. Onkos kukaan löytänyt sopivaa terää moiseen hommaan tuohon Dremeliin vai onkos se 3,2mm istukka liian hentoinen moiseen hommaan? Paikallisessa K-raudaussa ei oikein ollut kuin 6mm kiinnityksellä noita teriä.
68corvette Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 käy biltemasta kattomassa semmonen keskikokonen "paineilmavinku" eli "kyrpämirgeli" maksaa muistaakseni ~30€.. jos muistaa rasvata niin kyllä sillä muutaman kannen voi duunata. mä teen dremel tyyppisellä sähkövärkillä vasta ihan hipo hommat (valokuvia varten) =)
Heikki Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 Taitaa olla pakko tyytyä sähkötoimiseen kun ei tuossa kerrostalon tallissa oikein kompuraa voi pitää... Eli joko poraan taipuisalla akselilla tuleva tai sit tuohon Dremeliin. No puotinharjun ostarilta tarvii villkasta työkalukaupasta että mitä olis tarjolla.
88IROC Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 käy biltemasta kattomassa semmonen keskikokonen "paineilmavinku" eli "kyrpämirgeli" maksaa muistaakseni ~30€.. jos muistaa rasvata niin kyllä sillä muutaman kannen voi duunata. Parasta tohon rasvaukseen on muuten automaattivaihteistoöljy...
68corvette Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2005 Mä olen käyttänyt mobil 1- ralli formulaa, kun ooppelin koneeseen ei mee ikinä koko pönttö.. =) saa tolla dremelilläkin duunattua jos on hyvin leikkaava terä ja käytät leikkuunestettä, alumiinille hyvää on lasoli, olen käyttänyt myös samaa synteettistä öljyä tai mitä nyt sattuu olemaan.. muuten alumiini tukkii heti terän. ota joku harvaleikkunen alumiinille ja raudalle saa olla tiheä ristileikkunen.
Heikki Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2005 Ostin sitten tuollaisen taipuisan akselin porakoneeseen ja 6mm karalle sopivan terän... katotaan miten tuolla onnistuu.
Heikki Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2005 Nappasin eilen irti tuon vanhan Edelin performerin ja vertailin noita runnereita tuohon cycloneen. Yllättäen edelissä on enemmän valujäänteitä ja ne ovat reilusti isompi. Eli yllätti positiivisesti laadullaan tuo cyclone. Cyclonen kanavat ovat muutaman millin isommat kumpaankin suuntaan. Tänään vois sit alotella tuon tiivisteen kanssa sovittelun noihin kansiin. Laittelen muutaman vertailevan kuvan raadin kommentoitavaksi tuossa kunhan saan otettua.
Heikki Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2005 Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2005 ja tässä ois pientä kuvaa kanavista
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään