Jump to content

Laatikon korjaus

Shadowcast

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tämmönen proggis tulee eteen, laatikko luistaa.

Soitin Helsinki Automatic Centeriin ja sieltä kertoivat halvimman peruskorjauksen maksavan 850 €. Onko mitään kokemuksia tuosta puljusta?

Kirjoitettu

eikö tolla hinnalla saa jo käytetyn th700r4:n?

ootko southwesttradeen kilauttanut?

Kirjoitettu

mun t5:nen käytiin läpi tuolla, kukaan muu ei suostunu avaan sitä.parissa korjaamossa sanottiin suoraan että lähetä hussolle, se on ainut joka saa sen avaamisen jälkeen myös toimiin ;D

ei voi valittaa muuta kun kesti pari kuukautta, sillä on kuulemma niin paljo jonossa töitä >:(

Kirjoitettu

Husso on kallis.

Soitin joskus omasta 4L60-E vahvistamisesta, sanoi hinnaksi ~3500 egee :o

Soitas Päiviselle, tosin on Hämeenlinnassa, mutta on myös edullinen.

Ja taitaa olla tehny ainakin Criisiksen ja Mskoon laatikot... eli pitäs tulla hyvää.

Mulla on tällanen numero kun 040 5939008.

Niin, tuo Päivisen hinta oli mulle ~30% Husson hinnasta...

Kirjoitettu

joo. samaa mäkin oon kuullu, tomaatin korjaajia on kyllä että kannattaa kysellä useammasta paikasta

Kirjoitettu

Täällä Oulun päässä kysyin yhdeltä ainakin itseään jenkkeihin erikoistuneeksi kehuvalta korjaamolta, että paljon maksaisi shift-kitin laitto TH700:een. Sanoi että ainakin 400€ + öljyt ja suodattimet yms. joten puhelu päättyi siihen ??? Teen itse kun tulee ajankohtaiseksi. Älytön hinta laatikon avaamisesta ja yhden kitin laitosta.

Kirjoitettu

Toinen firma josta kysyin oli Powermatic. Sieltä sanoivat suoraan että pitää varautua 2000 euroon :o . Otetaan aski pois ja kaikki sisuskalut vaihtoon....

Kirjoitettu

Päiviselle soitin ni hinta ois 1150 € (laatikon poiston ja asennuksen kanssa). Sano että täysremontti jo tän ikäseen autoon kannattaa tehdä... (sano kans ettei sisällä turbiinia, mitä lie sitten tarkottaakaan)

Kirjoitettu

jopas se nyt on hankalaa olevinaan...

Que...?

Kirjoitettu

Päiviselle soitin ni hinta ois 1150 € (laatikon poiston ja asennuksen kanssa). Sano että täysremontti jo tän ikäseen autoon kannattaa tehdä... (sano kans ettei sisällä turbiinia, mitä lie sitten tarkottaakaan)

pelkän turbiinin korjaus ja vahvistus maksaa 300-350e turkkusessa. mun turbiini on just nyt siellä. lootan korjaus maksaa n.800-900e + turbiini. siihen kuuluu uudet sisuskalut ja shift kitt.

Kirjoitettu

Que...?

siis tarkoitin että on niin vaikeeta vaihtaa vaan vioittuneet osat laatikosta, joita ei varmaankaan ole 1000e arvosta. Tosin onhan sitä vaikeeta näkemättä arvioida hintaa.

Hulluja hintoja vaan on.

Kirjoitettu

pelkän turbiinin korjaus ja vahvistus maksaa 300-350e turkkusessa. mun turbiini on just nyt siellä. lootan korjaus maksaa n.800-900e + turbiini. siihen kuuluu uudet sisuskalut ja shift kitt.

Missäs tää Turkkunen sijaitsee? Onko numeroa/ilmoitusta/tjsp.? Ja siis Shift Kit sisälty tohon hintaan? Vaiko elkkä asennus?

Kirjoitettu

Appiukko puhu jostain "vaihtolaatikoista" (tota termiä käytti) Että johonkin paikkaan veis ton oman rikkinäisen laatikon niin sieltä sais vanhan korjatun laatikon sitä vastaan kun maksaa väliä. Että niinkuin kierrätystä tavallaan. Duunikaveri sano kans et sen veljenpoika oli hankkinu Alfaansa uuden vaihdelaatikon just tolleen.

Onks mitään tietoa asiasta?

Kirjoitettu

Päivisestä ei ole muuta kokemusta kun auliisti auttoi puhelimessa kun kyselin onko havaintoa mikä omaa vaihteistoa vois vaivata. Toinen avulias oli Konehuolto Siekkinen Kari    .    

.    Hovilanpuisto 2 A 1 71800 SIILINJÄRVI    .    

.    Puhelin:    .    0400-671727

http://www.konehuolto.vze.com/

Molemmat neuvoivat mitä kannattaa itse tarkastaa, ennen kuin lähtee edes huoltoon toimittamaan. Omassa oli vika nähtävästi jumiutunut TV venttiili joka lähti yhtäkkiä itestään toimimaan(-90 vuosimallissa kuulemma ollut ongelmia).

Kirjoitettu

http://www.uscenter.fi/transmis.html

US Centerillä on peruskorjattuja & vahvistettuja TH700-laatikoita hintaan 1250€ ja vanhasta laatikosta saanee myymällä 100-200€ luistavanakin, joten ainakaan tonnia kalliimpaa korjausta ei kannata tehdä.

Tai teet korjauksen itse, niinkuin allekirjoittanut parhaillaan tekee. Saa tosin nähdä mikä on lopputulos ;D

Kirjoitettu

http://www.uscenter.fi/transmis.html

US Centerillä on peruskorjattuja & vahvistettuja TH700-laatikoita hintaan 1250€ ja vanhasta laatikosta saanee myymällä 100-200€ luistavanakin, joten ainakaan tonnia kalliimpaa korjausta ei kannata tehdä.

Tai teet korjauksen itse, niinkuin allekirjoittanut parhaillaan tekee. Saa tosin nähdä mikä on lopputulos ;D

hyvä siitä tulee pu miehet remppaa laatikonki ite, mitää ulkopuolista apua tartteta ;D

Kirjoitettu

Saa nyt nähdä, satuin onneksi löytämään kaksi sellaista kirjaa(Haynesin GM autom. transmission overhaul&repair manual & th700 workshop manual) joiden tietoja yhdistelemällä ainakin teoriassa voisi onnistua. Muutama kuva projektista löytyy tuolta: http://koti.mbnet.fi/paksi/camaro/vaihteisto/ Homma on jo edistynyt kasausvaiheeseen, mutten ole vielä jaksanut päivittää tuonne uusia kuvia.

Kirjoitettu

hyvä siitä tulee pu miehet remppaa laatikonki ite, mitää ulkopuolista apua tartteta ;D

No hyvällä tuurilla kyllä ;)

Itse kaverin kanssa, tuossa viisitoista vuotta sitten, korjattiin Vanin TH 350:stä, kun siitä hävisi kaikki vaihteet kerralla. Laitettiin uudet pannat, shiftkitti,laakerit ja käytiin muutenkin laatikko perusteellisesti läpi. Hyvin se toimi 400 km, jolloin siitä hävisi kakkonen. Autolla pystyi kyllä ajamaan huudattamalla pakkoykkösellä punarajalle, ja sitten suoraan kolmoselle. Mutta kyllähän se vitutti.

Ostin käytetyn laatikon, joka toimi kuukauden.

Silloin käännyin jo ammattimiesten puoleen, ja ostin vaihtolaatikon, mutta huono tuuri jatkui. Uusi vaihtolaatikko kesti tasan 150km, jolloin siitä tuntui jäävän pakki ja ykkönen yhtä aikaa päälle. Auto nytkyi paikallaan, riippumatta siitä mikä pykälä oli silmässä.

Tuossa vaiheessa loppui ymmärrys ja hermo, ja vaihdoin koko auton toiseen kulkineeseen, ja vannoin ja vakuutin että ikinä en enään automaatilootaista kulkinetta hanki :D

Ja arvata saattaa mikä auto ja laatikko onkin taas viisi vuotta käytössä ollut ;D 8)

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Kannattaa vaihtaa turbiini samalla jos korjaa/vaihtaa laatikon.

Pysyy laatikko kunnossa pitempään.

Kirjoitettu

Oulussa Usa Parts on ainakin aiemmin korjannut laatikoita, vois kannattaa kysyä

USA Parts Oulu Ky

Poratie 9

90150 OULU

Puh 08 530 6805

Ja laatikon korjauksen jälkeen joutuu tekemään kaikenlaisia temppuja että saa ilmat aivolaatikosta pois. Ajetaan tietyssä järjestyksessä pakkovaihteella ym. Muuten voi tulla kummallisia ongelmia.

Kirjoitettu

Oulussa Usa Parts on ainakin aiemmin korjannut laatikoita, vois kannattaa kysyä

USA Parts Oulu Ky

Poratie 9

90150 OULU

Puh 08 530 6805

Ja laatikon korjauksen jälkeen joutuu tekemään kaikenlaisia temppuja että saa ilmat aivolaatikosta pois. Ajetaan tietyssä järjestyksessä pakkovaihteella ym. Muuten voi tulla kummallisia ongelmia.

EN SUOSITTELE!!! Kaverilla ilmeisen huono asenne palveluhommiin. Ei nimittäin kukaan joka kyseisen kaverin tuntee ole kehunut enää sen palveluja.

Nimimerkillä rattiputken laakeri ollut tulossa jo 2 vuotta, 4 kuukauden jälkeen lopetin kyselyn koska sel oli ollu tulossa JO 4 KUUKAUTTA SEURAAVALLA VIIKOLLA!!! LUPASI SOITTAA KUN OSA ON PERILLÄ PRKL!!!! >:( >:( >:( >:(

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...