Jump to content

suuruudenhulluus riivaa taas!

Guest black

Recommended Posts

Kirjoitettu

heh heh, siis ko. ajoneuvon taka-akselin vetoakselien pituus on luokka puoliksi teroitettu kansakoulussa käytetty lyijykynä, jotka ovat yhteydessä lukolliseen tasauspyörästöön, joka sijaitsee etupäässä auton takapäässä (useinmiten), auton alla........nyt loppui verbaalinen akrobatia tältä osin minun kohdalta. Muuten menee meikäläiseltä senat sakaisin......

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 68corvette

15

• Msk383

3

• Nupa

3

• mexico

2

Kirjoitettu

kävi tuossa virtauspenkissä tuollaiset sp2.2 kannet. imupuoli muistaakseni virtasi max liki 800hp vakiona. pakopuoli oli tosi erikoinen sillä mitä enempi nostoa niin ei seonnut vaan parani koko ajan. ei vaan mitään ilmaisia kansia. taisi olla edelbrockin valamat gm perf kannet.

Kirjoitettu

Siinä saa jo ihan oikeasti miettiä ja mittailla jotta mistähän sitä kyrpämirkelillä lastun raapasee =)

näyttäis ebayssä pyörivän reilussa parissa tonnissa kappale.

Kirjoitettu

kiitos pirkonen noista vinkeistä ja asiantuntemuksesi on vaikuttavaa,mutta nyt ei ole isolohko päälimmäisenä mielessä koska polvitaipeestani on löytynyt kysta(kasvain) ja olen joutunut sairaslomalle jalan puutumisen takia.toivon että kyseessä ei ole syöpä eikä mitään muutakaan vakavampaa.

kunhan tästä selvitään niin teen(teemme)sellaisen koneen että rupeaa säikympiä hirvittämään niinkuin arvioit isolohkosta saatavia voimia.perkele.

Kirjoitettu

Kysta ei onneksi ole paha, toivottavasti kyse on vain siitä.

Vilpittömät kannustukseni sulle kuitenkin, olen itsekin käynyt päätäni kuvauttamassa, ainahan noi on karseita mietittäviä.

Kirjoitettu

koska polvitaipeestani on löytynyt kysta(kasvain) ja olen joutunut sairaslomalle jalan puutumisen takia.toivon että kyseessä ei ole syöpä eikä mitään muutakaan vakavampaa.

Hemmettiläinen moista. Pikaista paranemista, toivottavasti ei o mitään vakavampaa :-\

Kirjoitettu

Jos yhtään helpottaa niin multa on moinen leikattu kaulasta tuossa muutama vuosi sitten ja eikä jälkeenpäin ole mitään oireillut.

• 2 months later...
Kirjoitettu

Ja jälleen asiaan..

Tein noihin Bowtie kansiin kevyen kanava rempan ja kiikutin virtauspenkkiin:

Nosto "   28" cmf   Teor HP
0,1       65,8      135,3
0,2       122,2      251,2
0,3       190,9      392,5
0,4       249,8      513,6
0,5       312,6      642,7
0,6       345,7      710,9
0,7       373,4      767,8
0,75       378,4      778,0

Laskeskelin että kanavan halkaisia riittää 540 alakerrassa ~8100 kierroksen tietämille kunnes virtausnopeus nousee liian suureksi (kanava 4.00 neliötuumaa).

Teoriassa maksimi virtauksella saisi huipputehon ~7100 kierroksella, joten virtauksen pysyessä samana kanavaa voisi hieman pienentää.

Todennäköisesti kannet eivät tule kuitenkaan näkemään niin pieniä kierroksia että asialla olisi merkitystä.

Tohon vois olla passeli ~1500cmf kaasutin ja sekin alkaisi pelittämään kunnolla ~4500 kierroksen tietämillä.

Ois ihan hauska tietää miten tollaset kannet toimisivat kadulla.. tuskin 500cid alakerrasta sais kuitenkaan mitenkään tapettua vääntöä ja tehoja tosta vois kadullekkin saada vaparina päälle 700hp.

..niinkuin alussa todettiin.. ahdinta kaipaa =)

tutkiskelin vielä netistä vertailua, ei noi nyt ihan surkeat ole verrattuna CHP:n arvoihin jotka kokevat aina inflaation kansien saapuessa suomeen:

http://chevyhiperformance.com/techarticles/41598/index9.html

Kirjoitettu

varmasti olisivat olleet 454 koneessa kadulla toimimattomat ainakin ahtamattomassa koneessa.

toinen asia on kuinka mun LS-6 kannet (ei siis se sähkömoottori vaan se malmikasa)toimivat kadulla verrattuna esimerkiksi 781 valuisiin oval port kansiin verrattuna jotka ovat penan koneessa kiinni.

p.s pena ,tämä oli varoitus.

Kirjoitettu

TÄYTYYKÖ MUN PISTÄÄ TOI MUN MALMIKASA UUDELLEEN LIHOIKSI,ennen

ensimmäistäkään starttia,on tää kilpavarustelu julmaa.No onneksi on taas talvi aikaa ja kattelin että tossa victorissa on sellaset paikat sellasia suuttimia varten,mitä ne nyt olikaan....Meinaan jos meinaat väkisin ajaa multa ovet niin kai munkin täytyy edes yrittää jotain.

Mutta onko mobilistiautoille jotain omaa luokkaa?,ettei tartte hävetä muiden vauhdissa.

Kirjoitettu

hot rodissa ja muissa jenkkilehdissä on vuodesta toiseen jankutettu,että kadulla oval portit toimivat pienissä moottoreissa(454) paremmin.olispa kiva tietää mikä on koko totuus.049 valu on ilmeisesti toinen hyvä oval portti.

olen raivokkaasti selannut lunatin sivuja ja pohtinut olisiko joku niiden uudesta VOODOO-nokkasarjasta sopiva LS-6 kansien kanssa.

varmasti ovat parempia kuin GM:n orkkis rallinokat.

corvette 68 kommentoi LS-6 kansia että muuten ok mutta short sidessa on sanomista.

lisäksi mietityttää matalahko puristus 9:0 ja onko se kaveria voodoo nokan kanssa.

• 1 month later...
Kirjoitettu

454 männät mitkä mulla on ovat 9:1 puristeiset open chamber kansien kanssa(990 valu) ovat passelit ahtimen kanssa.

pistää miettimään minkälainen mahtaa olla 700 heppainen camaro kadulla.oliskohan "overkill" oikea sana kuvaamaan hengenvaarallista autoa kaikissa nopeuksissa.

Kirjoitettu

Tahtois kanssa tollasen joululahjaksi,olisi varmaan järkyttävä ajaa.Tee Black tollanen niin olet kuningas.

Kirjoitettu

kuninkaasta en tiedä mutta kuollut suurella todennäkösyydellä!

jos rahalla ei olisi mitään merkitystä eli sitä olisi helvetisti,niin olisihan se hienoa kokeilla kaikenlaista villiä(päättömyyksiä?).

kaverini joka työskenteli monta vuotta californiassa renegade hybrids nimisessä pajassa joka asentaa sb letukoita 911 porsaisiin,kertoi että erään teksasilaisen öljymiljonäärin 911 porsaaseen asennettiin muistaakseni donovanin täysalumiininen jättikokonen pikkulohko ja tämä laite oli ollut todellinen rajatapaus katukäyttöön.kiihtyminen oli ollut rankkaa oli aloitusnopeus mitä hyvänsä.

• 1 month later...
Kirjoitettu

harvoin olen kyseisiä tunnel rameja nähnyt.

p.s pena,vilauta hemalle kuvaa.

Kirjoitettu

Mulla on tallissa kaverin 509 kone jossa on noi samat kannet ja sen on kasannu nixon.Koneesta on jarrutettu 666.2hv ja 920nm 28.ast ennakoilla ja pumppupensalla olivat kokeilleet suuremmalla ennakolla ja kisabensalla yli 700hv. jarrutettu santalan dynossa. Odotan innolla että kaverisaa laitettua paikoilleen....onhan jo vuoden ollu tuolla....välillä oon kyselly,että jos lainaisin sitä....edes vähän.

Kirjoitettu

tietämättä enempää kokoonpanosta sanoisin että aika pienet ennakot isolohkoon, mutta hyvin on tuottanut.

Tiedätkö millä kierroksilla antoi maksimi momentin?

Oliko siinä vielä "vakiot" kannet?

Saattaahan toikin kansi kokea kovia, kun huhujen mukaan torveen työnnetään vielä aimo annos ilokaasua =)

Kirjoitettu

En tiedä kansista onko portatut? Pitää pyytää kaverilta dynolapusta kopio kunhan tulee thaimaasta.Kierrätetty oli johonkin 7800-8000 kierrokseen ja kone on kuuleman mukaan rakennettu johonkin indexi luokkaan....eli kisa kone kadulla.Dynolapussa oli min.kierrokset mistä oli alettu mittaan niin 4000 ja tehoa oli yli 400 hv ja vääntöä 550nm ja nousi lukemat siitä. No laitan sen dynolapun näkyviin niin ei tarvi luottaa huonoon muistiin.koneen hinta oli jotain 12000€.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...