dexa77 Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 ei pyöri eikä solenoidi edes naksahda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Molemmissa avaimissa on siru paikallaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 kyllä on. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cujo Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Tuleeko startille herätevirta virtalukolta Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 mitataan alkuviikosta, vielä ei tiedä. nyt virtalukon pohja on vaihdettu, ei mitään vaikutusta, ja nyt security valo syttyy mutta ei sammu... ei myöskään starttaa joten katsotaan kun startti on vaihdettu ja herätevirta mitattu, miten vaikuttaa oireisiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NymiS Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Jos security ei sammu niin silloin ei kontaktia siruun? Ihan villi veikkaus vaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Täysin mahdollista, mites tuon toteaisi? Ei tule startille herätettä, startti vaihdettu. Alettava vissiin purkaa keskikonsolia ja katottava se parkki/neutraali katkaisija. Muita ideoita? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NymiS Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Lähtisin tutkimaan ihan sitä virtalukkoa mitenkä sen saisi vaihdettua ehjään niin että security valo sammuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 voiko sen jotenkin mitata että se on viallinen, ennenkun ostaa törkyhintasen virtalukon. ei viittis ostaa yhtä sun toista vaan varmuuden vuoksi, rahavarat on kuitenkin rajalliset... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoukoY Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 voiko sen jotenkin mitata että se on viallinen, ennenkun ostaa törkyhintasen virtalukon. ei viittis ostaa yhtä sun toista vaan varmuuden vuoksi, rahavarat on kuitenkin rajalliset... Virtalukon pohja maksaa n. 21 euroa. Onko se törkyhintainen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 itse asiassa 15€ se maksoi, ja se on jo vaihdettu. nyt kyse oli virtalukosta avaimineen ja tämä versio vielä ajonestollinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoukoY Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 itse asiassa 15€ se maksoi, ja se on jo vaihdettu. nyt kyse oli virtalukosta avaimineen ja tämä versio vielä ajonestollinen. Tosiaan, VATS. Senhän voi ohittaa vastuksella, ainakin jos haluaa kokeilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 voisi kokeilla, vastus piti mitata avaimesta, mutta miten virtalukon saa esille? ratti irti ja tuleeko se suoja kaulus sitten vetämällä jotenkin sieltä montako johtoa siinä ajonestossa kulkee virtalukolta, kun ratin alta löytyi joku nelijohtoinen paketti joka oli liitttimen jälkeen katkaistu ja tinattu yhteen. näyttäisi menevän virtalukon suuntaan, joku epäili että liittyisi vakionopeuden säätimeen, mutta voiko olla ajoneston? Ei muuten mutta ne oli kaikki yhdessä, teipit tippuneet milloin lie... Nyt epäillään VATS:in relettä, kun saadaan ensi viikolla uusi, ja asennettua paikoilleen ni sit tiedetään enemmän. Se selittäisi molemmat viat, ajoneston päälle jäämisen sekä starttaamattomuuden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 VATS rele vaihdettu, ei muutosta. Nyt löytyi vika, luulin. Toinen VATS johto virtalukosta poikki ja aivan juuresta, radiokorjaaja juotti uuden johdon kiinni ja tinattiin rattiputken sisään liitokset, mutta mutta, ei toimi edelleenkään... Vastus avaimesta mitattu, rattiputken alapäästä VATS:in liitin irti ja tasan sama vastus myös sieltä mitattuna. Mikä ihme tätä autoa vielä vaivaa? Voiko se irronnut johdonpää rikkoa jotain jos maadoittelee itseään satunnaisesti virtalukon runkoon? Entä onko mitään väliä, kummin päin ne johdot on tinattu takaisin jos ei sattunutkaan samoinpäin kun oli irrotettu? Vatsin releelle asti tulee virta kuten kuuluu, mutta edelleen security valo ei sammu, brake valo syttyy ja lämpömittari ampaisee täysille kun yrittää startata. Neuvoja kaivattaisiin kovasti... Link to comment Share on other sites More sharing options...
repa Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Omassa camarossa eilen startatessa kanssa noi mittarit meni mikä mihinkin suuntaan tappiin, valoja ei syttynyt eikä auto myöskään käynnistynyt. Vika oli irronneessa akun plusnavassa. Oletko kokeillut käynnistyskaapeleilla onko mitään vaikutusta? Itsellä kun kytkin akkulaturin kiinni (4A laturi), niin mittarivalot ja parkit sai toimimaan, mutta akku ei ottanut varausta vastaan juuri lainkaan ikään kuin se olisi ollut täynnä ja niinhän se onkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 on, heti ensimmäisenä. nyt akunnapa on käytetty paikallaan ja irti parikymmentä kertaa joten olis varmaan jo tullut vastaan, jos kosketusvika tai johto huonossa liitoksessa napaan tms. auton kaikki muut toiminnot ovat täysin normaalit, valot palaa kirkkaasti jne... navan pultin päähän kun hitsaa 13mm kannalla olevan mutterit, niin kestää hermo paremmin aukoa ja kiinnittää. ps. voiman käytössä oltava sen jälkeen tarkkana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 jos herätevirta puuttuu niin tuosta kuvasta pitäisi syyllisen löytyä. Mittarilla seuraa tuota linjaa ja tutkii mihin herätejännitteen kulku katkeaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Starter enable relay:lle tulee virta, siihen pysähtyy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Sitten varmaan tuota ihmettelemään http://www.thirdgen.org/vats_passkey_system Tuon "starter enable releen" kytkimen kun ohittaa piuhalla niin pääsee ainakin kokeilemaan starttaako sen jälkeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Kiitos! Tuo auttaa taas eteenpäin tutkimuksissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Pista A3 maihin niin pytais yrittaa startata, ongelma on jos vats decooderi on rikki suuttimet eivat saa vielakaa kaskya ruiskuttaa kun boksi ei saa oikeaa tietoa liittimeen B6 joten auto ei lahde kayntiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 hmmm, meni mielenkiintoiseksi. kyseinen johto maadoitettiin, auto starttasi ja lähti käymään mutta sammui liki samantien. Mitäs tää meinaa ei pitäisi käynnistyä ollenkaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 hmmm, meni mielenkiintoiseksi. kyseinen johto maadoitettiin, auto starttasi ja lähti käymään mutta sammui liki samantien. Mitäs tää meinaa ei pitäisi käynnistyä ollenkaan. Kylla se vats on syyllinen tohon helpoin tapa on paasta koko vats viasta eroon on loytaa uus boksi tai kaveri joka flassaa sulle uuden prommin josta on poistettu vats toiminto Varmista nyt ensin tuleeko jannite liittimiin A1/B8 ja liitin B1 on maissa. Tietysti on hyva varmistaa etta liittimien A6 ja B2 valilta tosiaan loytyy se oikea vastus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dexa77 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Okei, tätä ei usko kukaan, minä en usko vieläkään vaikka ite näin ja kuulin... Laturista johtoliitin irti, ja avot, security sammuu kuten kuuluu ja auto starttasi käymään. perskele näit sähkövikoja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Okei, tätä ei usko kukaan, minä en usko vieläkään vaikka ite näin ja kuulin... Laturista johtoliitin irti, ja avot, security sammuu kuten kuuluu ja auto starttasi käymään. perskele näit sähkövikoja... Ilmeisesti laturi veti A1 maihin tai jotain nyt kokeilee toisella laturilla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now