Jump to content

Recommended Posts

Guest mika..
Posted

ylivaihde.muutamalla foorumin jäsenellä noita näyttää olevan. kertokaas mistä ootte saannu.JA NYT SE TOINEN KYSSÄ niin ja minkäs hintasia sifterit on ja minkälaisia asentaa.

Posted

Shifterit on jotain 200e luokkaa. Asennukseen menee tunti jos toinenkin... varmaan riippuu pitkälti ketä asentaa... :P

Guest Ezzy
Posted

B&M Megashifter itsellä ja asennukseen meni tässä tapauksessa pari tuntia extraa, kun ei ollut tarkoitettu 3gen Formula-malliseen ja piuhoitukset tuottivat miettimistä. Pulttien paikat heitti hieman myös ja lootan päätä joutui sovittamaan hieman enemmän kuin normaalisti, että sai vaiherin kulkemaan mahdollisimman loivassa kulmassa sisään.

 

Hemmetin hauska laitos kaikenkaikkiaan ja hintaa oli tuo 200e.

 

tollanen laitos siis:

 

http://ezzy.1g.fi/kuvat/Firebird/Megashifter.jpg

 

ps. ylivaihteella ei ole mitään tekemistä shifterin kanssa. ylivaihde on se 4. vaihde, jolla tiputetaan kierroksia tossa päälle 80 nopeuksissa :)

 

Guest mika..
Posted

ei tuolla sifterillä varmaan mitään tavallisessa ajossa mitään tee?

vielä tuo ylivaihde kyssä on voimas

Guest Ezzy
Posted

ei tuolla sifterillä varmaan mitään tavallisessa ajossa mitään tee?

vielä tuo ylivaihde kyssä on voimas

 

Se siis toimii ihan normaalina vaihteenvalitsimena vakioshifterin tilalla. On vaan mukavanpi käyttää pakkovaihteita esim. varttimaililla. Kyllä se arkiajossa on ihan ok. Ei kokoajan tarvi kepittää pakkovaihteilla, jos ei halua.

 

ja mikä ylivaihdekyssäri? ethän esittänyt edes kysymystä.

Posted

Ylivaihde on esim. TH700-vaihteistoissa se neljäs vaihde. Se kytkeytyy vasta suht suuressa nopeudessa ja välitys on todella pitkä. Ei siis ole mikään lisävaruste.

Guest iroc
Posted

ei tuolla sifterillä varmaan mitään tavallisessa ajossa mitään tee?

vielä tuo ylivaihde kyssä on voimas

Eihän tuossa lootassa mitään ylivaihdetta varsinaisesti edes ole. Ja toiset ymmärtää tuon lukkoturbiinin ylivaihteeksi. Eli kun vauhti nousee yli seitsämän kymmentä kilometriä tunnissa,tasakaasulla, niin turbiini lopettaa luistonsa, jolloin kierrokset laskee muutamalla sadalla.Mutta ei sekään mikään ylivaihde ole.

Posted

Meinaatko että turbiini lukittuu vasta kun ylivaihde kytkeytyy??? ;D

Guest Ezzy
Posted

Meinaatko että turbiini lukittuu vasta kun ylivaihde kytkeytyy??? ;D

 

lueppa irocin postaus ajatuksella ;)

Guest mika..
Posted

äh sekotin ylivaihteen ja pakkovaihteen eli mikäs tuo pakkovaihde on

Guest Ezzy
Posted

äh sekotin ylivaihteen ja pakkovaihteen eli mikäs tuo pakkovaihde on

 

Pakkovaihde on automaatissa ne 1 ja 2 mitkä näkyy shifterissä. eli kun laittaa kepin ykköselle, niin se ei vaihda vaihdetta ylöspäin, kuten D:llä, vaan pitää vaihteen ykkösellä. ja kakkosella se tekee saman, mutta vaihtaa ykköseltä kakkoselle, mutta ei siitä ylöspäin.

 

eli näppäriä, jos haluaa vedättää konetta punaviivalle :)

Guest iroc
Posted

Pakkovaihde on automaatissa ne 1 ja 2 mitkä näkyy shifterissä. eli kun laittaa kepin ykköselle, niin se ei vaihda vaihdetta ylöspäin, kuten D:llä, vaan pitää vaihteen ykkösellä. ja kakkosella se tekee saman, mutta vaihtaa ykköseltä kakkoselle, mutta ei siitä ylöspäin.

 

eli näppäriä, jos haluaa vedättää konetta punaviivalle :)

Paitsi että th 700:nen vaihtaa kyllä kakkoselle pakkoykköselläkin. Tosin vasta punarajan tuntumassa.

Guest Ezzy
Posted

Paitsi että th 700:nen vaihtaa kyllä kakkoselle pakkoykköselläkin. Tosin vasta punarajan tuntumassa.

 

hmm...ei mulla koskaan kyllä ole vaihtanut :o en ilmeisesti ole kierrättänyt tarpeeksi.

Guest mika..
Posted

saakos laatikoa pakotettua pysumään isoimmalla vaihteella. muuten kuin manuaalikoneistoilla. pitääpi ostaan tietokoneelle need for speed sarjan peli. siinä on meinaan firebird

Posted

saakos laatikoa pakotettua pysumään isoimmalla vaihteella. muuten kuin manuaalikoneistoilla. pitääpi ostaan tietokoneelle need for speed sarjan peli. siinä on meinaan firebird

 

Mulla on PC:lle Need For Speed Road Challenge. Osta se pois, paljo tarjoot?

 

Sit olis NFS Undergroundkin, mut siin ei oo ku nipponeita.

Guest Ezzy
Posted

Eipä taida saada. Testasin ton pakkoykkösenkin äsken ja perkele, kyllä se vaihtaa kakkoselle 5500rpm:ssä...ei vaan o koskaan ollu tarvetta kierrättää tonne asti 8)

Guest mika..
Posted

nupa. ei taida kannattaa tehä kauppoja kun toimitus varmaan tulee maksaan

Posted

nupa. ei taida kannattaa tehä kauppoja kun toimitus varmaan tulee maksaan

 

Hyvästä kannattaa maksaa 8)

Guest mika..
Posted

ja kaupast saa 4,75€

Posted

Ylivaihde on esim. TH700-vaihteistoissa se neljäs vaihde. Se kytkeytyy vasta suht suuressa nopeudessa ja välitys on todella pitkä. Ei siis ole mikään lisävaruste.

Miten niin kytkeytyy suuressa nopeudessa! Mulla oli IROC jossa oli 3,23 perävälitys ja ylivaihde kytkeytyi 50 nopeudessa ja turbiinin lukko lukittui 65 km/h. Se siitä suuresta nopeudesta. Näin siis OD asennossa.
Posted

Eihän tuossa lootassa mitään ylivaihdetta varsinaisesti edes ole. Ja toiset ymmärtää tuon lukkoturbiinin ylivaihteeksi. Eli kun vauhti nousee yli seitsämän kymmentä kilometriä tunnissa,tasakaasulla, niin turbiini lopettaa luistonsa, jolloin kierrokset laskee muutamalla sadalla.Mutta ei sekään mikään ylivaihde ole.

No kyllä tasan tarkkaan on ylivaihde! Kolmosen välitys on 1:1 ja nelosen välitys on 0,70:1, joka siis on ylivaihde, koska silloin kardaani pyörii nopeammin suhteessa kampiakseliin.
Posted

Paitsi että th 700:nen vaihtaa kyllä kakkoselle pakkoykköselläkin. Tosin vasta punarajan tuntumassa.

Ei vaihda mikäli vehkeet on kunnossa ja oikein säädetty.
Guest iroc
Posted

Ei vaihda mikäli vehkeet on kunnossa ja oikein säädetty.

 

Onpas sitten ollu kaikki kahdeksan autoa mitkä mulla on ollu th 700:lla väärissä säädöissä, ja epäkunnossa ;D Samaten kaikkien kaverienkin autot th 700:lla joita olen päässyt "joutunut" rääkkäämään :-[

 

Ihmetyttää hiukan, jos tuo pakkoykkösellä vaihto kakkoselle olisi vika eikä ominaisuus? Koska ei ole tullu eteen sellaista th 700:sta joka ei sitä tekisi, ilman manuaalikoneistoa. :-X

Posted

munkin piti käydä tota pakkoykkösta kokeilee,mut ei mulla vaihtanu ,,,,,

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...