Jump to content

Alumiininen kardaani

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mitäs olette joutunu makselee omistanne? Ainaki MSK:lla ja Crisiksellä taitaa olla?

Vähän kiinnostais tommonen... 8)

Kirjoitettu

Kaikki kenellä on z tai t/a pitäis löytyä...

Kannattaa penkoa sellanen jostain purkaamolta. Ite maksoin omasta 50€ samalla ku ostin perän. Saman verran makso myös cat-back ;) ja pieni kasa muita osia. Myyjää ei kiinnostanu nää muu ku saada perästä sovittu 700€. muut osat lähti pilkkahintaan.

Kannattaa katella tarjouksia. Jenkkilässä noita myydään 200$ hintoihin ja oon pörssissä joskus nähny alukardaaneja (muille jenkeile) myynnissä noin 100-300€ hintoihin. Kaikki on syhteellista.

Kirjoitettu

No perskule. Onko hommat tosiaankin näin hyvin että mulla olis jo alukardaani... Tiiätkö minkä ikäsiin zetoihin/transuihin alettiin laittaa alukardaaneita?

Kirjoitettu

Kato RPO-koodeista, siellähän se on kerrottu. Koodi on JG1 : SHAFT, PROP, ALUMINUM. Näissä varustelluimmissa malleissa ilmeisesti aika yleinen.

Kirjoitettu

mulla on ainakin rautakardaani, joka väristelee ikävästi tietyissä nopeuksissa.. tiiä sit on ko z:etoreissa jos vakiona :D

Kirjoitettu

Ei löytyny mun zetorista JG1 koodia. Mulla väristelee myös jonkun verran. Ei muuta ku hakuseen sit vaan tommonen alukardaani...

Kirjoitettu

ja muka kestää siellä? ohhoh... mul lähtee valu kardaani halvalla sitten KUN poikkaset omas :D

Kirjoitettu

Viela 4th Geneissakin 2.73 peralla varustetut (kuten omani... :( ) versiot tulivat rautaisella tangolla...

Kirjoitettu

'93-'97 V8 F-body't tulivat tehtaalta rautakardaanilla jotka kaikki ovat jossain määrin viallisia ja aiheuttavat värinää. Ainoina poikkeuksina olivat 1LE mallit joissa oli 2,5" alukardaani.

'98-'02 V8 autot tulivat 3" alukardaanilla jolla värinaongelmat siirtyivät historiaan. Itse olen jälkiasentanut sen omaani, uusi maksoi täällä kaupassa €500. Alukardaani on muuten aika lailla kevyempi.

Tietäkseni 3gen ja 4gen kardaanit on vaihtokelpoisia ja en usko että 3-gen olisi tehtaalta tullut alukardaanilla, paitsi 1LE malli ehkä ?

Kirjoitettu

Noh mä nappasin omani mukaan varaosa-autosta mikä oli tuotu californiasta. En sitten tiedä. Taitaa olla tuo lt1 kardaani 2.75". jostain ainakin niin olin lukevinani. Katsastus setäki katteli kardaania pitkään sanomatta mitään. Omani on kyl lähempänä tota 2.75" kun vakio 2.5":sta. En ole varma. Tarvis kyllä tönärillä mitata.

Alukardaani on karkeasti puolet kevyempi kun valuversio... Joka toisaalta "tuo" tehoa lisää kun pienennetään pyöriviä massoja.

Kirjoitettu

'98-'02 V8 autot tulivat 3" alukardaanilla jolla värinaongelmat siirtyivät historiaan. Itse olen jälkiasentanut sen omaani, uusi maksoi täällä kaupassa €500. Alukardaani on muuten aika lailla kevyempi.

2.73 peralla varustetut A4 LS1:set (RPO code GU2) tulivat rautaisella. 3.23:set A4:t (RPO code GU5) seka kaikki M6:set tuli vakiona alutuubilla. ;)

Kirjoitettu

Onko kellään jotain vinkkiä mistä löytyisi alukardaani? Suomesta nyt ensi alkuun. Ei noi romikset&purkaamot varmaan kauheen usein törmää niihin.

Jos Virossa makso 500eeroa niin pelottaa jo aatella mitä maksaa Suomessa... :'(

Kirjoitettu

Sry, 1LE on 2 3/4". Se on myös vahvempi ja se on suuniteltu pyörimaan nopemmiin kun 3" LS1. Eli parempii vaihtoehto. Alukardaani on myös 3,8 V6 mallisissa autoissa.

Muuten, osien hinnat täällä ja Suomessa on suht. samaanlaiset. Eroja tosin voi löytya molempiin suuntiin.

Kirjoitettu

Alukardaani on myös 3,8 V6 mallisissa autoissa.

Mielenkiinnosta kysaisen etta mista olet saanut tiedot etta esim. kaikissa 98+ autoissa olisi alumiininen kardaani? ???

Tahan mennessa loytamieni tulosten perusteella ainoastaan aikaisemmin mainitsemani autot tulivat vakiona alumiinisella kardaanilla. :-\

Kirjoitettu

Rautakanki on minullakin vaikka pirssi on GTA..... Eikös muutes tämä aihe kuuluisi tuonne voimansiirron puolelle..... ???

Kirjoitettu

Tosta alukardaanin hinnasta,kun kyselin viimevuonna metrosta oli hinta 923 euroo(vastaava oli jenkkilässä 226 taalaa)Akas hyvät on katteet virallisella maahantuojalla.Luulis tollasella max. 300 eerolla jo teettävän uuden alukardaanin jossain metalliverstaassa.

Kirjoitettu

Mulla -91 GTA:ssa löytyy RPO-koodi JG1, 1LE:tä ei sentään ole. Eli alutanko siellä ilmeisesti on.

Kirjoitettu

Tosta alukardaanin hinnasta,kun kyselin viimevuonna metrosta oli hinta 923 euroo(vastaava oli jenkkilässä 226 taalaa)Akas hyvät on katteet virallisella maahantuojalla.Luulis tollasella max. 300 eerolla jo teettävän uuden alukardaanin jossain metalliverstaassa.

Kysyppä ristinivelien hintaa :(

Kirjoitettu

Mulla on '87 vuoden lopussa valmistettu GTA ja siinä on ainakin rautakanki. Koeajoin joskus alumiinisella kangella olevaa '88 GTA:ta :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...