Guest vausti Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Auttakaa tietämätöntä. Mihin käyttötarkoitukseen ovat Pontiacissa niiden luukkuvalojen välissä olevat pienet keltaiset valot? Saako ne päällä ajaa päivisin, niin että "silmät" on alhaalla? Ja sit viel semmonen juttu, et ne mun luukkuvalot ei suostu menee alas!! Mistä kannattais lähtee liikkeelle niiden korjauksessa..?
Senior Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 No niin : ne keltaiset eivät saa olla parkkivaloina, huomiovaloina kylläkin. Olen ite muuttanut kytkennät siten, että tein sumuvaloista parkit ( syttyy parkkikatkaisijasta ) ja keltaiset syttyvät sumuvalokatkaisijasta - siis ovat ikäänkuin huomiovalot. Huomiovalot saa olla keltaiset, jos pirssi on otettu käyttöön ennen 1.10.1994. Tuohon luukkujen toimimattomuuteen vastatkoot joku muu....
Diablo Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Eli odotettavissa on siis katsastusongelmia, koska olen aikeissa tuottaa Saksasta firebirdin Kuinkahan birdissä sitten täytyy menetellä kun siinä ei ole edes niitä sumuvaloja mitä voisi hyödyntää parkkeina. Mitään rumia peräkärryn äärivaloja en kyllä vapaaehtoisesti sen keulaan alkaa asentamaan Muita pulmia tuottavat vissiin ne punaiset takaäärivalot ja litteät sivuvilkut edessä. Saa vain nähdä kuinka käy
juha Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Vilkaiseppa meidän auton kuvaa galleriasta niin huomaat miten parkit voi toteuttaa myös suht koht huomaamattomasti ... eli juhan ja moonan auto.
juha Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2004 Ainakin eräässä birdissä ei läpät suostunut sulkutumaan kun rele kenkkuilee löytyy tulipellistä sitä kun vähän rassaili niin rupesi toimimaan vähän paremmin.
Crisis Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Mulla palo jossain vaiheessa rele. Toinen lamppu ei suostunut liikkumaan suuntaan tai toiseen. Veikkaan tosin että tässä on kyse katkasijasta. Mulla kun meinaan korjauksenkin jälkeen välillä jää molemmat ylös ellei nappia paina huolellisesti. Hutasusta jää yleensä ylös.
Guest pile Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2004 valokatkaisin tulee tiensä päähän aina silloin tällöin
T0ni Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2004 mulla ei ainakaan enään oo olemassakaan noita lisävaloja.. otin kaikki veke. noilla keltasilla valoilla oon rullannu meneen päivisin jo 2 vuotta. eikä katsaritkaan oo asiasta mitään mussuttanu. en oo kyllä asiasta mitään kysynytkään
Msk383 Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2004 Punaisten sivu-markkereiden päälle teippiä ja kottikärryn lamput oranssien tilalle kun vie katsastukseen. Pikaliittimet nopeuttavat tilapäistä vaihtoa . Mulla on yhden kerran avauduttu niistä oransseista parkeista että pitäisi poistaa. No, en varmasti poista .
Guest vausti Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2004 Elikkäs oli edestä molemmat releet ihan hajalla. Kyselin vähän niiden hintoja ja US- Partsissa makso 50 € kappale Íhan hullu hinta jostain hikisestä osasta, ja vielku pitäs olla noita kaks.. Saiskohan mistään halvemmalla tai oiskohan mahdollista korvata noi releet jollain huoakeammilla, tavallisemmilla releillä...?
gmc63 Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2004 Kysyppäs racersplacesta keravalta se on aikas edullinen
Ellinoora Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Terve ! Lueskelin tässä palstaa ja kerron omasta autostani Pontiac Trans Am -84. Painin aluksi myös valojen katsastusongelmien kanssa. Ennen minua autoon oli viritetty katsastuksen ajaksi jonkinlaisia parkkeja, mutta sitten kysyin akesta voiko saada poikkeuslupaa valoihin. Tämä kyllä onnistui ennen -87 maahan tuotuihin autoihin. Mutta on aika kallis lupa- paperi n.250,- € ja muutoskatsastus n.37,- € päälle. Minulla on lupa pitää valot alkuperäisinä keltaiset parkit eteen ja vilkkuina, sekä nykyään saa myös olla punaiset sivuvalot takana käytössä
JR Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Vilkaiseppa meidän auton kuvaa galleriasta niin huomaat miten parkit voi toteuttaa myös suht koht huomaamattomasti ... eli juhan ja moonan auto. Joo siistit on ja huomaamattomat - levenä kans. Mistäs muuten hankit noi parkkilamput? Noihan nousee läppien mukana ylös - onko katsastusmies siitä huomautellu mitään, että sun parkkivalot "liikkuu ja vaihtaa paikkaa", heh ? Onko muuten kukaan kokeillu laittaa parkkilamppua heti tohon keltassen ulkoreunaan - siinähän näyttäis olevan läppälampun ja keltasen välissä pieni tila (ainakin ulkopuolelta katottuna) johon pikkuparkki vois mahtua?
Senior Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Jo moneen kertaan kirjoitettuna : sumareista parkit ja keltaiset "parkit" sumuvalonappulan hallinnoimaksi. Eikä tarvi muuta kuin vaihtaa em. valojen piuhat keskenään. Täysin laillinen viritys ja pirssin ulkonäkö ei muutu. Sumuvalopolttimoiden tilalle 5 W polttimot. Siinä kaikki.
Corvette Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Uusikoppaiseen Firebirdiin siis ns banshee-keulaiseen menee Fiatin vilkku/parkkiyhdistelmä heittämällä kiinni eikä maksa kuin 15 euroa pari. Mm. American Service istuttaa näitä GM:n laitteisiin Caprice yms. Ei nätit, mutta menee läpi katsastuksessa.
JR Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Moneen kertaan ymmärretty Senior Katos mä ajattelinkin silleen, ett jos säilyttäisin sumarit sumareina, ku ovat niin julmetun tehokkaatkin ...
Senior Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Jep. Silloin täytyy ryhtyä lampunvirityshommiin.... ja pirssin alkuperäinen ilme kärsii aina. :'(
z-man Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2004 Firebird/Trans Amppariin saa noita kirkkaita vilkkuparkkilamppuja ja sivumarkkereita,vähän maksaa mut ei hirveitä.alkuperäisen kaltaisia.ite ajelen parkit/sumarit päivisin ku noi luukut on aivan saa....... rumat!!
Kiesi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2004 Minulla on asennettu sumuvalokoteloihin myös 21w huomiovalot jotka tietysti toimii huomiovalojen katkaisijasta. Eipä tartte nostella luukkuja päiväsellä. Takasivumarkkerit vaihdoin oranssiksi niin ei tartte kinastella katsarin kanssa. Ja onhan tuo ihan kivan näkönenkin kun kaikki sivumarkkerit on saman värisiä Tuolla on muutama projektikuva: http://liberte.fun.sonerazed.net/misc/dump25.04.04/ kuva30 alkaen. Pitää joku päivä vaihtaa tuo heijastinpalapeli yhteen palaseen kunhan löydän jostain tarpeeksi ison heijastimen (17cm), tarvikkeena ei saa mistään. Niin, ja ne edessä sivuilla olevat litteät oranssit valot ei ole vilkut vaan sivumarkkerit, tosin monissa f-bodeissa ne on näköjään muutettu vilkuiksi ja pultattu päälle joku oranssi mokkula että näkyy tarpeeksi eteenpäin.
JR Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2004 Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2004 Takamarkkerit pitäs mullakin vaihtaa punasista oranssiin. Pitänee kans ruveta tekeen palapeliä, jos noita ei valmiina saa.
rkr Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2005 Vilkaiseppa meidän auton kuvaa galleriasta niin huomaat miten parkit voi toteuttaa myös suht koht huomaamattomasti ... eli juhan ja moonan auto. Juha, mistä hommasit nuo valot? Mulla on varmaan tuollaisten hankinta edessä kun joskus taas otan Firebirdin taas varastosta ajoon. Voisi vaikka hakea valot valmiiksi jemmaan.
juha Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2005 En tiedä mistä on hommattu oli kiinni jo kun ostettiin auto. Kaippa niitä jostain löytyy.
rkr Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2005 Mites, toimiskohan tälläinen järjestely: Vaihdan kirkkaat pikku sumarit tuonne F-birdin keulan alle (missä roikkuu nykyisin rikkinäiset keltaiset huomiovalot) ja kytken ne tulemaan päälle valokatkaisijan parkkiosiosta. Näitähän voisi sitten katsastusajan ulkopuolella käyttää normaaliin tapaan huomiovaloina kun ajaa luukut kiinni (eli siis ajelisi parkit päällä). Olisikohan tuo jotenkin säädösten vastainen järjestely?
88IROC Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2005 Taisi olla säännöissä pikku fontilla lisätty maininta, että niiden pitäisi sammua kun laitat normaalit valot päälle. Vähän samoin kuin sumareidenkin pitää sammua jos pitkät ruuvataan päälle...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään