Jump to content

Millä valoilla saa ajaa?

Guest vausti

Recommended Posts

Kirjoitettu

... ja vielä pienemmällä fontilla oli vielä "lisäyksen-lisäys" että jos autossa on sumuvalot JA huomiovalot, niin huomiovalojen pitäisi sammua kun sumuvalot laitetaan päälle. Nämä valoasiathan ovat katsareille kuolemaakin vakavampia asioita... :o

Kirjoitettu

Minkä takia noi sumuvalot pitäisi vaihtaa parkkeihin, kun autossa on jo parkkivalot? :D

Kirjoitettu

... ja vielä pienemmällä fontilla oli vielä "lisäyksen-lisäys" että jos autossa on sumuvalot JA huomiovalot, niin huomiovalojen pitäisi sammua kun sumuvalot laitetaan päälle. Nämä valoasiathan ovat katsareille kuolemaakin vakavampia asioita... :o

Tuli huomattua, kun yritin maahanmuuttotarkastuttaa tuon transun... :'(

Kirjoitettu

Siis kerrataanpa tyhmälle

Huomiovalot + parkit = ok

Huomiovalot + parkit + ajovalot = kiellettyä

Huomiovalot + parkit + sumarit = kiellettyä

Parkit + sumarit (ilman sumua) = "kiellettyä"

Parkit + ajovalot + sumarit (ilman sumua) = "kiellettyä"

Eli menikö toi nyt oikein...?

Ihan vaan sen vuoksi että tiedän miten kytken piuhat ku just oon parkkeja laittamassa kiinni huomiovalojen seuraksi releen kanssa...

Kirjoitettu

Huomiovalot + parkit + ajovalot = kiellettyä

Mulla muuten on tommonen yhdistelmä, siis silloin ku luukkulamput on ylhäällä, maskissa palaa sumareitten paikalla olevat huomiovalot ja keltaset/oranssit parkit.

Kirjoitettu

okei...

Tuo mitä tuossa kirjoitin on siis täysin minun itseni päättelemää eikä välttämättä pidä paikkaansa. Jos joku tietää niin voisiko kertoa onko tuo lista oikeassa...

Niin ja listassa tarkoitin, että huomiovalo on keltainen ja parkit on erikseen asennetut joten näkyvät luukut alhaalla...

Kirjoitettu

Katsotaas nyt sitten ymmärsinkö asian oikein.

Parkkien pitää olla valkoiset (jollei ole erillis lupaa keltaisille) ja niiden pitää sammua silloin kun ajovalot laitetaan päälle. Huomiovalot saavat ilmeisesti olla valkoiset tai "vanhoissa" autoissa keltaiset ja niiden pitää myös sammua kun ajovalot napsahtaa päälle.

Eli, jos laitan maskin alle sumarit jotka saa napista päälle ja jotka sammuvat kun ajovalot laittaa päälle voin ne katsastuksessa esittää parkkeina ja normaaliajossa käyttää niitä huomiovaloina.

Mulla on alunperin parkit ajovaloumpioissa mutta se lamppujen kohotusmekanismi pelkille parkeille lakkasi toimimasta. Jos en saa sitä räplättyä kuntoon täytynee tehdä tuo parkki/huomiovalo viritelmä.

Kirjoitettu

Laita sumariin parkkipoltin ja toimimaan parkkien tapaan, niin menee

läpi :) Itse tein niin viikko siitten 8)

Kirjoitettu

Jep, ni ei tarvii aina ajaa luukut ylhäällä. Sehän se hienous on, kun välillä on valot piilossa ja välillä esillä ;)

On kuin eri auto, two-in-one ::) :D

Kirjoitettu

Jep, ni ei tarvii aina ajaa luukut ylhäällä. Sehän se hienous on, kun välillä on valot piilossa ja välillä esillä ;)

On kuin eri auto, two-in-one ::) :D

Ihan niin kuin silmätkin...välillä kiinni ja välillä auki ;D :-X ::)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...