Jump to content

tyhjäkäynti vidduilee


kaarlo

Recommended Posts

:o 2,8 v6 tyhjäkäynti käy välillä alle 1000kiekkaa ja koneen lämmetessä se nousee 1700kiekkaan ja välillä taas pelaa kuin vammaisen ajatus ja välillä kun ajaa ja jarruttaa kiekat putoaa 400ja se paska sammuu.sytty on säädetty 10astetta tulpatvaihdettu jakajan kansi vaihdettu ja pyörijä tulpan johdot myös.imuvuotoja ei esiintynyt.tps anturin vaihdoin.käryää bensalle lambda tai iac,iac:kin olen putsannut ja läppäkotelon,ideoita?
Link to comment
Share on other sites

mulla samantyyppinen vika..sammuilee..en oo tutkinu mistä johtuu.. 2.8l -89 ajettu 114000 (ainaki niin on väitetty). esim ku tuun risteykseen ja puotan tyhjäkäynnille.. :o ja sitte taas startista käyntiin, joskus on sahauttanut vähä pitempäänki. >:( toisinaan pelaa päiviä/viikkoja ja sitte taas ihan yllättäen :o vinkkejä???

Link to comment
Share on other sites

joo olen itsekkin värkkäillyt maadoituksia.boksin liiittimiä en ole vielä katsonut ei ollut sopivaa hylsyä 6,5millistä.auto seissyt 3 vuotta ostin kaverilta koska ei osannut korjata vikahan oli pieni. puola palanut.eikös se boksi sijaitse kuskin puolella tulipellissä jarrutehostimen liepeillä vai?

Link to comment
Share on other sites

boksin maadoitukset ja liittimet hinkkasin hyväksi rupesi pelaamaan paremmin säätelee iac paremmin alussa kun käynnistää kylmänä tyhjä käynti 1000-1100 tätä nykyä. epäilisin että iacissa olis vähän vikaa paljoko uusi kustantaa noin?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ostin ittelle uuden metroautosta pari vuotta sitten, taisi olla pikkusta vaille 100e !!!. Kun sain vanhan irti totesin sen olleen vain likainen, mutta kun yritin purkaa sitä, niin sain sen hajoitettua, joten oli pakko ostaa uusi.

 

Jos tekisin homman uudelleen, irrottaisin vanhan iacn, jättäsin bensaan likoamaan yön yli ja sitten sutisin bensan ja pensselin kanssa sen mahdollisimman puhtaaksi, ja uittaisin CRC:ssä

 

huom. karaa ei saa periaatteessa käsin työnnellä tai vedellä, menee rikki... (paitsi jos se liikkuu hyvin, esim uutena))

 

kun on putsattu, tarkista toiminta, lyö johtoonsa kiinni, sitten joku menee ja laittaa virrat päälle, vehkeen pitäisi surista ja liikuttaa karaa ulospäin, sitten tiivisteineen paikoilleen ja säätö (kts. muualla palstalla)

Link to comment
Share on other sites

Tässä kaverin puolesta taas kyselen, hänellä kun ei ole tätä internetiä eikä edes tietokonetta. Eipä silti minulla ei puolestaan ole Pontiacia - vielä.

 

Ongelma on auton sammuilu tyhjäkäynnillä. Kun saavutaan esim. risteykseen ja painetaan kytkin pohjaan, tuppaa auto sammumaan. Vikaa on koetettu etsiä ja jotain on jo löydettykin.

 

Ensinnäkin koneessa oli alipainevuoto, cruiselle menevä alipaine letku oli revennyt täysin irti. Tämän vian korjaaminen auttoi asiaa jonkin verran. Sytytys oli myös pari astetta pielessä joten säädimme sytytyksen kymmeneen asteeseen. Tämäkin paransi tilannetta piirun verran, mutta vika ei kuitenkaan ole vieläkään kokonaan poistunut.

 

Seuraavaksi voisi kokeilla tämän IAC:n räpläämistä. Olen täältä foorumilta lueskellut, että sillä voisi olla vaikutusta tuohon tyhjäkäyntiin. Minulle ei kuitenkaan ole selvinnyt se, että mistä kyseinen härpäke löytyy. Osaisiko joku kuvailla, neuvoa tai jopa laittaa kuvan kyseisestä vehkeestä?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulla oli kans tyhjäkäynti epätasaista, mutta nyt vika korjaantui, kun vaihdoin MSD:n puolan alkuperäisen tilalle. Samalla hioin ruosteet pois puolan kiinnitysraudoista, joita on muuten melkoinen nippu puolan alla. Ja joka väli oli ruosteessa, on varmasti vaikuttanut puolan maadoituksiin. Samalla tosin vaihdon tulpanjohdot MSD:n 8.5mm:siin ja laitoin airfoilin. Tiedä sitten millä noista oli suurin vaikutus.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

no nyt pikku hiljaa alkaa selvitä käynti häiriöt maf tps cts lämpötila anturi .olivat rikki kun käytin piuhan nokassa.tps tosin on joku aika sitte uusattu mut silti rikki :)

Link to comment
Share on other sites

no nyt pikku hiljaa alkaa selvitä käynti häiriöt maf tps cts lämpötila anturi .olivat rikki kun käytin piuhan nokassa.tps tosin on joku aika sitte uusattu mut silti rikki :)

 

Voi jessus... jos nuo olivatten rikki, ei ihme, jos tyhjäkäynti rahtusen pätkii.... :D

Link to comment
Share on other sites

bensaakin meni kuin isolohkolla ihmetyttää se tps hajoaminen 50E makso mittaus vielä oli yksi vika jota en muista soitin ja kysyin mittauksen suorittaneelta asentajalta mikä se neljäs olikaan sanoi vaan ettei muista?ei ollu laittanut ylös

 

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

Parista johdosta yleismittarilla lukemaa ja kääntää kohdilleen.

En muista nyt sitä volttia tarkasti ,mutta olisko ollu 0,5v kun ei ole kaasua painettu.Siihen tulee muistaakseni 4 johtoa ja kahdesta se mitattiin.Värejä en muista.Työnnä nuppineulat läpi ja mittaa yleismittarilla.

 

Toiset vois kertoa mitkä piuhat ne on.Ja oliko toi 0,5v oikea luku.

 

e- Jos sulla on läppäri,ohjelma ja johdot niin siitä näet TPS jännitteen suoraan.

Link to comment
Share on other sites

Guest DARK FIREBIRD

Saat sen säädettyä näinkin:Tönäset ne nuppineulat läpi kaikista johdoista jotka menee TPS:lle ja yleismittarilla 12v asteikolla katot mihin tulee (virrat päällä) liki 0,5v.Laita yleismittari maihin auton runkoon ja eti sillä punaisellajohdolla minne tulee se jännite.

Säädä TPS sitten siihen 0,54v

Tarkista lopuksi onko jännite liki 4,5v kun kaasu on pohjassa.

Kaikki jos stemmaa niin eiku radalle....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nyt on kaikki viat korjattu ja tps säädetty oikein mut silti tyhjäkäynti on liian pieni 400-500kiekkaa lämpimänä iacta olen yrittänyt säätää mutta ei suostu käymään ollenkaan tyhjäkäyntiä jos sitä säätää.tyhjäkäynti muuten hyvä mutta sammuilee helposti risteykseen tultaessa......

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...