kaarlo Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2005 2,8 v6 tyhjäkäynti käy välillä alle 1000kiekkaa ja koneen lämmetessä se nousee 1700kiekkaan ja välillä taas pelaa kuin vammaisen ajatus ja välillä kun ajaa ja jarruttaa kiekat putoaa 400ja se paska sammuu.sytty on säädetty 10astetta tulpatvaihdettu jakajan kansi vaihdettu ja pyörijä tulpan johdot myös.imuvuotoja ei esiintynyt.tps anturin vaihdoin.käryää bensalle lambda tai iac,iac:kin olen putsannut ja läppäkotelon,ideoita? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2005 onko autolla ajettu paljon,jos on niin se voisi olla kumminkin se iac. iac moottori saattaa olla tiensä päässä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarlo Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2005 140000mailia voi olla vähän enemmänkin ei mittari pelaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
j-p Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2005 mulla samantyyppinen vika..sammuilee..en oo tutkinu mistä johtuu.. 2.8l -89 ajettu 114000 (ainaki niin on väitetty). esim ku tuun risteykseen ja puotan tyhjäkäynnille.. ja sitte taas startista käyntiin, joskus on sahauttanut vähä pitempäänki. toisinaan pelaa päiviä/viikkoja ja sitte taas ihan yllättäen vinkkejä Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2005 viitaten oman autoni saman tyyppisiin vikoihin (91TA, 305TPI), epäilen vahvasti ECM-boxin liitoksia tai maadoituksia, koska lähes kaikki toiminnot ohjautuvat boxin avulla Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarlo Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2005 joo olen itsekkin värkkäillyt maadoituksia.boksin liiittimiä en ole vielä katsonut ei ollut sopivaa hylsyä 6,5millistä.auto seissyt 3 vuotta ostin kaverilta koska ei osannut korjata vikahan oli pieni. puola palanut.eikös se boksi sijaitse kuskin puolella tulipellissä jarrutehostimen liepeillä vai? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iroc Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2005 Boxi löytyy apparin puolelta, kojelaudan sisältä. Pää jalkatilaan, ja kurkistus ylöspäin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2005 kyseisiin ruuveihin (1/4-tuuman kanta) sopii yllättäen 1/4-tuuman hylsy eli se holkki, johon normaalisti laitetaan ruuvari- tai torxikärkiä nimim. sattumalta asian huomannut Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarlo Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2005 boksin maadoitukset ja liittimet hinkkasin hyväksi rupesi pelaamaan paremmin säätelee iac paremmin alussa kun käynnistää kylmänä tyhjä käynti 1000-1100 tätä nykyä. epäilisin että iacissa olis vähän vikaa paljoko uusi kustantaa noin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2005 ostin ittelle uuden metroautosta pari vuotta sitten, taisi olla pikkusta vaille 100e !!!. Kun sain vanhan irti totesin sen olleen vain likainen, mutta kun yritin purkaa sitä, niin sain sen hajoitettua, joten oli pakko ostaa uusi. Jos tekisin homman uudelleen, irrottaisin vanhan iacn, jättäsin bensaan likoamaan yön yli ja sitten sutisin bensan ja pensselin kanssa sen mahdollisimman puhtaaksi, ja uittaisin CRC:ssä huom. karaa ei saa periaatteessa käsin työnnellä tai vedellä, menee rikki... (paitsi jos se liikkuu hyvin, esim uutena)) kun on putsattu, tarkista toiminta, lyö johtoonsa kiinni, sitten joku menee ja laittaa virrat päälle, vehkeen pitäisi surista ja liikuttaa karaa ulospäin, sitten tiivisteineen paikoilleen ja säätö (kts. muualla palstalla) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JR Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 2005 Putsaus yleensä autaa - liuottimiin sitä ei saa upottaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PJKuona Kirjoitettu 23. Kesäkuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 23. Kesäkuuta, 2005 Tässä kaverin puolesta taas kyselen, hänellä kun ei ole tätä internetiä eikä edes tietokonetta. Eipä silti minulla ei puolestaan ole Pontiacia - vielä. Ongelma on auton sammuilu tyhjäkäynnillä. Kun saavutaan esim. risteykseen ja painetaan kytkin pohjaan, tuppaa auto sammumaan. Vikaa on koetettu etsiä ja jotain on jo löydettykin. Ensinnäkin koneessa oli alipainevuoto, cruiselle menevä alipaine letku oli revennyt täysin irti. Tämän vian korjaaminen auttoi asiaa jonkin verran. Sytytys oli myös pari astetta pielessä joten säädimme sytytyksen kymmeneen asteeseen. Tämäkin paransi tilannetta piirun verran, mutta vika ei kuitenkaan ole vieläkään kokonaan poistunut. Seuraavaksi voisi kokeilla tämän IAC:n räpläämistä. Olen täältä foorumilta lueskellut, että sillä voisi olla vaikutusta tuohon tyhjäkäyntiin. Minulle ei kuitenkaan ole selvinnyt se, että mistä kyseinen härpäke löytyy. Osaisiko joku kuvailla, neuvoa tai jopa laittaa kuvan kyseisestä vehkeestä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarlo Kirjoitettu 23. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 23. Kesäkuuta, 2005 kutosessa edestäpäin katsottuna vasemmalla kaasuläppä kotelossa 24 listal aukeaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2005 Mulla oli kans tyhjäkäynti epätasaista, mutta nyt vika korjaantui, kun vaihdoin MSD:n puolan alkuperäisen tilalle. Samalla hioin ruosteet pois puolan kiinnitysraudoista, joita on muuten melkoinen nippu puolan alla. Ja joka väli oli ruosteessa, on varmasti vaikuttanut puolan maadoituksiin. Samalla tosin vaihdon tulpanjohdot MSD:n 8.5mm:siin ja laitoin airfoilin. Tiedä sitten millä noista oli suurin vaikutus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarlo Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 no nyt pikku hiljaa alkaa selvitä käynti häiriöt maf tps cts lämpötila anturi .olivat rikki kun käytin piuhan nokassa.tps tosin on joku aika sitte uusattu mut silti rikki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 no nyt pikku hiljaa alkaa selvitä käynti häiriöt maf tps cts lämpötila anturi .olivat rikki kun käytin piuhan nokassa.tps tosin on joku aika sitte uusattu mut silti rikki Voi jessus... jos nuo olivatten rikki, ei ihme, jos tyhjäkäynti rahtusen pätkii.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Olikos toi TPI säädettävä sun autossa?Onko se säädetty oikein ,ettei herjaa sen takia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarlo Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 bensaakin meni kuin isolohkolla ihmetyttää se tps hajoaminen 50E makso mittaus vielä oli yksi vika jota en muista soitin ja kysyin mittauksen suorittaneelta asentajalta mikä se neljäs olikaan sanoi vaan ettei muista?ei ollu laittanut ylös Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarlo Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 on se säädettävä vieläkö osais säätää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Parista johdosta yleismittarilla lukemaa ja kääntää kohdilleen. En muista nyt sitä volttia tarkasti ,mutta olisko ollu 0,5v kun ei ole kaasua painettu.Siihen tulee muistaakseni 4 johtoa ja kahdesta se mitattiin.Värejä en muista.Työnnä nuppineulat läpi ja mittaa yleismittarilla. Toiset vois kertoa mitkä piuhat ne on.Ja oliko toi 0,5v oikea luku. e- Jos sulla on läppäri,ohjelma ja johdot niin siitä näet TPS jännitteen suoraan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 0,54 - 0,57 V. Tässä olisi WINALDL paikallaan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2005 Saat sen säädettyä näinkin:Tönäset ne nuppineulat läpi kaikista johdoista jotka menee TPS:lle ja yleismittarilla 12v asteikolla katot mihin tulee (virrat päällä) liki 0,5v.Laita yleismittari maihin auton runkoon ja eti sillä punaisellajohdolla minne tulee se jännite. Säädä TPS sitten siihen 0,54v Tarkista lopuksi onko jännite liki 4,5v kun kaasu on pohjassa. Kaikki jos stemmaa niin eiku radalle.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
88IROC Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2005 ... tarkista toi 4,5 v kun virta on päällä, mutta kone ei käynnissä... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarlo Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2005 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2005 nyt on kaikki viat korjattu ja tps säädetty oikein mut silti tyhjäkäynti on liian pieni 400-500kiekkaa lämpimänä iacta olen yrittänyt säätää mutta ei suostu käymään ollenkaan tyhjäkäyntiä jos sitä säätää.tyhjäkäynti muuten hyvä mutta sammuilee helposti risteykseen tultaessa...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2005 Vaihda maffin releet ja/tai tarkista anturille menevät, maffiongelmat ilmenee tuolla tavalla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään